29.9.2020

Opel Insignia päivittyy uusien moottoreiden ja varustetasojen kautta: alkaen 32 390 euroa

Opel_Insignia_2020-3

Ainakaan toistaiseksi ei ole Opel Insignian aika siirtyä PSA:n perusrakenteeseen. Mallin kasvojenkohotus tarkoittaa uusia varustetasoja ja moottoreita. Varusteiden ja voimalinjojen valinnoilla hintaa voi optimoida 32 390 ja 50 905 euron välillä.

Ranskalainen PSA Group osti Opelin General Motorsilta vuonna 2017, ja muun muassa uusi Corsa rakentuu ranskalaisyhtymän perusrakenteelle. Saksalaisvalmistajan lippulaivamalli Opel Insignia saa kuitenkin nyt kasvojenkohotuksen, joten auto ei siirry ainakaan vielä PSA:n perusrakenteeseen. Myös uudet moottorit lienevät GM-peruja, vaikkei valmistaja sitä tiedotteessa hehkuta.

Edullisimmillaan aina automaattivaihteisen Opel Insignian hinta on 32 390 euroa. Edullisimman nelivetomallin hinta on 7 000 euroa enemmän. Saatavilla on heti viisiovinen Grand Sport -viistoperä ja Sports Tourer -farmari.

Opel Insignia

Ulkoisesti auton kromattu etumaski on aiempaa leveämpi ja erilaisella säleiköllä täytetty. Maskin kromilista ulottuu molemmin puolin lähes led-päiväajovaloihin asti, jotka sijaitsevat nyt ajovalon alareunassa.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Varustetasotrio

Päivittyneessä Insigniassa on tarjolla kolme eri varustetasoa. Hinnat alkaen -varustelu Innovation Plus kattaa muun muassa täys-LED -ajovalot, Multimedia Navi Pro -navigointijärjestelmän, digitaalisen mittariston, avaimettoman Keyless Go -järjestelmän ja urheilulliset AGR-etuistuimet. Vakiona kuuluviin turvavarusteisiin sisältyy myös kaistallapitoavustin, automaattinen hätäjarrutus alhaisissa nopeuksissa ja jalankulkijoiden tunnistus.

Opel_Insignia_2020-3

Executive ja Executive GS -varustelut lisäävät edellämainittujen varusteiden joukkoon esimerkiksi sähköisesti säädettävät ja muistilliset nahkaistuimet hierontatoiminnolla ja ilmastoinnilla. Executive GS -varustelua valmistaja kehuu tyylikkääksi: se sisältää 20-tuumaiset erikoisvanteet, GS Line -ulkopaketin ja Bose-äänentoistojärjestelmän.

Lisäksi mallistosta löytyy GSi-erikoismalli. GSi-mallia kyydittää 230-hevosvoimainen turbomoottori, automaattivaihteisto ja neliveto. Varustelua kehutaan kattavaksi. GSi-mallin voi lunastaa itselleen 49 395 eurolla.

Yksi bensiinimoottori kahdella tehovariaatiolla, ja kaksi dieselmoottoria

Insignian päivitykseen kuuluu myös uudet bensiini- ja dieselmoottorit, sekä 8- ja 9-vaihteiset automaattivaihteistot. Bensiinimallistoon kuuluu Suomessa 2,0-litrainen 200-hevosvoimaa kehittävä turbomoottori ja yhdeksänportainen automaattivaihteisto. Perusmoottori on sama myös 30-hevosvoimaa tehokkaammassa GSi-mallissa.

Opel_Insignia_2020-3

Dieselpuolella vaihtoehtoja on kaksi: 1,5-litrainen 120-hevosvoimainen ja 2,0-litrainen 175-hevosvoimainen. Molempien yhteydessä automaattivaihteisto on aina 8-vaihteinen. Tehokkaamman dieselmoottorin yhteyteen on myös saatavissa neliveto.

Uuden Insignian Twinster-nelivedossa taka-akselin tasauspyörästöstä on siirrytty kahdella monilevykytkimellä toimivaan nelivetoon.

Kasvojenkohotuksen yhteydessä on paranneltu myös aerodynamiikkaa esimerkiksi aktiivisella etumaskin sulkeutumistoiminnolla. Ilmanvastuskerroin on kuitenkin sama kuin edeltäjässä, 0,25. WLTP-kulutuksen kerrotaan olevan kuitenkin jopa 18 prosenttia vähemmän kuin edeltäjämallilla.

Lähde ja kuvat: Opel

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat