11.11.2017 Matkailu Parasta palvelua peräpenkissä? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Millä perusteella valitset paikkasi lentokoneessa? Ilta-Sanomat kertoo lentoemäntä Annie Kingstonin paljastaneen matkustamohenkilökunnan todellisia mielipiteitä lentoyhtiöiden asiakkaista. Missä saa parasta palvelua? Monet lentoyhtiöt tarjoavat nykyään matkustajilleen mahdollisuutta varata paikan lentokoneesta etukäteen. Jos koneessa on tilaa, paikan voi valita matkustusluokan sisällä usein vapaasti. Lentoemäntänä työskentelevän Annie Kingstonin mukaan matkustamohenkilökunnalta saa erilaista palvelua riippuen istumapaikasta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Etuosasta nopein tie ulos, takaosassa lisähuomiota? Kingstonin mukaan turistiluokassa matkustavat mielivät usein lentokoneen etuosaan, koska sieltä on nopein tie ulos koneesta. Myös tarjoilukärry aloittaa kierroksensa koneen etuosasta. Jos haluaa nopeampaa tai jopa vähän ylimääräistä palvelua, Kingstonin mukaan kannattaa suunnata kuitenkin koneen takaosaan. – Syy on yksinkertainen. Tykkäämme vältellä edessä istuvien kutsuja, koska niihin vastaaminen saattaa tarkoittaa sitä, että kaikki muutkin koneessa olevat keksivät haluta samaa asiaa, jota koneen etuosaan viedään, Kingston kertoi Oyster-matkailusivustolle. Finnair: paikka ei vaikuta palveluun Moottorin haastattelema Finnairin mediasuhteista vastaava johtaja Päivyt Tallqvist ei allekirjoita Kingstonin väitteitä siitä, että lentoyhtiöiden matkustamohenkilökunta palvelisi koneen takaosassa istuvia asiakkaitaan nopeammin tai paremmin. – Finnairin henkilökunta kyllä pyrkii palvelemaan kaikkia koneen matkustajia yhtä hyvin, riippumatta siitä missä kohtaa konetta nämä istuvat, Tallqvist kertoo. Tallqvistin mukaan paikka lentokoneessa kannattaa valita omien matkustustarpeiden mukaan: exit-rivin paikalla on enemmän jalkatilaa pitkille ihmisille ja pienen lapsen kanssa matkustava voi arvostaa esimerkiksi wc-tilan läheisyyttä. Tippiä vai ei? Attn.comin haastatteleman lentoemäntä Rachel Cardozan mukaan matkustamohenkilökunnan ylimääräisen huomion palkitsemiseen on yksi hyvä ja toimiva keino: tippi. Cardoza kertoo, että parhaimmassa tapauksessa kohtelias käytös ja kohtuullinen tippisumma voivat viedä matkustajan ykkösiuokkaan asti. Tallqvistin mukaan tipin antaminen matkustamohenkilökunnalle ei kuulu suomalaiseen matkustuskulttuuriin. – Ystävällisyys ja kohteliaisuus lennolla taas on aina hyvä asia, sillä on aina positiivinen vaikutus niin kanssamatkustajiin kuin henkilökunnan työpäiväänkin, Tallqvist muistuttaa. Lähde: Ilta-Sanomat, Finnair Kuva: Finnair Lue myös: Kuusi ilmaista asiaa lentokentällä – tiesitkö nämä? Robottibussi Helsinki-Vantalla – tarjolla ilmainen siirtymä parkkihallista terminaaliin Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Matkailu Finnairilta lisää viikkovuoroja Japaniin – uutuutena Norjan Kirkkoniemi 14.4.2024 Matkailu Erikoiset päiväunet: Château Champ de Bataille – kurkistus Aurinkokuninkaan aikoihin 12.4.2024 Sähköautot Porsche odottaa uuden Taycanin myötä uusia asiakkaita – automalli noussut Porschen myydyimmäksi malliksi 11.4.2024 Uutinen Volkkarin sähköfarkku nähtiin ensi kertaa Suomessa – tätä on luvassa kesällä lisää 10.4.2024 Uutinen Vertailu: sähkö- ja bensiiniauton kustannukset – bensabudjetista sähkönsäästöön 9.4.2024 Matkailu Automatkailija Euroopassa – vältä jopa 25 000 euron sakot 8.4.2024 Yleinen Taksin käyttö: kuluttajien karut kokemukset – myös kuskit kertovat Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Esittely Koeistuttu: Mazda CX-80 – kun iso katumaasturi haluaa olla 7-paikkainen tila-auto 18.4.2024 Moottoripyörät "Jotain suurta tulossa" - BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?