15.2.2021 Ajoneuvot Perhevankkurilla taloudellisemmin: Ford S-Max Hybrid kilpailemaan dieseliä vastaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Fordin hybridikattaukseen kuuluu jo melkoisen monta eri reseptiä. Ford S-Max Hybrid muodostettiin samoista ainesosista itselataavan Kugan kanssa. Ford S-Max ja Ford Galaxy -mallistot saavat lisää täytettä: molemmista autoista on nimittäin julkaistu hybridiversio Euroopassa. Näistä suomalaisia koskettaa lähinnä S-Max, sillä Galaxy ei kuulu Suomen tuontimallistoon. Hybridimalli tarkoittaa tuttua 2,5-litrtaista Atkinson-kiertoa hyödyntävää bensiinimoottoria, 1,1 kilowattituntista akkua, sekä sähkömoottoria Fordin power-split -automaattivaihteistoon yhdistettynä. 140 kilowatin (190 hevosvoiman) teholla auto kiihtyy nollasta sataan 9,8 sekunnissa. Sähkövoimalinja ei siis vaadi lataamista, vaan polttoainesäästön luomisesta huolehtii voimalinja itse – akku lataa itseään talteen otetulla jarrutusenergialla, sekä moottorijarrutusten aikana. Auton kerrotaan pystyvän liikkumaan hetkellisesti myös täysin sähkön voimin. S-Max Hybridin WLTP-kulutukseksi ilmoitetaan 6,4 litraa sadalle kilometrille, joka tarkoittaa 146–147 gramman hiilidioksidipäästöjä per kilometri. Kaksilitraisen, samantehoisen dieselmallin päästölukemat ovat parikymmentä grammaa korkeammat. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Uusi voimalinja, tutut tilat Akussa kerrotaan käytettävän nestejäähdytystä, joka on mahdollistanut tiiviimmän pakkaamisen. Auton pakoputket on sijoitettu akun molemmin puolin, joten akku ei valmistajan mukaan karsi lainkaan matkustamo- tai tavaratiloja. Huomattavaa on Ford S-Maxin vetokyky: autolla saa vetää jopa 1 560 kilogramman painoista kärryä. Esimerkiksi Toyotan itselataavilla hybrideillä ei ylletä lähellekään näitä lukemia. Kolmannen istuinrivin ollessa käytössä autoon jää tavaratilaa 285 litraa. Fordin Suomen maahantuojan mukaan hybridiversio tulee tarjoamaan hyvän vaihtoehdon dieselmallille. Edullisimmillaan S-Max Hybridin saa Trend-varustelulla 44 836 euron hintaan, joka on samalla halvin S-Max vaihtoehto. Titanium-varustelulla hinta kohoaa 46 309 euroon – vastaavan dieselmallin hinta on 47 723 e. ST Line -varustelulla hybridi-S-Maxista saa pulittaa vähintään 48 891 e. – Olemme iloisia, että voimme tarjota S-MAXin nyt myös hybridimallina. Auto on entistä polttoainetaloudellisempi, ja tarjoaa yhtä paljon tilaa ja monikäyttöisyyttä kuin dieselmallit. Malli sopii varmasti monen suomalaisen perheen tarpeisiin, toteaa Oy Ford Ab:n myyntijohtaja Juuso Asp. Lähde: Ford Kuvituskuva: Moottorin arkisto Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt