6.11.2023 Ajoneuvot Suzuki V-Strom 800 RE – Maantie- ja matkailupainotteisempi Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Suzukin viime vuonna esitelty seikkailupyörä V-Strom 800 DE saa rinnalleen RE-version, joka on suunniteltu maastoajon sijaan matkailuun ja maantieajoon. V-Strom 800 RE on rungoltaan ja moottoriltaan identtinen viime vuonna esitellyn DE-mallin kanssa. Näiden mallien lisäksi Suzuki käyttää samaa kaksisylinteristä rivimoottoria myös viime vuonna esitellyssä nakumalli GSX-8S:ssä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Vanteista helpoin erottaa RE-mallin erottaa helpoimmin DE:stä siitä, että pinnavanteet (21 ja 17 tuumaa) on vaihdettu valuvanteisiin (19 ja17 tuumaa). Lisäksi joustomatkoja on lyhennetty 220 millistä 150 millimetriin, mikä on aikaansaanut myös istuinkorkeuden 30 millimetrin madaltumisen 825 milliin. Maavara on muutoksilla pienentynyt 220:sta 185 milliin ja renkaat on luonnollisesti vaihdettu karkeakuvioisista puhtaisiin katurenkaisiin. Etujousituksessa on esijännityksen säätömahdollisuus, takana voi säätää esijännitystä ja paluuvaimennusta. Uusi ergonomia Maantieajoa silmälläpitäen tuulilasi on vaihdettu paremmin suojaavaan, sekä leveyttä että korkeutta on enemmän. Se on myös säädettävissä, joskin korkeussäätö vaatii kuusiokoloavaimen käyttöä. Ajoasento on erilainen, sillä ohjaustanko on 13 milliä alempana, 15 milliä kapeampi ja 23 milliä edempänä. Jalkatappeja on siirretty pituussuunnassa 14 milliä ja nostettu seitsemän milliä ylemmäs. Varustelusta on karsittu käsisuojien lisäksi jäähdyttimen suoja ja pohjapanssari. Muutosten ansiosta pyörän painosta on saatu samalla karsittua seitsemän kiloa pois. Moottori on Suzukin viime vuonna esittelemä 776-kuutioinen rivikakkonen, joka tuottaa 84 hevosvoiman tehon ja 78 newtonmetrin väännön. SIRS-jäjestelmä (Suzuki intelligent Ride System) pitää sisällään kolme kuljettajan valittavaa ajotilaa, kytkimettömän vaihteiden vaihdon sallivat quickshifter-vaihdeavustimen sekä luistoneston. Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori, 776 cc Teho: 62 kW (84 hv) / 8 500 r/min Vääntö: 78 Nm / 6 500 r/min Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto Rengaskoot: 110/80R19 ja 150/70R17 Akseliväli: 1515 mm Istuinkorkeus: 825 mm Tankin tilavuus: 20 litraa Paino tankattuna: 223 kg Teksti: Janne Huhtala; kuvat: Suzuki Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 8.11.2025 Yleinen Kawasaki Ninja ZX-10R – siivekkeiden verran paremmaksi 8.11.2025 Ajoneuvot Renault Twingo E-Tech todistaa, että 90-lukukin voi olla jo automuotoilussa retroa – sitä ovat myös taloustietoisuutta henkivät suorituskykylukemat 7.11.2025 Moottoripyörät Brabus 1400 R Signature Edition – äärimmäinen mörkönaku 7.11.2025 Ajoneuvot Audi vahvisti ensi vuodelle kolme tärkeää, osittain ennennäkemätöntä uutuutta – luvassa iso maasturi Q9, kompakti sähköauto sekä vihdoin uusi Q7 7.11.2025 Moottoripyörät Nakujen kantaisä uudistui – Ducati Monster on kauniimpi, kevyempi ja teknisempi 7.11.2025 Ajoneuvot Mazda päivitti logonsa virallisesti digiaikaan, mutta autoissa sitä tullaan näkemään lähinnä vain keulapäässä 7.11.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz ja Nissan sulkevat yhteisen tehtaansa Meksikossa – viimeinen GLB-Mercedes on määrä valmistaa siellä ensi vuoden toukokuussa 6.11.2025 SEMA Show 2025 SEMA Show 2025: Nissanin tarjonnassa on muun muassa Patroleita tuhanteen hevosvoimaan asti 6.11.2025 Moottoripyörät Honda CB1000F – aikakoneella 80-luvulle Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 10.11.2025 Lentokoneet Saksalainen lomalentoyhtiö Condor eläköitti Euroopan viimeisen "lentävän lyijykynän", harvinaiseksi jääneen Boeing 757-300:n 9.11.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 6e – taistelua sähköä vastaan ei olisi kannattanut pitkittää näin kauan 9.11.2025 Ajatuksia autoista Näin Bugatti Veyronin, joka auttoi ymmärtämään miksi superautoja kannattaa valmistaa vaikka tappiollisesti – Ajatuksia autoista 10.11.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Peugeot 505 Break 4x4 Dangel ei ole elämäntapafarmari, vaan enemmänkin oikea maastoauto 9.11.2025 Matkailu 11.11. 1918 aseet hiljenivät jättäen jälkeensä yli miljoona tuntemattoman sotilaan leposijaa 3.11.2025 Kuluttajat Ohjelmistopäivitys käynnisti Opel-sähköautossa ongelmavyyhdin – myyjä, korjaamo ja maahantuoja kieltäytyivät kuittaamasta yli 3 500 euron laskua 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 10.11.2025 Lentokoneet Saksalainen lomalentoyhtiö Condor eläköitti Euroopan viimeisen "lentävän lyijykynän", harvinaiseksi jääneen Boeing 757-300:n 6.11.2025 Käyttötesti Dacia Duster ja haikeiden jäähyväisten viimeisiä ajatuksia – Käyttötesti 3.11.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: hädin tuskin sisäänajettu Ferrari Purosangue on tämän hetken kallein Nettiautossa listattu auto 20.10.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Nissan Juke - "juuri katsastettu, mutta puomi tuli lasista läpi" 26.10.2025 Ajatuksia autoista Väläytin vahingossa pitkät rekkakuskin naamalle neljä kertaa, mutta väitän silti ajovalojen olevan paras asia uusissa autoissa – Ajatuksia autoista 28.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tässä oli Teboil vielä viikko sitten 13.10.2025 Kuluttajat Matille myytiin auto laittomilla renkailla – automyyjä on myöntänyt asian, mutta ei suostu korvaamaan 20.10.2025 Kuluttajat Mitätön vika johti tuhansien eurojen moottorikorjaukseen – kuluttaja ja korjaamo väänsivät Škodaan tulleista korjauskustannuksista