12.6.2016 Ajoneuvot Ford Ka+ – Fordin pikkuinen aikuistui viisioviseksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ford Ka+ ei ehkä korvaa suoraan Ka:ta, mutta osoittaa, että pikkuautosegmentissä on vielä tavoiteltavaa. Plussan aseina ovat edullisuus ja käytännöllisyys. Alle neljä metriä pituutta, tilat viidelle ja edullinen hinta. Ford Ka+ tavoittelee ostajia pikkuautoluokasta armottomalla käytännöllisyydellä ja edullisuudella. Brittiläisen Car-lehden mukaan yhtiön markkinoinnissa puhutaan jopa suoraan Dacian haastamisesta.Ford Ka+ liittyy Fiestan seuraksi valmistajan pikkuautoluokkaan ja auton muotoilukieli onkin tuttua nyky-Fordia. Uutuus on hiukan lyhyempi kuin Fiesta, mutta 29 millimetriä korkeampi. Sisustan tavoitteena on ollut luokkansa parhaat tilat ainakin etumatkustajien päille ja takamatkustajien jaloille. 270 litraa tavaratilaa, kahdessa osassa kaatuvat takapenkit ja 21 säilytyskoloa vastaavat käytännöllisyydestä myös tavarapuolella. Etuovien ovitaskut on mitoitettu litran pullon, 0,6 litran pullon ja sateenvarjon yhteissäilytystä varten. Lisäksi autosta löytyy piilolokero, johon pääsee käsiksi vain kuljettajan oven ollessa auki. Ford suosittelee tätä säilytyskoloa arvoesineille.Huomioi piilolokero kojelaudan päässä kuvan keskipaikkeilla.Moottorivailkoima on ihastuttavan yksinkertainen: 1,2-litrainen Duratec-bensiinimoottori tai 1,2-litrainen Duratec-bensiinimoottori. Saman moottorin saa siis 70 hevosvoiman perusmallina (114 grammaa hiilidioksidia per kilometri) tai tehokkaampana 85-hevosvoimaisena rallimallina (110 grammaa hiilidioksidia per kilometri). Vaihteistona on joka tapauksessa viisivaihteinen manuaali.Intiassa valmistettu Ka+ on Fordin mukaan käyty läpi täydellisesti, jotta ajoneuvo istuisi eurooppalaiseen makuun. Osana prosessia ohjaus, jousitus, iskunvaimennus, kallistuksenvakaaja, moottorin tuet ja keulan apurunko on suunniteltu uudelleen. Luvassa pitäisi olla "hauskaa mutta sivistynyttä" ajettavuutta Euroopan teillä.Vakiovarusteena Ka+:ssa tulee manuaali-ilmastointi, Ford SYNC -viihdejärjestelmä ja Ford MyKey -avainkohtainen valvontajärjestelmä. Lisäksi varustelistalta löytyvät aina ajonvakautus mäkiavustimella ja nopeusrajoitin. 85-hevosvoimaisen rallimallin yhteydessä tarjolle tulee myös koko joukko tyypillisiä lisävarusteita automaatti-ilmastoinnista sähkökäyttöisiin takaikkunoihin.Perusteisiin keskittyvän ominaisuuslistan selittää parhaiten hintalappu: Ka+:n hinnat alkavat Saksassa 9 990 eurosta. Mallin mahdollisesta saapumisesta Suomeen ei ole vielä tietoa.Lähde ja kuvat: FordMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Ajoneuvot Renault 5 E-Tech Electric ja Alpine A290 ovat Vuoden Auto Euroopassa – Renaultille toinen voitto peräkkäin, Alpinelle ensimmäinen koskaan 10.1.2025 Ajoneuvot Odotettu Tesla Model Y ”Juniper” esiteltiin Kiinassa – tässä on maailman myydyimmän automallin toinen painos 10.1.2025 Uutinen Autoliitto vinkkaa: näillä laitteilla autoilija ottaa niskalenkin pakkasista 9.1.2025 Autoilu Kuolemaan johtaneet kohtaamiskolarit vähenivät – ylinopeudet riskitekijänä 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 8.1.2025 Ajoneuvot Škoda Enyaq sai ansaitun faceliftin, joka lisää toimintamatkaa 8.1.2025 Sähköautot Suomessa rekisteröitiin vuonna 2024 kaikkiaan noin 130 eri täyssähköautomallia – katso koko lista 8.1.2025 Kuluttajat Käytetyn auton viasta autoliikkeelle reklamoinut ostaja: ”Miten voidaan tehdä näkemättä päätös, jossa pysytään loppuun asti?” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 11.1.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: kannattaako hankkia ladattava hybridiauto ilman kotilatausmahdollisuutta? 12.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Formentor VZ – kuparin hohdetta ja rallijakkarat vakiona 11.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 – onko pakko lopettaa ajaminen jos ei tahdo? 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 7.1.2025 Henkilö Pehr G. Gyllenhammar: Volvo-johtajan omat autot 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti