Ajoneuvot 29.9.2016
Airbump on nyt chic – Citroënin sälä on mahtavaa!
C4 Cactuksen menestys on antanut valmistajalle itsevarmuutta myös oheistuotteisiin.
Uutukainen C3 ei ole ainut Citroënin tuote, johon on otettu mallia C4 Cactuksen maailmalle esittelemistä Airbumpeista. Hilpeät ilmakuplat ovat nyt levittäytyneet valmistajan tuotteisiin termosmukeista matkatavaroiden nimilappuihin ja olkalaukkuihin.
”Bump your life” kehoittavat hilpeät ja kierolla tavalla tyylikkäät fanituotteet.
Samalla valmistaja on taas muistanut olevansa PSA-ryhmän outolintu ja että merkillä on kunniakas historia omituisten ja suosittujen kulkupelien valmistajana. Niinpä sitruunan muut fanituotteet muistelevat rättisitikka-2CV:tä, rantakirppu-Meharia ja viinibaariautona kunnostautunutta H-Vania.
Oma lukunsa on myös tuotelinja, jossa ainoa brändäys on vain yhtiön nimestä löytyvä Ë-kirjain. Citroënin lennokkaassa fanitavaramallistossa kirjain toimii yksinkertaisena symbolina, joka on kuin vinohymyinen versio teutonisesta Ü:sta.
Kiitos Citroën, automerkin bisneslahjat voivat sittenkin olla cool.
Teksti: Aake Kinnunen Kuvat: Lauri Ahtiainen, Aake Kinnunen