Kuljettajan paikalta takaistuimelle – Porsche Panamera Executive
Porsche Panameran perusmallin nimeksi paljastui yllättäen Porsche Panamera
Porsche Panamera -mallisto laajenee alas ja pitkittäin. Stuttgartilaismerkki esittelee viisiovisen luksusautonsa perusmallin, jota kutsutaan yllättäen pelkäksi Porsche Panameraksi.
Karvalakkimallista ei ole kyse, perus-Panameraa liikuttaa 330 hevosvoimainen versio kolmilitraisesta turboahdetusta V6:sta. Takavedon lisäksi auto on tarjolla nelivetoisena Panamera 4 -painoksena.
Nelivetoisen Panamera 4:n voi tilata myös Executive-painoksena. 150 millimetriä pidempi akseliväli avaroittaa urheilusedanin takaistuimella matkaajan elämää. Lisätilan kera mukavuutta ehostetaan paremmalla varustelulla, kuten suurella panoraamalasikatolla, sähkösäätöisillä etu- ja takaistuimilla ja ilmajousituksella.
Jos Panamera Executiven valitsee 4S tai Turbo -painoksina, saa kaupantekijäisiksi nelipyöräohjauksen.
Jos pinkka on kunnossa, voi lisävarustelistan kanssa viettää päivän jos toisenkin. Takaistuinten väliseen keskikonsoliin saa lentokonemaiset pöydät tai takaistuimen viihdepaketin.
Jos yrityksesi autoetupolitiikka ei hyväksy Panamera Turbo Executiven 550 hevosvoiman sivutuotteena syntyviä 217 g/km hiilidioksidipäästöjä, voi autosta valita E-Hybrid -painoksen. Silloin viralliset päästöt jäävät 56 grammaan kilometrillä.
Panameran ratissa erinomaisesti viihtynyt Moottorin toimitus tosin ihmettelee, miksi kukaan vapaaehtoisesti siirtyisi ohjauspyörän äärestä Porschen takaistuimelle?