30.10.2022 Ajoneuvot Päivitys toi Alfa Romeo Giuliaan ja Stelvioon tuimemman ilmeen – finalmente Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Alfa Romeon tämänhetkiset keihäänkärjet ovat säilyneet lähes muuttumattomina koko olemassaolonsa ajan. Ei sillä, että vanhassakaan olisi ollut mitään vikaa, mutta kyllähän päivitys hyvää tekee, vielä kun se yhdistää perheen. Giuliassa vuonna 2016 ja Stelviossa vuotta myöhemmin Alfa Romeo sai uudelleen otteen jostain sellaisesta, jota siltä oli pitkään ja hartaasti toivottu. Tämän saavutuksen jälkeen "Biscione" ei ole sitten halunnut muuttaa siitä piirtoakaan - melkein kirjaimellisesti. Nyt muutama kohta keulassa ja pieniä juttuja perässä on piirretty uudestaan. Lisäksi Giulia ja Stelvio päivittyvät maltillisesti digimielessä, ja saavat uuden Competizione -huippumallin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Valoista sen tunnistaa Ehdottomasti näkyvin muutos Alfan Giorgio-kaksikossa koskee ajovaloumpioita. Tämänkaltaista uudistusta oli jo aiemmin ennakoitu salakuvien perusteella, jotka paljastivat uusien lyhtyjen mukailevan Tonalessa nähtävää 3 + 3 -kuviota. Se taas juontaa juurensa historiassa taaksepäin SZ Zagatoon ynnä muihin. Tekniikkamielessä uutta ovat kokonaan ledeinä toteutetut adaptiiviset matrix -ajovalot. Keulassa on muutettu hieman myös maskia ja puskuria. Sen verran pienistä muutoksista kuitenkin puhutaan, että niiden tavoittamiseksi tarvittaisiin melkein edeltävä versio viereen vertailuun. Perässä molemmat mallit ovat muuttuneet takavalojen led-kuvioinnin osalta hyvin hienoisesti. Umpioita on myös etuvalojen tavoin aavistuksen verran tummennettu, jolloin kirkkaanpunaiset valokuviot nousevat esiin selvemmin. Mittaristo tunnelman mukaan Sisään astuttaessa huomio kiinnittyy mittaristoon, jonka virkaa toimittaa nyt 12,3-tuumainen näyttö. Vanhoissa puitteissa näyttäytyvä digitaalimittaristo muttuu kolmen eri tunnelmatilan mukaan. Evolved ja Relaxed ovat modernimpia ilmentymiä, kun taas Heritage ammentaa mittarinäkymää menneiltä ajoilta, ei suoraan mistään tietystä mallista, mutta 60- ja 70-luvuilta muiden muassa Giuliasta. Pyöreissä nopeus- ja kierroslukumittaritauluissa numerot kiertävät siis kehän suuntaisesti, eli 250 km/h:ssa ollaan jo pää alaspäin. Kruununa Competizione Giulian ja Stelvion malliversiot kuuluvat jatkossa historian siipiä havisuttavasti: Super, Sprint, TI sekä Veloce. Jälkimmäiseen perustuen tulee nyt tarjolle lisäksi (QV:n alapuolelle sijoittuva) huippumalli Competizione, joka kilpailee nopeuden sijaan varusteillaan. Kaikkien moottorivaihtoehtojen yhteyteen saatava Competizione käsittää erityyppisiä juttuja ulkona ja sisällä. Ulkokuoressa uusi Moon Light -mattaharmaa yhdistyy 21-tuumaisiin vanteisiin, punaisiin jarrusatuloihin sekä tummennettuihin ikkunoihin. Sisäpuolella päästään nauttimaan muun muassa Harman/Kardonin äänentoistosta sekä pääntukien tunnusomaisista Competizione-logoista. Lähde ja kuvat: Alfa Romeo Teksti: Benjamin Helander Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?