2.7.2015 Ajoneuvot Koeajo: päivitetty Mazda6 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Sisätilat ja varusteet on päivitetty yhteensopiviksi ulkonäön kanssa. Hyvää: kattava varustetaso, ajo-ominaisuudet, kulutus. Huonoa: tunnottomuus moottoritiellä, rengasäänet karkealla alustalla. Eurooppalaiset kilpailijat Volkswagen Passat ja Ford Mondeo ovat uusiutuneet äskettäin, kun taas japanilaiset kilpailijat Toyota Avensis ja Honda Accord ovat jo iäkkäämpiä malleja. Mazdan vastaus kilpailuun on sisätiloiltaan, viihde- ja viestintäjärjestelmältään ja varustetasoltaan uudistettu Mazda6.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySuomen kielen taitajaKoeajetun Premium Plus -version varustukseen kuuluvat muun muassa led-ajovalot, katvealueiden valvontajärjestelmä, pysäköintitutkat ja seitsemän tuuman kosketusnäyttö. Suurin uutuus on kuitenkin suomenkielistä puheohjausta ymmärtävä viihde- ja viestintäjärjestelmä.Kuljettaja voi valita haluaako käyttää navigointi-, audio- ja puhelinjärjestelmiä keskikonsolin näppäimillä, kosketusnäytöllä vai puheohjauksella. Hyvin toimiva puheohjaus on liikenneturvallisuuden kannalta turvallisin vaihtoehto. Mazda on ensimmäisiä autoja, joissa puheohjaus on toteutettu suomenkielisenä.Urheilullista laadukkuuttaOvien ja kojelaudan verhoilujen materiaaliksi on vaihtunut nahka. Laadukkuuden tunnelmaa kasvattaa sisätilojen hyvä viimeistelyn taso. Sisustus on käytännössä kokonaan musta. Hallintalaitteiden sijoittelussa on onnistuttu ja ajoasennosta saa mieleisen.Istuimet on muotoiltu uudelleen, mutta kuljettaja kaipaa vieläkin lisää sivuttaistukea. Kuljettajalle ja takamatkustajille on riittävästi tilaa.Mazdassa istutaan alhaalla ja vyötärölinja on korkea. Coupemainen sivuprofiili leikkaa takasivuikkunat todella mataliksi. Isokokoisista sivupeileistä Mazdalle plussaa.Onnistunut alusta145-hevosvoimainen bensiinimoottori antaa riittävän suorituskyvyn, mutta ei tee autosta rakettia. Parhaimmillaan auto on mutkaisilla teillä, jolloin hienosti toimiva alusta ja herkkä ohjaus pääsevät oikeuksiinsa.Jousitus toimii kaikissa nopeuksissa ja kaikilla alustoilla. Moottoritiellä ohjauksessa on pientä tunnottomuutta keskialueella.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyBensapihi vaihtoehtoMoottorin ja tuulen ääniä ohjaamoon ei juuri tule, mutta rengasäänet korostuvat erityisesti karkealla pinnoitteella ja soratiellä.Koeajossa kulutus on 5,9 litraa sadalla, mikä on erittäin hyvä tulos tässä kokoluokassa. Ohjauksen mukana kääntyvät ledivalot osoittautuivat pimeällä hyvin toimiviksi. Sähköinen käsijarru on kätevä käyttää.Mazda6 tarjoaa nyt nuorekkaan ja tasapainoisen japanilaisvaihtoehdon luokassaan.Teksti ja kuvat: Janne Huhtala Mazda6 2.0 SKYACTIV-G Premium Plus Hinta alkaen 33 055 € Moottori Bensiinimoottori 1 998 cm³. Teho 107 kW (145 hv), 6000 r/min Vääntö 210 Nm (4000 r/min) Vääntö 210 Nm (4000 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 9,5 s Kulutus l/ 100 km NEDC-kulutus 5,5 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 129 g/km Euro NCAP 5 tähteä Takuu 3 vuotta / 100 000 km Lue lisää Kaikki artikkelit 23.10.2024 Koeajo Koeajo: Audi A5 – entinen A4, omaa sukua 80, vaihtoi nimeä, mutta on muuten sama tuttu ja turvallinen 22.10.2024 Ajoneuvot Lasit kirkkaiksi – oikeaoppinen puhdistus on helppoa ja nopeaa 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 21.10.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Tucson – laajalla skaalalla 21.10.2024 Ajoneuvot Benvenuta, Ferrari F80 – Maranellosta tulee lippulaiva kerran vuosikymmenessä ja aina se osaa yllättää 20.10.2024 Koeajo Maistiainen: BMW M5 ei ole paperilla edeltäjäänsä suorituskykyisempi – syynä päästörajat 19.10.2024 Koeajo Maistiainen: Renault 5 – kun chic kohtasi elektronit 19.10.2024 Ajoneuvot Audi Q6 Sportback E-Tron on hienoisella erolla Audin etevin sähköcrossover tähän asti 18.10.2024 Ajoneuvot Tältä näyttää Citroën C4:n uusi ilme – molemmat korimallit elinkaaripäivityksessä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.10.2024 Uutinen Koeistuttu Dacia Bigster: "Daciaan vaihtaminen jopa terapeuttista" 21.10.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Tucson – laajalla skaalalla 21.10.2024 Moottoriurheilu Rallipösön uusin tuleminen: Peugeot 208 Racing 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 23.10.2024 Koeajo Koeajo: Audi A5 – entinen A4, omaa sukua 80, vaihtoi nimeä, mutta on muuten sama tuttu ja turvallinen 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 16.10.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Renault Duster on jatkossakin tapa viedä Dacia Dusteria sinne, jossa halpamerkkejä karsastetaan 15.10.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: etkö jaksa innostua ikälopusta diesel-Mersusta? – Se on helppo ymmärtää 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla 19.10.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: miten nelivetoisten autojen jarrut tarkastetaan katsastuksessa? 26.9.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Paholainen odottelemassa saattoautoa 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 1.10.2024 Esittely Koeistuttu: Škoda Elroq – kohti myyntilastojen kärkeä 14.10.2024 Lentokoneet Eurooppalaiset lentoyhtiöt joukkopaossa Kiinan-reiteiltä - antaako Eurooppa periksi Venäjää rahoittaville kiinalaisyhtiöille?