27.11.2019 Ajoneuvot MV Agusta Rush 1000 – drag racing -tyyliä katumotoristille Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kiihdytysmoottoripyöristä vaikutteita saanut MV Agusta Rush 1000 vakuuttaa myös 208 hevosvoiman teholukemalla sekä alhaisella 186 kilon painolla. MV Agustan katteeton Brutale 1000 RR perustuu F4RR-superbiken tekniikkaan, ja nyt kokonaisuutta on jalostettu vielä pari pykälää urheilullisempaan suuntaan uudessa Rush 1000 -mallissa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy”Pölykapseli” peittää takavanteenItalialaispyörien upea muotoilu kiinnittää jo yleisestikin katsojien huomion tehokkaasti, mutta MV Agustan uusi Rush 1000 -malli on ulkonäöltään jopa poikkeuksellisen huomiota herättävä. Brutale-sukuisuus näkyy selvästi sivuprofiilissa, mutta lähes umpinaiseksi hiilikuidulla vuorattu takavanne antaa omaleimaisen piirteen ulkonäköön. Erityisesti, kun edessä on hyvin erityyppinen siropuolainen ja avoin alumiinivanne. Takavanteenkin perusmateriaali on pinnoitusta lukuunottamatta takoalumiini.Moottoritehoksi ilmoitetaan 208 hevosvoimaa ja SC Projectin valmistamalla vain ratakäyttöön tarkoitetulla putkistolla lukema nousee 212 hevosvoimaan. Drag stripillä kyseinen teho ja 186 kilogramman kuivapaino ovat kova yhdistelmä. Haasteeksi nousee kuitenkin lyhyt 1415 millimetrin akseliväli ja korkea 845 millimetrin istuinkorkeus, jolloin voi ennakoida maksimaalisen kiihdytyksen etenevän täysin keulmisenestojärjestelmän varassa. Tehoasetuksia on neljä: Race, Sport, Rain ja kuljettajan räätälöitävissä oleva Custom.Runkona on kromimolybdeeniputkesta valmistettu ristikkorakenne. Takahaarukan kiinnitys runkoon on korkeussäädettävissä. Öhlinsin semiaktiivijousitus tasoittaa epätasaisuudet ja Brembon Stylema Monobloc -jarrut huolehtivat riittävästä hidastuvuudesta. Luistonesto on kahdeksanasentoinen ja vaihtoavustin sallii kytkimettömät vaihdot sekä isommalle että pienemmälle vaihteelle. Pidemmille matkoille mukavuutta tuo vakionopeussäädin.MV Agusta on ilmoittanut, että Rush 1000 tulee sarjatuotantoon lähikuukausien aikana. MV Agusta Rush 1000 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, 998 cc Teho: 153 kW (208 hv / 13 000 r/min (SC Project: 156 kW (212 hv) / 13 600 r/min) Vääntö: 116,5 Nm / 11 000 r/min Voimansiirto: 6-vaihteinen kasettivaihteisto, ketjuveto Akseliväli: 1415 mm Istuinkorkeus: 845 mm Kuivapaino: 186 kg Tankin tilavuus: 16 litraa Teksti: Janne Huhtala, Kuvat: MV Agusta Lue lisää Kaikki artikkelit 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa – uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 16.3.2025 Ajoneuvot Täyssähköisessä Mercedes-Benz ESprinter -retkeilyautossa on yllättävänkin paljon järkeä 14.3.2025 Ajoneuvot Ulkonäkö pettää – Mercedes-Benz CLA on nyt nimittäin aivan uusi, ja lähtökohtaisesti valmistajansa energiatehokkain sähköauto 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT 11.3.2025 Ajoneuvot Alfa Romeo Junior saa nelivedon ja lisää urheilullisuutta 10.3.2025 Ajoneuvot MG S5 on MG 4:n SUV-sisar, joka tulee korvaamaan MG ZS EV:n 8.3.2025 Ajoneuvot Maskuliinisesta maasturista tulikin naistenauto – Women’s Worldwide Car of the Year 2025 on Hyundai Santa Fe 8.3.2025 Ajoneuvot Moottori 100 vuotta: Matka Euroopan halki – päämääränä viedä kenttäambulansseja Ukrainaan Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.3.2025 Laivat Baltic Princessin telakointi osa 2: nyt katsotaan mitä se on syönyt ja vedetään tuoreet maalit päälle 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 18.3.2025 Kuluttajat Asiakas löysi vikoja Volvosta autokauppojen jälkeen – myyjä piti vaatimuksia kohtuuttomina, koska ostajalla ei ollut kiirettä korjata niitä 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä - Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 19.3.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Audi ehti ensimmäisenä eurooppalaisvalmistajana tuomaan hybridiauton asiakaskäyttöön 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 13.3.2025 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanille saa taas varata korjaamoajan, kun matka oli katketa tehojen katoamiseen 14.3.2025 Sähköautot Koeistuttu: Toyota Urban Cruiser on susi lampaan vaatteissa, tai siis Suzuki Toyotan vaatteissa 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT 17.3.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Keine bombe – onko tässä toisen maailmansodan arvokkain ”panttipullo”? 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.2.2025 Uutinen Autosta rikkoutui takalasi – asiakkaan ostama lasivakuutus ei korvannutkaan 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle