17.10.2020 Ajoneuvot Korealainen pikkujätti – Uusi Hyundai i20 alkaen 15 990 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Aiempaa matalampi, mutta muuten suurempi, uusi Hyundai i20 esittelee yhtiön uuden muotokielen ja hinta alkaa alle 16 000 euron. Samalla saa turvallisuutta, viihdettä ja kevythybridivaihtoehdon. Täysin uusi Hyundai i20 on kasvanut kolmannen sukupolven myötä kaikkiin muihin suuntiin, mutta muuttunut matalammaksi. Malliston toiseksi pienin vaihtoehto on kuitenkin myynniltään suuri. Se on ollut useina vuosina Suomen myydyin Hyundai, ja myös yksi Euroopan myydyimmistä Hyundai-malleista. Hyundai i20 saa ensimmäisenä mallina valmistajan uuden muotokielen, jossa sivuprofiilista löytyy useita pokkauksia. Uutuuden c-pilari sekä tankin luukun sijoittelu ovat mielenkiintoisia yksityiskohtia ja takavalojen uusi ilme liittyy näistä jälkimmäiseen. Mitat kertovat paljon käytettävyydestä ja katto on nyt korkeudessa 1 450 millimetriä, eli 24 millimetriä aiempaa alempana. Pituutta on 4 040 millimetriä (+ 5 mm) ja akseliväli on 2 580 mm (+ 10 mm). Leveyttä on tullut lisää eniten (+ 30 mm) ja asettuu nyt lukemaan 1 775 millimetriä. Valmistaja kertoo leveyden ja akselivälin kasvun tuntuvan takamatkujien tiloissa. Kasvaneet mitat ovat kasvattaneet myös tavaratilaa 25 litraa ja sitä on nyt 351 litraa. Vannekokona on 17-tuumaa. Kojelauta on muotoiltu uusiksi, vaikka sukunäkö vanhempiinkin Hyundai-malleihin on yhä selvä, ja sen voimakas vaakasuuntainen muoto korostaa leveyttä. Sisätilojen puolelta löytyy myös led-sisävalaistus pimeää talvea varten. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Liitettävyyttä, tietoa ja viihdettä Langatontakin liitettävyyttä tarjoaa Apple CarPlay ja Android Auto jo 8-tuumaisella näytöllä varustetun vakiovarusteisen tietoviihdejärjestelmän kanssa. Uusi, Comfort-varustetasosta alkaen varusteluun kuuluva, 10,25-tuumainen digitaalinen mittaristo ja navigoinnin yhteydessä mukaan astuva 10,25-tuumainen kosketusnäyttö on yhdistetty visuaalisesti toisiinsa. Samoin i20 on saatavilla Hyundain Bluelink-järjestelmällä, joka tarjoaa langattomasti käytettävät liitettävyyspalvelut. Bluelinkin avulla voi esimerkiksi lähettää navigoitavan kohdeosoitteen älypuhelimesta autoon, paikantaa autonsa, lukita auton etäohjauksella sekä tarkastella tietoja esimerkiksi rengaspaineista ja ajosuoritteesta. Tuo järjestelmä on veloitukseton ensimmäiset viisi vuotta ja vakiovarusteena navigointilisävarustepaketin kanssa. Keskikonsolista löytyy etumatkustajille puhelimen langaton latausalusta ja takamatkustajille on saatavilla usb-latauspistoke. Lisävarusteena löytyy myös Bose-äänentoistojärjestelmä subwooferilla ja seitsemällä kaiuttimella. Uusi Hyundai i20 kevythybridinä Hyundai i20:n moottorimallistossa on nyt ensimmäistä kertaa tarjolla 48 voltin kevythybridijärjestelmä, joka vähentää valmistajan mukaan auton polttoaineenkulutusta 3‒4 prosenttia. Kevythybridijärjestelmä on Suomessa tarjolla 120-hevosvoimaisen 1,0 T-GDi -bensiinimoottorin ja 7-DCT-kaksoiskytkinautomaattivaihteiston yhteydessä. Tarjolla on myös 100-hevosvoimainen 1,0 T-GDi -bensiinimoottori ilman kevythybridijärjestelmää, jonka yhteydessä saa valita joko 7-DCT-automaattivaihteiston tai 6-vaihteisen käsivaihteiston. Kolmas moottorivaihtoehto on nelisylinteinen 84-hevosvoimainen 1,2 litran MPi-moottori viisivaihteisella käsivaihteistolla. Uusi Hyundai i20 painaa valmistajan mukaan 4 prosenttia edeltäjäänsä vähemmän, jolla on mahdollista auttaa sekä polttoainetaloudellisuutta että ajettavuutta. Tarkat lukemat riippuvat tietenkin valitusta moottorista, vaihteistosta ja varustelusta. Turvaa varusteilla Uusi Hyundai i20 on varustettu Hyundai SmartSense -turvallisuusjärjestelmällä ja saatavilla on useita mukavuusvarusteita. Eräs uutuuksista on navigointia hyödyntävä mukautuva vakionopeussäädin, joka käyttää auton navigointijärjestelmää ennakoidakseen esimerkiksi kaarteet säätäen nopeutta tarvittaessa näitä varten. Tämä on toki lisävaruste, mutta perinteinen vakionopeudensäädin kuuluu vakiovarusteluun. Vakiovarusteena on myös nopeusrajoitusjärjestelmä, joka varoittaa kuljettajaa sekä äänellä että visuaalisesti, jos nopeusrajoitus ylitetään. Style-varustetasossa vakiovarusteena oleva tai Comfort-varustetason Smart Cruise Pack -lisävarustepakettiin kuuluva kaistallapysymisavustin pitää i20:n keskellä ajokaistaansa, mikäli kuljettaja unohtaa ohjata autoa. Style-varustetasoon saatavilla oleva Safety Pack -lisävarustepaketti tuo katvealueen varoitusjärjestelmän, joka käyttää tutkaa tarkkailemaan auton takakulmia ja varoittaa havaitessaan toisen ajoneuvon. Tarvittaessa tämä jarruttaa törmäyksen välttämiseksi tai vaurioiden minimoimiseksi. Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä on päivitetty pystyen tunnistamaan autojen lisäksi myös jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Turvallisuusvarusteista vakiovarusteluun kuuluvat myös kaistallapitoavustin, kuljettajan vireystilan valvonta sekä kaukovaloavustin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Marraskuussa myynnissä Uusi Hyundai i20 saapuu Suomeen marraskuussa 2020. Myyntivalttina toimii ainakin uusille Hyundai-malleille myönnettävä viiden vuoden takuu ilman kilometrirajaa. Hyundai i20-malliston hinnat alkavat 15 990 eurosta, jolla saatava malli on i20 Hatchback 1.2 MPi käsivalintaisella viisipykäläisellä vaihteistolla. Ensi vuonna Hyundai i20 -mallisto täydentyy täysin uusilla N Line ja N -malleilla. Lue lisää Kaikki artikkelit 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku