2.9.2020

Leijonan kasvopesu: suosittu Peugeot 3008 saa uuden ilmeen ja päivittää varustelunsa

Peugeot 3008

Vuoden Auto Euroopassa 2017 suorittaa syksyn kunniaksi kevyen faceliftin. Uuden keulailmeen lisäksi luvassa on kaksi lataushybridivaihtoehtoa ja joukko uusia varusteita.

Toisen polven Peugeot 3008 on ollut valmistajalleen menestys, joten nyt 2016 esitelty katumaasturi suorittaa syksyfreesauksen.

Peugeot 3008

Ilmiselvin muutos on uusi keulailme, joka on samaa linjaa muun muassa Peugeot 508:n ja Peugeot 2008:n kanssa. Erottuvien torahampaiden lisäksi valmistaja on halunnut korostaa auton leveyttä. Komean etusäleikön lisäksi konepeltiin on lisätty mallimerkintä Peugeotin klassikkomallien tapaan. Uudet ajovalot ovat saaneet erillisen sumutilan, jossa keulan erillisten sumuvalojen sijaan etuajovalot välttelevät heijastusta, mikäli takasumuvalo on käytössä.

Peugeot 3008

Takana Peugeot jatkaa leijonanraapaisu-teemalla valojen suhteen, mutta ilmettä on terävöitetty. Vilkut ovat nykytyyliin vaiheittaiset. Peugeot 3008:n värivalikoimaa on piristetty kahdella sinisellä (Celebes Blue ja Vertigo Blue). GT Pack -varustelun yksityiskohtia on päivitetty ja tyylitajuisille tarjolla on uusi mustanpuhuva Black Pack, joka antaa 3008:n ilmeelle aimo annoksen dramatiikkaa.

Peugeot 3008

Uusia väriyhdistelmiä on haettu myös verhoiluun ja tarjolla on myös uusi tummasävyinen lehmuspuukoristelu. Peugeotin tuttu i-Cockpit-kojelauta on pitkälti säilynyt ennallaan. Pienen ohjauspyörän päällä näkyvänä mittaristona on 12,3-tuumainen näyttö, jonka pitäisi olla aiempaa selkeämpi hahmotettava. Lisävarustelistalta löytyy nyt yönäkökamera, jonka kuva voidaan näyttää mittaristossa. Kojelaudan keskellä oleva kosketusnäyttö on päivittynyt 10-tuumaiseksi.

Bensiinimoottoreina ovat 1,2-litrainen PureTech 130 (manuaali/automaatti) ja 1,6-litrainen PureTech 180 automaattivaihteiston kanssa. Dieselinä puolestaan on 1,5-litrainen BlueHDi 130 automaatin yhteydessä.

Peugeot 3008

Lisäksi Peugeot 3008:n voimalinjavalikoimaan kuuluvat PSA:n tutut lataushybridit. Hybrid4 300 yhdistää 200 hevosvoiman bensiinimoottorin etuakselin 81 kilowatin (110 hv) ja taka-akselin 83 kilowatin (112 hv) sähkömoottoreihin. Käytössä on neliveto ja 59 kilometrin toimintamatka sähköllä ajettaessa (WLTP).

Peugeot 3008

Toinen vaihtoehto on Hybrid 225, jossa polttomoottori on 180-hevosvoimainen ja sen apuna etuakselilla toimii 80 kilowatin (110 hv) sähkömoottori. Yhdistelmälle luvataan noin 56 kilometrin toimintamatka sähköllä ajettaessa. Molemmissa lataushybrideissä akun koko on 13,2 kWh ja 3008:n latauslaitteen teho on 7,4 kW. Hybridit eivät nipistä Peugeot 3008:n matkustamo- tai tavaratiloista.

Uudistunut Peugeot 3008 nähdään loppuvuoden aikana Suomessa. Active-varustellun PureTech 130 -perusmallin hinnat alkavat 29 373 eurosta.

Peugeot 3008

Lähde ja kuvat: Peugeot

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat