15.1.2017 Ajoneuvot Nissan Vmotion 2.0 – alla kauniin kuoren konseptihaaveet tunnen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Nissan Vmotion 2.0 on autonomian ja päästöttömän autoilun ympärille rakennettu muotoilututkielma. Detroitin kansainvälisen autonäyttelyn konseptirummutukseen mahtui myös Nissanin näkemys tulevasta. Nissan Vmotion 2.0 on valmistajan näkemys tulevaisuuden muotokielestä ja matkustamokeskeisyydestä. Auto on valmistajan mukaan suunnattu "kiireisille ammattilaisille".Näyttävän ulkomuodon takana on Nissanin tämän hetken mallistosta tuttu V-motion-keulamuotoilu, joka on viety konseptiautossa äärimmilleen. Samalla keulamuoto on tuotu osaksi korin muotoa ja samaa tyyliä on jatkettu myös kylkien ja ovien designissa. Nissanin keulamerkin ja takadiffuusorin valaistuksesta voi puolestaan päätellä milloin auto on autonomisessa ProPILOT-ajotilassa.Trendin mukaisesti Nissan haaveilee niin sanotusta "leijuvasta katosta", jossa mustat hiilikuitupalkit häivyttävät lasikaton A- ja C-pilarin muodostamaan kaarevaan linjaan. Akseliväliä on venytetty 2,85 metriin matkustamotilojen maksimoimiseksi. 4,86 metriä pitkän konseptiauton väriksi on haettu satiiniharmaa, josta loistavat kuparisävyt läpi.– Kupari on nouseva väritrendi monilla aloilla muodista tuote- ja sisustussuunnitteluun. Halusimme tuoda kuparin sävyjä ja vihjeitä sekoittaen sen muun muassa satiiniharmaa ja kromiin, linjasi Nissanin luovuusjohtaja Shiro Nakamura.Konseptiautotrendejä noudattaen vastakkain aukeavat ovet paljastavat avaran B-pilarittoman matkustamotilan. Nissanin mukaan kojelauta jatkaa 'liukuvan siiven' muototeemaa, joka yhdistää mittariston ja viihdejärjestelmän näytön yhdeksi suureksi näyttöalueeksi. Takamatkustajille on puolestaan pienempi hallintanäyttö siltamaisesti kohoavassa keskitunnelissa. Nissanin minimalistiset hallintalaitteet näyttävät ihastuttavan siistityiltä.Aulamaiset istuimet on verhoiltu pehmeällä nahalla ja erikoisella langattomalla tikkauksella. Katkaistulta vaikuttavan ohjauspyörän ideana on taata parempi näkyvyys mittaristoon ja viihdejärjestelmän näyttöön. Osiltaan tausta-ajatuksena on se, että ajoneuvo viettää merkittäviä aikoja ProPilot-autonomiatilassa osana Nissan Intelligent Mobility -ratkaisua. Lattiaverhoiluun ja oviin on puolestaan käytetty näyttävää seeprapuuta.Vmotion 2.0:n istuimista kannattaa huomioida myös Bossin UltraNearfield-kaiuttimet, joiden äänenkohdistustekniikalla parannetaan kuljettajan tarkkaavaisuutta. Tarkoituksena on luoda 360°-asteen äänikenttä kuljettajan ympärille, jossa eri äänet erottaa selvästi ja yhtäaikaisesti.Nissan ei kerro Vmotion 2.0:lle sen suurempia jatkosuunnitelmia, mutta ehkä tämä on yhtiön tapa vihjailla esimerkiksi tulevaisuuden Maximan tyylistä radikaalisti uudistuneen Lexus LS:n hengessä. Lähde ja kuvat: NissanMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 Uutinen Tärkein turvattuna: mitä turvaistuimen valitsemisessa tulee ottaa huomioon ja entä jos niitä tarvitaankin kolme? 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 18.4.2025 Uutinen Sähköiset Audi A6 ja Mini Cooper törmäyskokeissa – Euro NCAP 18.4.2025 Ajoneuvot Subaru Solterran suuri päivä: itselle elinkaaripäivitys ja yläpuolelle uusi isompi sisar Subaru Trailseeker 17.4.2025 Uutinen Onko puhelintehdas Nissanin uusi kaveri – ja voiko sähköautoja valmistaa kuka vain? 17.4.2025 Ajoneuvot Ministeri-Audin uusi tuleminen on täällä – Audi A6 Sedan C9 Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 22.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: jokunen oivallus villistä lännestä eli siis tuning-osastolta 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous