5.7.2016

Raikas Citroën C3 tavoittelee nuorempia ostajia

Citroën C3

Citroën C3 pyrkii hurmaamaan raikkaudellaan ja pirteydellään B-segmentin ostajakuntaa. Samalla Citroën tavoittelee merkin ostajien keski-iän madaltamista.

Citroën C3 paljastettiin viime viikolla ja B-segmentin pikkusitruuna on lainannut paljon suositusta Citroën C4 Cactuksesta. Futuristisen pyöreän tyylin ja rohkeiden turvapuskureiden lisäksi uutuus luottaa viihtyisään sisustaan ja hilpeään väripalettiin.

Valmistaja puhuukin avoimesti kultakauteensa palaamisesta, sillä outo, erilainen ja särmikäs nähdään nyt merkin myyntivaltteina. Luvassa on melkoinen muotoiluponnistus, sillä Citroën aikoo tuoda markkinoille kahdeksan uutta mallia vuoteen 2021 mennessä.

Citroën C3

– Aiomme houkutella uusia, erityisesti nuorempia asiakkaita. Meillä on erittäin seksikäs tuote, särmikäs auto tähän segmenttiin, joka samalla kuvastaa uudistumistamme, kommentoi Citroënin pääjohtaja Linda Jackson.

Merkin tähtäimessä on alentaa ostajien keski-ikä nykyisestä 59 vuodesta 50 vuoteen. C3:n ja C4 Cactuksen avulla Citroën toivoo nyt erottuvansa merkkinä, kuten yhtiö teki esimerkiksi 2CV "rättisitikan" aikaan. Osaltaan tähän vaikuttaa Citroënina aloittaneen DS-malliston muuttaminen omaksi automerkikseen.

Citroën C3

Citroën ei julkistanut C3:n hintoja, mutta mainitsi, että tähtäimessä ovat B-segmentin keskikastin autot, joten C3:n pitäisi olla Ford Fiestaa, Volkswagen Poloa ja jopa konsernitoveri Peugeot 208:aa edullisempi.

Slovakiassa valmistettava C3 esitellään suurelle yleisölle Pariisin autonäyttelyssä syyskuussa ja myynnin pitäisi alkaa lokakuussa. Mallin pitäisi vastata noin puolta Trnavan tehtaan 360 000 auton vuosituotannosta.

Citroën C3

Lähde: Automotive News Kuvat: Citroën

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Katso myös:

Luetuimmat