2.10.2019

Suurin osa suomalaisista ei käytä autoliikkeensä huoltopalveluja

sähköauton huolto
Lasinpesunesteen täyttö sujuu kätevästi letkusta.

Ohjelmistotoimittaja CDK:n teettämästä kyselystä käy ilmi vain 62 prosentin suomalaisista huollattavan autonsa samassa liikkeessä, mistä sen on ostanut.

Noin kaksi kolmasosaa suomalaisista autonomistajista ei huollata autoaan sen ostopaikassa. Usein syynä tähän on huoltamisen hinta, joka oli yksi valintaperuste 38 prosentille vastaajista.

– Suomalaiset ovat auton huoltopalvelujen suhteen erittäin hintaherkkiä. Huomattavaa kuitenkin on, että autonsa ostopaikassa huollattavista 76 % on erittäin tyytyväisiä tai tyytyväisiä saamaansa palveluun, CDK:n maajohtaja Sanna Andersson kertoo.

Muita syitä auton huollattamiseksi muualla kuin ostopaikassa ovat ostopaikan kaukainen sijainti, tai puuttuva viestintä huollosta autoliikkeen suunnalta. Andersonin mukaan nykyteknologian aikana autoliikkeiden olisi helppo ottaa nämä asiat haltuun.

– Joka kymmenes vastaajista mainitsi, että huollon varauspalvelut eivät toimi tai he eivät saa mitään viestintää autoliikkeestään huoltoon liittyen. Nykyteknologian aikana nämä asiat olisi autoliikkeiden helppo ottaa haltuun, Anderson jatkaa.

Lisäksi Anderson vinkkaa huoltoa tarjoaville merkkiliikkeille uusien palveluiden mahdollisuuksista.

– Nykytekniikka tuo uusia mahdollisuuksia autoliikkeille. Esimerkiksi vikadiagnostiikkaa ja yksinkertaisia huoltopalveluja voidaan tarjota etänä, mikä kyselyn perusteella tuntui kiinnostavat autonostajia. Uudet palvelut helpottavat autonkäyttäjän arkea ja säästävät molempien osapuolten aikaa

Lähde: CDK Kuvituskuva: Moottorin arkisto

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia