12.8.2016 Ajoneuvot Ensiesittely hipstereille – Toyota C-HR ja 17 metrinen selfiekeppi Flow-festareilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toyotan crossover-segmenttiin mielivä uusi C-HR saapuu Suomeen kahden viikon visiitille. Ensimmäisiä koeajoja on kuitenkin odotettava pitkälle syksyyn. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Toyotan uusi urbaani crossover C-HR nähdään Suomessa ensi kertaa Flow-festivaaleilla. Hipsterihulina käynnistyy Helsingissä jo tänään ja maahantuojan mukaan tapahtuman kiinnostavin autouutuuskin on nähtävissä festivaalin ajan 12.–14.8.2016. Tällä kertaa esillepanoon on satsattu totuttua enemmän. Tässä ensiesittelyssä ei pönötä pelkkä auto korokkeella, vaan festivaalivieraat voivat ottaa itsestään C-HR:n vierellä selfie-kuvan maailman suurimman, 17-metrisen selfie-kepin mahdollistamana. Pähkähullua kenties, mutta Toyotan maahantuonnin mukaan täyttä totta. C-HR uuteen segmenttiin Oman näkemyksensä mukaan Toyota astuu uutuusmallinsa kanssa täysin uuteen segmenttiin. Viisiovinen C-HR (Coupé High-Rider) on suunniteltu erottumaan selkeästi aiemmasta Toyota-mallistosta ja valmistajansa mukaan myös muista C-segmentin crossover-malleista. Tämän auton toteutuksessa konservatiivisena pidetty Toyota esittelee totuttua suurempaa tyylillistä vapautta ja teknistä luovuutta. Valmistajan mukaan ratkaisuun on päädytty huomiota herättävän muotoilun sekä nautinnollisten ajo-ominaisuuksien aikaansaamiseksi. Paitsi ulko- ja sisädesigninsa, myös teknisten ratkaisujensa osalta C-HR:n kerrotaan edustavan Toyotan terävintä osaamista. Alustarakenne pohjautuu uuteen TNGA-toteutukseen (Toyota New Global Architecture). Se mahdollistaa aiempaa vapaamman muotoilun ja tilankäytön lisäksi turvallisuuden ja ajo-ominaisuuksien korkean tason. Voimanlähteeksi on valittavissa Toyotan uusin hybriditekniikka tai 1,2 litran bensiiniturbomoottori, jonka yhteyteen on saatavilla myös neliveto. C-HR ja 17 metrin selfiekeppi Ajamaan tätä uutuutta ei Suomessa vielä pääse, sillä C-HR viedään ensin Flow-festivaaliyleisön hämmästeltäväksi. "Huippuviileäksi" kehutussa tapahtumassa auto parkkeerataan Super-Selfie-Stick -korokkeelle. Pelkkien kaihoisien katseiden sijaan yleisöllä on mahdollisuus kuvauttaa itsensä auton vieressä täysin uudella tavalla. Koska festivaaliyleisölle ei voida väenpaljouden vuoksi sallia omien selfie-keppien käyttöä, kuittaa C-HR asian maailmanennätystyyliin: auton eteen on Toyotan maahantuonnin mukaan pystytetty peräti 17-metrinen selfiekeppi, jonka päähän viritettyyn noin 4-metriä leveään älypuhelinelementtiin on asennettu kelpo jälkeä tallentava kamera. Festivaalin aikana taltioidut kuvat ovat nähtävissä selfiekepin omilla verkkosivuilla. Kahden viikon kiertue luvassa Toyota C-HR on maahantuojansa mukaan herättänyt jo ennakkoon mielenkiintoa myös muualla, joten hipsterien lisäksi uutuutta on tarkoitus esitellä myös autoilevalle kansalle Helsingin ulkopuolella. Siksi Suomeen vierailulle saatu C-HR -yksilö tekee kaksiviikkoisen kiertueen merkin jälleenmyyjäliikkeissä ympäri Suomea. Suomessa C-HR:n hinnat julkaistaan syyskuussa. Samalla käynnistyy myös myynti. Ensimmäiset koeajoautot saapuvat maahan marraskuun lopulla. Lähde ja kuvat: Toyota Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen