11.10.2020 Ajoneuvot Sano Crossland vain: Opel Crossland uudistuu kasvojenkohotuksessa äxättömäksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Opel Crossland X on jatkossa Opel Crossland. Uuteen sukupolveen siirtymisen aika ei vielä ole, mutta kasvojenkohotus tuo mukanaan lisää muunneltavuutta, AGR-etuistuimet ja mukautuvan luistoneston. PSA:n omistukseen siirtynyt Opel on aloittanut mallien uudistamisen uudesta Corsasta ja Mokasta, joka tunnettiin välissä myös Mokka X:nä. Opel Crossland ei saa näiden kahden muun mallin tapaan täysin uutta sukupolvea, mutta kasvojenkohotuksen myötä X tiputetaan pois myös tämän B-segmentin kaupunkimaasturin nimestä.Ulkoisesti kasvojenkohotus tuo Peugeot 2008:n sisarmalli Crosslandiin salamalogoisen valmistajan uuden muotokielen, joka on tuttu uudesta Mokasta. Suurin samankaltaisuus on yhtenäinen, koko keulan leveyksinen Opel Vizor -etupaneeli, joka yhdistää jäähdyttimen säleikön ja ajovalot. Alleajosuojat on muotoiltu uusiksi ja etuosassa on led-sumuvalotMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyIstuinpäivityksiäPitkien matkojen mukavoittamiseksi Opel kertoo, että Crosslandiin saa ensimmäisenä luokassaan AGR-sertifioidut istuimet. Takaistuimet säätyvät pituussuunnassa 150 millimetriä, joka lisää tavaratilan muunneltavuutta. Takaistuimet etuasentoon säädettynä Crosslandin tavaratila kasvaa entisestä 410 litrasta 520 litraan, joka on valmistajan mukaan luokkansa paras. Takaselkänojat kääntämällä tavaratilaa voidaan laajentaa entiseen tapaan 1 255 litraan.Etuakselin McPherson-jousitusta on valmistajan mukaan kehitetty, kuten myös taka-akselin vääntösauvajousitusta. Uudistettu ohjauspylvään väliakseli parantaa Opelin mukaan ohjauksen tarkkuutta ja keskialueen tuntumaa.Luistonestoa eri tilanteisiinVuoden 2021 alusta saataville tulee myös mukautuva Intelligrip-luistonestojärjestelmä, jonka tarkoituksena on luoda optimaalinen pito ja vakaus jokaisella tienpinnalla. Järjestelmässä on viisi eri tilaa: normaali, lumi, muta, hiekka ja pois päältä.Lumiajotila on käytettävissä alle 50 km/h -ajonopeuksissa ja se rajoittaa normaalia enemmän eturenkaiden luistoa. Muta-ajotila puolestaan sallii pyörille hieman enemmän luistoa, etenkin sen jolla on vähiten pitoa, jotta renkaan kuvio pysyy mahdollisimman puhtaana. Muta-ajotila on käytettävissä 80 km/h -nopeuteen saakka. Hiekka-ajotila puolestaan antaa molempien etupyörien luistaa hieman, jotta auton uppoamisriski pienenee. ESP-pois -ajotilan ylänopeusraja on 50 km/h.Luistoneston tila valitaan kuvan pyörökytkimellä.Moottorivalikoima pysyy samana nykyisen malliston kanssa, eli tarjolla on 1,2-litrainen bensiinimoottori turbolla tai ilman, sekä 1,5-litrainen dieselmoottori.Lähde ja kuvat: Opel Lue lisää: Opel Insignia päivittyy uusien moottoreiden ja varustetasojen kautta: alkaen 32 390 euroa Koeajo: Opel Crossland X 1.6 CDTI – sisarusten varjossa Sähköpaahdettu paluu mallistoon ensi vuonna: kärkenä täyssähköinen Opel Mokka-e Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 25.4.2025 Yleinen Vapise BMW – uusi kolarikuningas on Tesla 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään – kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 24.4.2025 Uutinen Renkaanvaihto – näin se sujuu 24.4.2025 Sähköautot Kiinalaismerkit toivat polttomoottoriversiot nihkeään sähköautomarkkinaan – nyt uhkaavat jo päästösakot 23.4.2025 Esittely Smart #5 – auto, jossa pienintä on 45390 euron hinta 23.4.2025 Autoilu Bensiini yhä suosituin käyttövoima – työsuhdeautoilijat sähköistyvät 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 27.4.2025 Ajatuksia autoista Polttomoottori sähköauton varavirtana, eikö näiden aika mennyt jo? – Ajatuksia autoista 27.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo XC90 – on kaikki niin kuin ennenkin 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous