19.4.2016 Ajoneuvot Vihdoin Suomessa: tilanestori Renault Espace uudistui makeasti Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Tila-autojen kantaisäksikin tituleerattu Renault Espace osoittaa erinomaista uudistumiskykyä trendejä seuraillessaan. Yli 30 vuotta Renaultin tila-autona toiminut Espace saapuu vihdoin uusimpana versiona Suomeen. Samalla ikänestori osoittaa hämmästyttävää muuntautumiskykyä, lähtien reippaasti mukaan henkilöautojen uusimpiin trendeihin. Uudet Renault Espacet ovat lopulta saapuneet Suomeen, ensimmäisten yksilöiden ollessa esillä suurimmissa Renault-liikkeissä. Crossoveriksi muuntautunut Espace onnistuu olemaan edeltäjäänsä matalampi niin visuaalisesti kuin oikeasti, vaikka maavara on maasturoitumisen yhteydessä noussut 4 senttimetriä. Todellisuudessa uutukainen on 63 millimetriä edellistä sukupolvea matalampi, mutta vaikutelmaa korostaa korkealle nostettu kylkilinja yhdessä matalien ikkunoiden kanssa. Myös kasvanut pituus (4,85 metriä) ja leveys (1,87 metriä) tuovat mittasuhteet maltillisemmiksi. Samalla akseliväli on kasvanut 2,88 metriin. Espacen ehkä kunnioitettavin muutos on kuitenkin 250 kilogramman laihdutuskuuri, jonka luvataan tuntuvan ketterämpänä ajettavuutena. Ketteryyttä luvataan myös valinnaisella 4Control-nelipyöräohjauksella, jonka yhteydessä myös iskunvaimentimet päivittyvät elektronisesti säädettäviksi. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Sisätilojen ehdoilla Sisällä Espace uskoo panoraamatuulilasiin, valinnaiseen panoraamakattoon ja nokkelaan sisävalaistukseen tilantunnun luomisessa. Aina seitsämänpaikkainen Espace on myös täynnä tavaroiden säilytyskoloja, joten jokaiselta istuinpaikalta pitäisi päästä lokeroon käsiksi. Keskirivin polvitiloja kuvaillaan luokkansa parhaiksi. Mikäli keski- tai takaistuimia ei tarvita, ne voi pongauttaa lattian sisään yhdellä painalluksella vaikkapa keskikonsolin kosketusnäytöstä. Keskikonsolia hallitsee 8,7-tuumainen R-Link 2 -kosketusnäyttöjärjestelmä, jonka avulla voidaan hallita auton järjestelmiä navigoinnista ajoavusteisiin. Kosketusnäytön ja mittaristona toimivan TFT-näytön väri vaihtuu kulloinkin valitun ajomoodin ja sisävalaistuksen värin mukaan. Ajotilasta toiseen voi vaihdella Renaultin Multi-Sense -järjestelmällä, joka vaikuttaa kaikkeen ajettavuudesta etuistuinten hierontaan. Moottoriksi Espaceen saa mitä tahansa, kunhan se on 1,6-litrainen dCi 160 kaksoisturbotekniikalla. Moottorin suoritusarvot ovat 160 hevosvoimaa ja 380 newtonmetriä vääntöä alkaen 1 750 minuuttikierroksesta. Myös elektronisesti toimiva EDC-kaksoiskytkinvaihteisto kuuluu vakiovarusteisiin. Vaihteiston kohdalla Renault on luopunut mekaanisesta vaihteenvalitsimesta kokonaan sähköisen "shift-by-wire" -ratkaisun edessä, antaen keskikonsolin suunnittelijoille enemmän vapautta. Turvavarusteita uudesta tilacrosserista löytyy yllin kyllin. Mukautuva vakionopeudensäädin, aktiivinen hätäjarrutustehostin (30-140 km/h) etäisyysvaroituksella, kaistavahti, liikennemerkkitunnistus ylinopeusvaroituksella, sokean kulman varoitus, peruutuskamera, pysäköintitutkat (etu-, taka- ja sivu), kaukovaloavustin, pysäköintiavustin ja heijastusnäyttö kattavat suurimman osan hengästyttävästä teknologiamäärästä. Uuden Espacen hinnat alkavat Suomessa 47 990 eurosta, 4Control-mallin ollessa 50 990 euroa ennen lisävarusteita. Lähde ja kuvat: Renault Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku