Persoonallinen avocrossover korvaa Beetlen – VW T-Roc Cabriolet markkinoille 2020
Volkswagen tuo markkinoille ensimmäisen kompaktiluokan crossover avoauton 2020 keväällä. Nähtävillä mielenkiintoinen pehmeäkattoinen T-Roc Cabriolet on Frankfurtin autonäyttelyssä syyskuussa.
Mielenkiintoisen lisäyksen Volkswagenin laajaan mallistoon tuo T-Roc Cabriolet. Beetlen valmistuksen loppumisen jälkeen mallistosta on löytynyt yksi avoauto vähemmän, jonka aukon T-Rocin avomalli tulee täyttämään. Autossa säilyy valmistajan mukaan kovakaton poistamisesta huolimatta SUV-tyylin korkea ajoasento ja käytännöllinen muunneltavuus.
Beetlen ja Golfin tapaan T-Roc Cabriolet tulee markkinoille klassisesti pehmeäkattoisena. Sähköisesti toimiva katto avautuu yhdeksässä sekunnissa, tarvittaessa myös ajon aikana alle 30 km/h nopeuksissa.
Turvallisuudesta tinkimättä
Katoton versio T-Rocista on luonnollisesti pidetty turvallisena. Valmistajan kertoo matkustajien pysyvän hyvin turvattuna kaatumissuojan ansiosta. Järjestelmä nousee takimmaisten niskatukien alueella ylös sekunnin murto-osassa määritellyn sivuttaiskiihdytyksen tai ajoneuvon kallistumisen ylityttyä. Lisäksi autossa on vahvistettu tuulilasin runko, sekä muita avoautoista tuttuja rakenteellisia muokkauksia turvallisuuden takaamiseksi.
Lisävarusteeksi T-Rociin voi valita halutessaan seuraavan sukupolven viihdejärjestelmän MIB3:n. Uusi järjestelmä on jatkuvasti nettiyhteydessä, joka tarjoaa täysin uudenlaisia toimintoja ja palveluita. Viihdejärjestelmän kahdeksan tuuman kokoiselta näytöltä näkee yhteyden tilan. Tämän päivän tapaan myös digitaalisen mittariston näytön saa lisävarusteena 11,7-tuumaisena.
Tarjolla on kaksi varustetasoa, Style ja R-Line. Style-varustelu ilmentää Volkswagenin mukaan muotoiluun ja tyylikkyyteen keskittymistä, kun taas R-Line tähtää urheilullisempaan ilmeeseen visuaalisilla muutoksilla niin ulko- kuin sisäpuolellakin. Lisäksi R-line sisältää Styleä urheilullisemman alustan.
Voimalinjavaihtoehtoihin ei huku
Voimalinjovaihtoehtoja ei ole annettu liiaksi asti. Valittavissa on joko litrainen 115-hevosvoimainen kolmisylinterinen bensiinimoottori, tai 1,5-litrainen 150-hevosvoimainen nelisylinterinen niin ikään bensiinikäyttöinen TSI-moottori. Pienemmän moottorin kumppanina toimii ainoastaan kuusialueinen manuaalivaihteisto, mutta neljän sylinterin kanssa voi halutessaan saada 7-vaihteisen kaksoiskytkinautomaatin.
Lähde ja kuvat: Volkswagen