12.12.2013 Ajoneuvot Koeajo: Chevrolet Captiva Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Captiva on hintaluokassaan hyvin varusteltu katumaasturi, jossa matkustaa väljästi seitsemän aikuista. Malli sai päivityksellä lisäaikaa, mutta seuraajaa voinee odottaa pian. Hyvää: Matkustajien tilat, auton hinta varusteisiin ja tiloihin nähden. Huonoa: Yliherkät pysäköintitutkat, alustan pintakovuus ja lyhytliikkeisyys. Chevrolet Captiva elää yhä ensimmäistä sukupolveaan, vaikka malli esiteltiin jo kuusi vuotta sitten yhdessä Opel Antaran kanssa, jota ei enää toviin ole Suomeen tuotu.Captivan ulkoiset uudistukset saavat auton näyttämään entistä isommalta ja amerikkalaisemmalta: Keulan dollarihymy on saanut lisää leukaa ja perän valaisee nyt led-takavalot. Muodot ovat saaneet muhkua ja särmää. Koeajamamme reiluimmin varustettu Captiva LTZ:a liikkui 19-tuumaisilla pyörillä.Varustetasoja on kaksi: LT Plus ja koeajamamme LTZ.Verhoilu on Captivassa nahkaa varustelusta riippumatta, mutta LTZ-varusteluun kuuluu lisäksi muun muassa navigaattori, peruutuskamera ja avaimeton sisäänpääsy.Penkkirivejä on Suomeen tuotavissa malleissa aina kolme ja paikkoja seitsemän. Viimeiselläkin penkkirivillä matkustaa kaksi aikuista mielellään jalkatilojen ollessa kohtuulliset.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySähköisesti kytkeytyvä nelivetoCaptivan moottorivaihtoehdot ovat 2,2 litraisia turbodieseleitä, 163:n tai 184:n hevosvoiman tehoin. Vaihteistona on 6-vaihteinen automaatti- tai manuaalivaihteisto. Tehokkaammalla moottoriversiolla testaamamme Captiva kulki kokoonsa nähden ketterästi.Neliveto kytkeytyy sähköisesti monilevykytkimen kautta pidon alkaessa kadota etupyöriltä. Varsinainen tiukanpaikan maastoauto Captiva ei kuitenkaan ole, jyrkissä kulmissa etuhelma jyystää maaperää ja liukkaalla alustalla vetoluistonesto jarruttaa sutimista turhan tanakasti.Teksti ja kuvat: Santeri Petrell Chevrolet Captiva Hinta alkaen 43 929 € Koeajetun auton hinta varusteineen 46 990 € Ajoneuvovero 229 €/ v Moottori 2231 cm³ dieselmoottori edessä poikittain, 4 sylinteriä, turboahdin, 6-v. automaattivaihteisto, ajossa kytkeytyvä neliveto Teho 135 kW (184 hv), 3800 r/min Vääntö 400 Nm (2000 r/min) Vääntö 400 Nm (2000 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 11 s Huippunopeus 191 km/h Kulutus l/ 100 km 10,4 (kaup.) / 6,5 (maant.) / NEDC-kulutus 7,9 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 208 g/km Mitat pituus 4673 mm, leveys 2110 mm, korkeus 1756 mm, akseliväli 2707 mm Tavaratila: 477 l Omamassa: 1978 kg Muu tieto Perävaunumassa jarruin 1 700 kg Euro NCAP Ei testattu Ecotest Ei testattu Matkanjatkamispalvelu 3 vuotta Takuu 3 vuotta/100 000 km Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 28.6.2025 Koeajo Koeajo: Renault 5 – miten vuoden puhutuin pärjää Suomessa? 26.6.2025 Koeajo Koeajo: Maxus eDeliver 7 AWD on ainoita luokassaan – täyssähköinen paku nelivedolla 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus 25.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 60 Style – nousussa myyntitilastossa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?