17.1.2023 Ajoneuvot Kempowerilta uusi aluevaltaus – maailman ensimmäinen pikalatausasema raskaalle kalustolle! Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suomalainen Kempower on toimittanut lukuisia sähköautojen latausasemia maailmalle. Nyt myös raskaalle kalustolle. Sähköautojen latausasemiin ja latauslaitteisiin erikoistunut suomalainen Kempower on tehnyt kokonaan uuden aluevaltauksen maailmalta.Kempower toimittaa nyt uudenlaisia sähköautojen latausratkaisuja WattHubiin, joka on maailman ensimmäinen sähkökäyttöisille rekoille ja raskaille työkoneille tarkoitettu pikalatausasema. Kyseinen pikalatausasema sijaitsee Alankomaissa, Geldermalsenissa.Pikalautausasema sijaitsee Tiel-Waardenburgin padonvahvistushankkeen yhteydessä ja tekee samalla hankkeesta päästöttömän, sillä padon vahvistamiseen tarkoitetut sähköllä toimivat työkoneet saavat virtaa tulevaisuudessa Kempowerin toimittamista latureista.Tiel-Waardenburgin vähähiilinen padonvahvistushanke on tärkeä osa Alankomaiden hallituksen tavoitetta kohti hiilineutraalia raskasta liikennettä. Hankkeen yhteistyökumppanit Van Oord, Dura Vermeer, Ploegam ja Betuwewind ovat sitoutuneet tekemään padonvahvistushankkeen koko rakennusprosessista täysin hiilineutraalin ja Kempowerin latauslaitteet ja latausaseman rakentaminen ovat tässä välttämättömässä osassa kunnianhimoisen tavoitteen saavuttamiseksi.Alankomaissa kaikista päästöistä 12 prosenttia muodostuvat liikenteen päästöistä vuonna 2018. Maan hallituksen onkin keskityttävä liikenteen päästöihin, jotta Alankomaiden hiilidioksidipäästöjä voitaisiin vähentää 95 prosentilla vuoteen 2050 mennessä. Vaikka Alankomaissa siirrytään sähköautoihin kiihtyvällä tahdilla, raskas liikenne on edelleen suuri saastuttaja. Alankomaiden hallitus on sitoutunut tekemään kaikista uusista raskaista rekoista ja linja-autoista päästöttömiä vuodesta 2040 alkaen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyLatausasema myös julkisessa käytössäWattHub-latausaseman on TSG Netherlandsin tilaama ja suunnittelema. Latausasemaan sisältyy kaikkiaan 36 Kempower Satellite -laturia ja 6 Kempower Power Unit -tehoyksikköä. Jokaisessa Kempower Power Unit -yksikössä on käytettävissä 600 kilowatin teho, joka jakautuu kuuden satelliitin kesken. Tuleva asema on tällä hetkellä Alankomaiden nopein latausnopeus. Latausasema toimii puhtaasti aurinko- ja tuulienergialla.– Raskas liikenne on pitkään ollut sähköisen liikenteen uranuurtaja. Olemme jo jonkin aikaa kehittäneet teknologiaamme palvelemaan erityisesti sähkörekkojen ja sähköisten työkoneiden lataamista suuressa mittakaavassa, joten on hienoa päästä todistamaan latausjärjestelmämme potentiaalia tässä uudessa avauksessa, Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki kommentoi.Latausasema valmistuu tämän vuoden huhtikuussa ja se on avoinna myös Tiel-Waardenburgin padonvahvistushankkeen ulkopuolella. Latausasema tarjoaa paikallisille yrityksille mahdollisuuden käyttää vapaana olevaa latauskapasiteettia. Tämä tukee Rotterdamin alueen laajempaa liikenteen sähköistämistä, ja vahvistaa samalla paikallista latausinfraa.Hitsauslaitteista tunnettuun Kemppi Groupiin kuuluva lahtelainen Kempower on sähköautojen latausasemien kansainvälinen toimittaja, joka toimittaa latausasemia ympäri maailmaa, esimerkiksi Romaniaan, Ruotsiin ja Australiaan.Lähde: Kempower Lue lisää Kaikki artikkelit 9.10.2024 Uutinen Voiko taksikyyti maksaa vain 8,5 euroa? 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 8.10.2024 Uutinen Ylpeästi sähköllä: Brittiläinen Kia PridEV-sähkökonversio 8.10.2024 Liikenneturvallisuus Talvi tulee, auto lähtee käsistä – nokkakolareita sattuu liukkailla keleillä 8.10.2024 Uutinen Kuluttaja esitti automyyjälle rajun vaatimuksen käytetystä autosta – myyjä oli pimittänyt tiedon auton moottorin vaihdosta 7.10.2024 Uutinen Sähköautojen paloriskit – näin pelastusala ohjeistaa 7.10.2024 Ajoneuvot McLaren W1 jatkaa F1:n ja P1:n ajatusta 2020-luvulla – avainlukuina 1 275 hevosvoimaa ja 1 000 kilon downforce 6.10.2024 Ajoneuvot Hyundai on valmistanut 100 miljoonaa autoa 57 vuodessa – niistä puolet tehtiin vain 11 vuodessa 6.10.2024 Koeajo Maistiainen: Mini Aceman – ovela välimalli Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.10.2024 Uutinen Kuluttaja esitti automyyjälle rajun vaatimuksen käytetystä autosta – myyjä oli pimittänyt tiedon auton moottorin vaihdosta 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 7.10.2024 Koeajo Koeajo: Renault Symbioz – Rellun keihäänkärki numero 2 7.10.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Rolls-Royce Silver Spur, joka yrittää epätoivoisesti matkia Phantomia 8.10.2024 Päivän kuva Päivän kuva: onko tämä muka Rovaniemi? 1.10.2024 Esittely Koeistuttu: Škoda Elroq – kohti myyntilastojen kärkeä 4.10.2024 Uutinen Käytetyssä 100 000 euron Audissa olikin jotain muuta mitä myyjä kertoi – sitten riideltiin kymmenistä tuhansista euroista 3.10.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volvo EX30 – auto, joka lähes musertuu ennakko-odotusten alle 2.10.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Octavia Combi – menestys ei jää tähän 8.10.2024 Uutinen Kuluttaja esitti automyyjälle rajun vaatimuksen käytetystä autosta – myyjä oli pimittänyt tiedon auton moottorin vaihdosta 26.9.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Paholainen odottelemassa saattoautoa 20.9.2024 Kotimaanmatkailu Päivän kuva: Texaco taksi parturi baari 21.9.2024 Matkailu Tirpitz-museo – Saksan miehittämässä Norjassa nähtiin toisen maailmansodan suurimpia sota-aluksia 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 1.10.2024 Esittely Koeistuttu: Škoda Elroq – kohti myyntilastojen kärkeä