2.6.2022

Alfa Romeo Tonale sai hinnat – tämän hetken edullisin Alfa lähtee reilulla 42 000 eurolla

Alfa Romeo Tonale

Uutta verta milanolaisvalmistajan mallistoon tuova Tonale esiteltiin maailmalle helmikuussa. Hintatietojen saapuminen kertoo, että auto on todellakin kohta täällä.

Tonale – valmistajan kuvailun mukaan todellinen metamorfoosi – asettuu C-segmenttiin, ja on katumaasturi. Tähän asti kaikki kuulostaa myynnillisesti erittäin hyvältä. Hinta määrittääkin Tonalen suosiota tästä eteenpäin. Edullisimmillaan uuden Alfan rattiin pääseekin nyt 42 290 eurolla. Vasta julkistetut hintatiedot käsittävät ainoastaan starttigeneraattorilla eli niin kutsutulla kevythybridillä sähköistetyn Tonalen, 275 hevosvoiman lataushybridin seuratessa syksyllä perässä. Tonale-mallisto koostuu alkuvaiheessa viidestä eri varustetasosta. Ne ovat Super, Sprint, Ti, Veloce sekä erikoisvarusteltu Edizione Speciale -lanseerausmalli.

Reilulla 42 tonnilla saa lähtötason Super-mallin (!), jossa kokonaan uusi 1,5-litrainen bensakone tuottaa 130 hevosvoimaa ja 240 newtonmetriä. Bensiinimoottoriversio yhdistyy Alfan 7-pykäläiseen TCT-kaksoiskytkinautomaattiin ja vetotapa on vastaherätettyjä perinteitä vastoin etuveto. Tonaleen pääsee tutustumaan tarkemmin täältä.

Alfa Romeo Tonale

Tonalen hintaa on perin vaikea verrata suoraan mihinkään saman kokoluokan kilpailijaan osittain siksi, että se on Alfan tapaan vähän spesiaali tulkinta aiheesta, ja toisaalta koska C-segmentin katumaastureita on niin paljon erilaisia. Tonalen kilpailijoita ovat yhtä lailla niin Mazda CX-5 kuin Jaguar E-Pacekin, ja lista jatkuu.

Alfa Romeo tarjoaa Tonalelle 5 vuoden tai 100 000 kilometrin tehdastakuuta. Valmistaja kertoo uutuuden keränneen Euroopassa yli 4 000 ennakkovarausta ja tuhat tilausta ennen hintojen julkaisua.

Alfa Romeo Tonale

Ensimmäiset Tonalet saadaan Suomeen kesän aikana. Noihin aikoihin Tonalen odotetaan saavan myös aavistuksen verran muskelihenkisen sisarmallin Dodgelta. Kaikki Dodge Hornetit tullaan kuitenkin mitä todennäköisimmin laivaamaan tehtaalta, Italian Pomigliano d’Arcosta, suoraan Pohjois-Amerikkaan.

Lähde ja kuvat: Alfa Romeo Teksti: Benjamin Helander

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat