Ajoneuvot | Autonäyttely | Autot & Viihde 2019 | 28.9.2019

Autot ja Viihde 2019: messujen monipuolinen tarjonta jatkuu harrastajaparkissa

Lahdessa Autot ja Viihde -messujen tarjonta ei rajoitu ainoastaan halleissa esillä oleviin näyttelyautoihin, harrasteparkki tarjoaa ympäri päivän nähtävää vierailijoille.

Jaa artikkeli

Lahden Autot ja Viihde -messujen ensimmäinen päivä on pulkassa. Päivän aikana monipuolista tarjontaa yleisölle tarjosi messuhallin lisäksi myös messualueen etupihalla sijaitseva vierailijoiden harrasteautoille tarkoitettu pysäköintialue.

Autoja oli tarjolla varmasti jokaisen makuun, esimerkkinä eurooppalaisia pikkuautoja, hotrodeja, sekä klassikoita useilta eri vuosikymmeniltä. Bensiininkatkuisessa harrastajaparkissa kierreltäessä korviin kantautui upeita soundeja aina amerikkalaisten V8-moottoreiden epätasaisesta murinasta Lamborghinin V10-moottorin kierrättämiseen. Harrasteautokuumeesta eroon yrittävän ei välttämättä kannata pysäköintipaikalla liikkua, sillä monen auton ikkunassa komeili myös kattavia myynti-ilmoituksia.

 

Meno pysäköintialueella oli leppoisaa. Harrastelijat olivat kiinnostuneita toistensa autoista riippumatta sen rakennustyylistä. Autettiinpa parkissa myös tuntemattomia suurempien autojen pysäköinnissä, ettei kenenkään rakas menopeli pääse naarmuuntumaan ahtaissa pysäköintiruuduissa.

 

Silmään pisti useat Hot-Rodit, joita ei päivittäisessä liikenteessä kovin usein pääse näkemään. Myös rodien tyylit vaihtelivat suuresti keskenään hieman maltillisemmin muokatuista aina suorastaan näyttelykelpoisiin erikoisuuksiin hienoilla yksityiskohdilla viimeisteltynä.

Vaikka harrasteautoja oli monesta eri kategoriasta, suosituimmaksi osoittautui menopelit Atlantin takaa.

Jenkkiautojenkin skaala oli erittäin laajaa. Osan upeasti entisöidyn yksilön näyttäessä lähes tehdasuudelta, myös täysin vastakkaistakin nähtävää oli jopa laajemmalla skaalalla.

autot ja viihde harrasteparkki

Vastapainoakin suurille jenkkiautoille toki löytyi. Muun muassa ylläolevassa kuvassa komeileva Renault 5 GT Turbo keräsi lähes jokaiselta hymyileviä katseita.

Myös suomalaisille tutumpaa kalustoa vuosien varrella oli nähtävissä. Lyhyen tarkastelun jälkeen osa paljastui kuitenkin ”ei niin tavalliseksi” -malliksi tavanomaisesta ulkonäöstä huolimatta.

Useat yksilöt tarjosivat myös upeita yksityiskohtia, jotka viimeistelivät autojen piirteitä upeasti.

Jaa artikkeli

Keskustelu