25.6.2020 Ajoneuvot Sähköpaahdettu paluu mallistoon ensi vuonna: kärkenä täyssähköinen Opel Mokka-e Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Opel Mokka -katumaasturi palaa valmistajan mallistoon uudistuneena. Uusi sukupolvi tuo mukanaan täyssähköisen Opel Mokka-e:n 322 kilometrin toimintamatkalla. Uuden Mokan lupaillaan olevan edeltäjäänsä reagoivampi ja hauskempi ajaa. Opel ilmoitti julkaisevansa täysin uudistuneen toisen sukupolven Mokka-katumaasturin täysin sähköisellä voimalinjalla. Kyseessä on ensimmäinen Opelin malli, jota tarjotaan ensimmäisestä päivästä lähtien myös lähipäästöttömänä versiona. Ajoakun kapasiteetiksi ilmoitetaan 50 kilowattituntia, jolla WLTP-toimintamatkaksi on mitattu 322 kilometriä. Sähkömallin huippunopeus on rajoitettu 150 kilometriin tunnissa akun keston maksimoimiseksi. Akun luvataan latautuvan tyhjästä 80 prosentin varaukseen parhaimmillaan puolessa tunnissa. Opel Mokka-e:n sähkömoottori tuottaa 100 kilowatin (136 hv) tehon. Ajotiloja on kolme: normaali, eco ja sport. Sähkövoimalinjan peruspalikat ovat tuttuja muun muassa Opelin omasta Corsa-e -sähköautosta sekä esimerkiksi Peugeot e-2008:sta. Vaikka Opelin tiedotteen kärkenä on nimenomaan täyssähköinen Mokka, lupaa valmistaja markkinoille tulevan myös bensiini- ja dieselmallit. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Uudistunut ohjaamo Uudessa Mokassa esitellään Opelin uuden sukupolven täysin digitaalinen Opel Pure Panel -ohjaamo. Järjestelmässä ei valmistajan mukaan ole jäljellä yhtään analogista näyttöä, joten jäämme odottamaan miten Opel on onnistunut digiloikassa. Opel Pure Paneliin kuuluu kojelautaan integroidut 10- ja 12-tuumaiset näytöt. Keskikonsolin muotoilua valmistaja kuvailee siistiksi ja selkeäksi. Sähköisten seisontajarrun ja vaihteenvalitsimen suunnittelussa on pyritty pitämään ulkonevat elementit poissa häiritsemästä suunnittelun puhtautta. Led-ajovalot kuuluvat Mokkaan aina vakiona. Uusi Mokka on kokonaispituudeltaan edeltäjäänsä 12,5 senttimetriä pienempi, mutta akseliväli on kasvanut kaksi millimetriä. Auton kerrotaan tarjoavan samat tilat kuin edeltäjänsä lyhennyksestä huolimatta, tavaratilan koko on 350 litraa. Muuttunutta ilmettä on havaittavissa myös uudenlaisessa keulassa. Opel Vizor -keulamoduulin kerrotaan olevan Opelin uusi tunnusmerkki, joka kattaa koko ajoneuvon etuosan konepellin alapuolelle saakka. Vääntöjäykkyydellä hauskemmaksi Opelin insinöörit ovat onnistuneet karsimaan Mokan painoa edelliseen sukupolveen nähden 120 kilogrammaa ja alustaa on jäykennetty. Sähköversion kerrotaan saaneen parhaillaan 30 prosenttia enemmän vääntöjäykkyyttä matalalle integroidun akkurakenteen ansiosta. Tämän ansiosta Mokan kerrotaan olevan energiatehokkaampi, reagoivampi, ketterämpi ja hauskempi ajaa. Suomessa uusi Mokka tullaan esittelemään vuoden 2021 alkupuolella. Tämän jälkeen Opelin katumaasturimallistoon kuuluu jälleen kolme eri vaihtoehtoa, Mokan lisäksi tähän sarjaan lasketaan Crossland X ja Grandland X. Kumpikaan näistä ei ole toistaiseksi saatavilla täysin sähköisenä, mutta Grandland X.stä on saatavilla lataushybridi. Lähde ja kuvat: Opel Lue lisää: Aamukahvin lisäkirjain ei ole enää X: uusi Opel Mokka naamiokuvassa Koeajo: luotettava kumppani – Opel Mokka X Opel Crossland X – pienempää Mokkaa kaipaaville Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku