15.11.2019 Ajoneuvot Suzuki V-Strom 1050 – tehokkaampi ja varustellumpi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suzuki V-Strom 1050 uudistuu saaden lisää tehoa ja varusteita. Tarjolle tulee kaksi malliversiota; alumiinivaluvanteinen perusmalli sekä pinnavanteinen ja vieläkin paremmin varusteltu V-Strom 1050 XT. Suzukin vuonna 2002 esittelemä V-Strom 1000 uudistui edellisen kerran viisi vuotta sitten. Silloin muun muassa moottorin iskutilavuutta kasvatettiin 1037 kuutiosenttimetriin poraamalla sylinterit kaksi millimetriä isommiksi. Ensi kaudeksi tehtävä uudistus pitää sisällään myös mallimerkinnän muutoksen muotoon V-Strom 1050, vaikka moottorin kokoon ei tällä kertaa kosketa. Rengaskoko on adventurehenkiselle pyörälle sopiva, edessä 19 tuumaa ja takana 17 tuumaa. Takarenkaan leveys on maltilliset 150 milliä. Ennallaan moottori ei kuitenkaan pysy, vaan se saa mm. sähköisen ride-by-wire -kaasun ja neljä milliä isommat ruiskurungot. Vaikka moottori on muokattu alittamaan uudet Euro5-päästömääräykset, on Suzuki onnistunut samalla taikomaan voimanlähteestään lisää tehoa. Ilmoitettu 107 hevosvoimaa ei kilpaile saman luokan Ducatin ja KTM:n tehokkaimpien mallien kanssa, mutta ylittää kuitenkin pahimman japanilaiskilpailijan eli Honda CRF 1100 Africa Twinin lukemat. Tarjolla on myös A2-korttiluokan mukainen 70kW / 35 kW tehoversio. Ulkoisesti ja väritykseltään V-Strom 1050 on nyt selvästi kevyemmän ja modernimman näköinen. Kolme ajotila-asetusta, kolmiasentoinen luistonesto ja kaarre-ABS-jarrut kuuluvat varustukseen. Alumiinivaluvanteisen perusmallin rinnalle esiteltiin pinnavanteilla varustettu ja ulkomuodoltaan rouheampi V-Strom 1050 XT. Siinä on myös parempi varustetaso pitäen sisällään mm. käsisuojat, keskiseisontatuen, led-vilkut, säädettävän tuulilasin ja korkeussäädettävän kuljettajan satulan. Elektroniikkapuolella parempi varustus näkyy mm. vakionopeussäätimen ja mäkilähtöavustimen kuulumisena vakiovarusteiden listalle. Vakionopeussäätimen toiminta-alue kattaa kolme suurinta vaihdetta ja nopeusalueen 50–160 kilometriä tunnissa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Maahantuoja on jo ehtinyt vahvistaa uusien mallien hinnat: V-Strom 1050 16 690 eur V-Strom 1050 XT 18 490 eur V-Strom 1050 (XT, mikäli poikkeaa) Moottori 90-asteinen V2-moottori, 1037cc Teho 79 kW (107 hv) / 8500 r/min Vääntö 100 Nm / 6000 r/min Voimansiirto 6 vaihdetta, ketjuveto Istuinkorkeus 855 mm (850 mm) Akseliväli 1555 mm Tankin tilavuus 20 litraa Paino tankattuna 236 kg (247 kg) Teksti: Janne Huhtala Kuvat: valmistaja Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Moottoripyörät KTM 450 Rally Replica – sadalle nopeimmalle 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Matkailu Elämysmatka: MotoGP Portimão – Viihdettä kaikille aisteille 30.4.2024 Moottoripyörät 100 000 euron sähkömoottoripyörä Arc Vectorin valmistaja ajautui selvitystilaan 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt