11.11.2017 Matkailu Parasta palvelua peräpenkissä? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Millä perusteella valitset paikkasi lentokoneessa? Ilta-Sanomat kertoo lentoemäntä Annie Kingstonin paljastaneen matkustamohenkilökunnan todellisia mielipiteitä lentoyhtiöiden asiakkaista. Missä saa parasta palvelua? Monet lentoyhtiöt tarjoavat nykyään matkustajilleen mahdollisuutta varata paikan lentokoneesta etukäteen. Jos koneessa on tilaa, paikan voi valita matkustusluokan sisällä usein vapaasti. Lentoemäntänä työskentelevän Annie Kingstonin mukaan matkustamohenkilökunnalta saa erilaista palvelua riippuen istumapaikasta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEtuosasta nopein tie ulos, takaosassa lisähuomiota?Kingstonin mukaan turistiluokassa matkustavat mielivät usein lentokoneen etuosaan, koska sieltä on nopein tie ulos koneesta. Myös tarjoilukärry aloittaa kierroksensa koneen etuosasta.Jos haluaa nopeampaa tai jopa vähän ylimääräistä palvelua, Kingstonin mukaan kannattaa suunnata kuitenkin koneen takaosaan.– Syy on yksinkertainen. Tykkäämme vältellä edessä istuvien kutsuja, koska niihin vastaaminen saattaa tarkoittaa sitä, että kaikki muutkin koneessa olevat keksivät haluta samaa asiaa, jota koneen etuosaan viedään, Kingston kertoi Oyster-matkailusivustolle.Finnair: paikka ei vaikuta palveluunMoottorin haastattelema Finnairin mediasuhteista vastaava johtaja Päivyt Tallqvist ei allekirjoita Kingstonin väitteitä siitä, että lentoyhtiöiden matkustamohenkilökunta palvelisi koneen takaosassa istuvia asiakkaitaan nopeammin tai paremmin.– Finnairin henkilökunta kyllä pyrkii palvelemaan kaikkia koneen matkustajia yhtä hyvin, riippumatta siitä missä kohtaa konetta nämä istuvat, Tallqvist kertoo.Tallqvistin mukaan paikka lentokoneessa kannattaa valita omien matkustustarpeiden mukaan: exit-rivin paikalla on enemmän jalkatilaa pitkille ihmisille ja pienen lapsen kanssa matkustava voi arvostaa esimerkiksi wc-tilan läheisyyttä.Tippiä vai ei?Attn.comin haastatteleman lentoemäntä Rachel Cardozan mukaan matkustamohenkilökunnan ylimääräisen huomion palkitsemiseen on yksi hyvä ja toimiva keino: tippi. Cardoza kertoo, että parhaimmassa tapauksessa kohtelias käytös ja kohtuullinen tippisumma voivat viedä matkustajan ykkösiuokkaan asti.Tallqvistin mukaan tipin antaminen matkustamohenkilökunnalle ei kuulu suomalaiseen matkustuskulttuuriin.– Ystävällisyys ja kohteliaisuus lennolla taas on aina hyvä asia, sillä on aina positiivinen vaikutus niin kanssamatkustajiin kuin henkilökunnan työpäiväänkin, Tallqvist muistuttaa.Lähde: Ilta-Sanomat, Finnair Kuva: FinnairLue myös:Kuusi ilmaista asiaa lentokentällä – tiesitkö nämä? Robottibussi Helsinki-Vantalla – tarjolla ilmainen siirtymä parkkihallista terminaaliinMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 15.7.2025 Uutinen Mercedes-Benz CLA Shooting Brake – tyylitietoinen sähköfarkku kulkee jopa 761 km latauksella – Koeistuttu 15.7.2025 Matkailu Metsähallitus neuvoo: näin alkaa onnistunut retki kansallispuistoihin ja luontokohteisiin 15.7.2025 Moottoriurheilu Goodwood ja Festival of Speed: aistien autovaltakunta 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 14.7.2025 Matkailu Rooma – nälkäisenä Dan Brownin jalanjäljissä 13.7.2025 Matkailu Pohjanmeren rannalla Belgiassa sijaitseva Sea Life jätti toivomisen varaa 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 11.7.2025 Matkailu Suomen suurin ulkoilmagalleria – Kotkan veistospromenadi on ainutlaatuinen myös talvella 10.7.2025 Matkailu Matkalla Itäisen Suomenlahden saarilla – elämyksiä sään ehdoilla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen