16.1.2021 Ajoneuvot Honda Gold Wing – suunnanmuutos kaudelle 2021 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Honda on kuunnellut asiakaspalautteita ja muokannut Gold Wingiä jälleen väljemmäksi ja tilavammaksi. Gold Wingin vuoden 2018 täydellinen uudistus oli koko mallihistorian ensimmäinen kerta, kun pyörä ei kasvanut fyysisesti suuremmaksi. Silloin Honda kertoi haastatelleensa asiakkaitaan, ja lopputuloksena esiteltiin kompaktimpi, kevyempi, ketterämpi ja matkatavaroiden kuljetuskapasiteetiltaan pienempi uusi Gold Wing. Nyt Honda joutuu vetämään vähän puheitaan takaisin, sillä kaudeksi 2021 Gold Wingin laukkujen tilavuutta jälleen kasvatetaan ja matkustajakin saa selvästi leppoisamman ja mukavamman paikan itselleen.Kompakti on tässä yhteydessä suhteellinen käsite, sillä 1 695 millimetrin akseliväli ja 380 kilon paino ovat moottoripyörämaailmassa kunnioitettavan suuria lukuja. Mainitut mitat eivät tälle kaudelle kasvakaan, vaan suurin kasvu tulee takalaukun tilavuuteen. Aiempi 50-litrainen takalaukku on kasvatettu 61-litraiseksi. Nyt sen sisään mahtuu kaksi kypärää, kun aiempaan laukkuun mahtui kunnolla vain yksi kypärä. Sivulaukkujen ja takalaukkujen yhteenlaskettu tilavuus on uudistuksen jälkeen 121 litraa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyJakkarasta nojatuoliksiSatulat on suunniteltu uusiksi ja samalla matkustajan selkänoja on muokattu mukavammaksi ja kaltevammaksi. Kaltevuus kasvaa 16 asteesta 23 asteeseen. Kuljettajan ja matkustajan mukavuutta lisää myös uudistettu audiojärjestelmä.Muilta osin Gold Wing pysyy ennallaan. Voimanlähteenä on 1 833-kuutioinen kuutosboxer, jonka 125 hevosvoimaa ja 170 newtonmetriä tarjoavat luokassaan mainion suorituskyvyn. Perinteisen kuusivaihteisen manuaalivaihteiston ohella tarjolla on lisähintaan kolmannen sukupolven DCT-kaksoiskytkinvaihteisto. Millään muulla valmistajalla ei vastaavaa järjestelmää ole käytössä, vaikka Honda toi sen markkinoille jo 11 vuotta sitten ja on sen jälkeen myynyt eri malliensa DCT-versioita yli 140 000 kappaletta. Gold Wingissä käytetään ensimmäistä kertaa DCT-vaihteiston seitsenportaista versiota. Kun Hondan muissa malleissa DCT-vaihteisto kasvattaa painoa noin 10 kilolla, niin Gold Wingissä DCT tuo vain kolme kiloa lisäpainoa siitä huolimatta, että siinä on yksi vaihde enemmän kuin manuaaliversiossa. Hinnat pysyvät muutoksista huolimatta samoina kuin kaudella 2020. Moottori: kuusisylinterinen boxermoottori, 1 833 cc Teho: 93 kW (125 hv) / 5 500 r/min Vääntö: 170 Nm / 4 500 r/min Voimansiirto: 6 vaihteinen manuaali ja yhdistelmäluistokytkin / 7-portainen DCT-kaksoiskytkinvaihteisto, kardaaniveto Akseliväli: 1695 mm Paino tankattuna: 380 kg (DCT 383 kg) Istuinkorkeus: 745 mm Tankin tilavuus: 21,1 litraa Hinnat: Honda GL 1800 Gold Wing 46 490 € Honda GL 1800 Gold Wing Tour DCT 50 950 € Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Honda Lue lisää Kaikki artikkelit 15.7.2025 Ajoneuvot Viileää ilmaa vai kallis remontti? Säännöllinen ilmastointihuolto voi säästää satoja euroja 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 12.7.2025 Moottoripyörät Moottoripyöräkortti taskuun – näin tutkinto etenee 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen