26.11.2021 Ajoneuvot Kawasaki H2 SX – Huipputehokas tutkailija Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä 200-hevosvoimainen kompressoriahdettu moottori ja etu- ja takatutkan avulla toimivat adaptiivinen vakionopeussäädin, törmäysvaroitin ja kuolleenkulman varoitin tekevät H2 SX:stä sekä tehokkaimman että varustelluimman sporttouring-luokan moottoripyörän. Kawasaki on malliuudistuksen yhteydessä pitänyt H2 SX:n teholukeman 200 hevosvoimassa, vaikka kompressoriahtimen avulla 1 000-kuutioisesta rivinelosesta olisi helpolla saanut irti suuremmatkin lukemat. Yhdessä 137 newtonmetrin väännön kanssa suorituskykyä riittää enemmän kuin tarpeeksi. Siitä huolimatta moottoriin on tehty useita muutoksia, mm. kytkimen toimintaa kehitetty, nokka-akseleiden ajoituksia muutettu, pakoputkisto ja katalysaattori ovat kokeneet muutoksia ja lisäksi imuääniä on muokattu vaimeammiksi. Lopputuloksena moottori on keskialueella aiempaa vahvempi samalla kun polttoainetalouden kerrotaan parantuneen. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Tutkatekniikalla lisää turvallisuutta Suurin uutuus on etu- ja takatutka, jotka mahdollistavat adaptiivisen vakionopeussäätimen, kuolleenkulman varoittimen ja törmäysvaroittimen käyttöönoton. Nämä kaikki kuuluvat jo perusmallin varustukseen, samoin kuin quickhifter-vaihdeavustin, mäkilähtöavustin, rengaspainevalvonta, avaimeton käyttö, hätäjarrutusvaroitin ja kaarreajovalot. Kun vielä mittaristo on kasvatettu 6,5-tuumaiseksi TFT-värinäytöksi ja siinä on Kawasaki SPIN -älypuhelinsovellus, niin lisävarustelistalta ei juuri tarvitse rastittaa muuta kuin sivulaukut, ja H2 SX on valmis pitkille matkoillekin. Ja sen se tekee mukavasti. Jos kaipaa vielä lisää mukavuutta, niin H2 SX SE:n mallimerkinnän viimeiset kaksi kirjainta lisäävät varustetasoa Showan valmistamalla semiaktiivisella Skyhook-jousituksella ja jarruvarustus paranee pykälän tehokkaampaan nelimäntäisten , radiaalikiinnitteisten Brembo Stylema -satuloiden avulla. Moottorissa on kolme valinnaista tehoasetusta: Full (100 %), Middle (75 %) ja Low (50 %). Moottorijarrutuksen sekä luiston- ja keulimiseneston tasot on säädettävissä. Kuljettaja voi valita sopivan yhdistelmän kolmesta valmiista ajoasetuksesta: Sport, Road ja Rain. Lisäksi on vielä neljäs Rider-asetus, johon voi asettaa edellä mainituille avustimille haluamansa asetukset. Ulkoisesti uutuuden erottaa pienemmistä etuvaloista ja hieman uudenlaisesta etukatteesta, ja muutosten syynä on etututkan ja isomman mittariston tilavaatimukset. Mukavuutta on lisätty muhkeammilla satuloilla ja nyt vakiovarusteisiin lisätyillä kahvanlämmittimillä. Moottori: nelisylinterinen kompressoriahdettu rivimoottori, 998cc Teho: 147 kW (200 hv) / 11 000 r/min Vääntö: 137,3 Nm / 8 500 r/min Voimansiirto: märkä monilevyinen yhdistelmäluistokytkin, 6-vaihteinen dog ring -vaihteisto, ketjuveto Akseliväli: 1 480 mm Istuinkorkeus: 835 mm Tankin tilavuus: 19 litraa Paino tankattuna: 266 kg (H2 SX SE 267 kg) Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Moottoripyörät Dakar-aavikkorallin harjoittelu vaatii sekä ajo- että suunnistustaitoa 22.4.2024 Moottoripyörät Tiesitkö, että amerikkalaiset Indian-moottoripyörät suunnitellaan Ruotsissa? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku