14.4.2021 Ajoneuvot Uudistunut Škoda Kodiaq – RS dieselistä bensiiniin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uudistunut Škoda Kodiaq tarjoaa pientä kasvojenkohotusta. Suurempi muutos on RS-mallin moottorinvaihto dieselistä bensiiniin. Päivittynyt Škoda Kodiaq tulee tarjoamaan lisää näyttöä ja hiottua aerodynamiikkaa. Seitsemänpaikkaisenakin saatavan suuren katumaasturin kevyt kasvojenkohotus koskee pääosin keulailmettä, vaikka esimerkiksi takapuskurikin on uusi. Vuodelle 2021 uudistunut Škoda Kodiaq tulee ennakkomyyntiin alkukesästä 2021.– Kodiaq on ollut meille todellinen pelinrakentaja. Se oli mallistomme katumaastureihin laajentamisen ensimmäinen malli, ja se avasi tien meille uuteen, nopeasti kasvavaan segmenttiin. Asiakkaamme ja kansainvälinen lehdistö on kiittänyt Kodiaqin Škodalle tyypillisiä vahvuuksia: hyvä vastine rahalle, reilut sisätilat ja kattava varustelu. Nyt olemme jalostaneet suuren katumaasturimallimme; uusilla saatavilla olevilla varusteilla kuten Matrix Led -ajovaloilla ja ergonomisilla istuimilla se on entistäkin turvallisempi ja mukavampi, sanoo Škoda Auton pääjohtaja Thomas Schäfer.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUudistunut Škoda KodiaqVuonna 2016 esitelty malli pyrkii nyt seuraamaan valmistajan tuoreinta muotokieltä. Luonnollisesti valittu varusteluversio vaikuttaa jatkossakin ulkonäköön ja perinteisempien varusteluvaihtoehtojen (Active, Ambition ja Style) lisäksi Škoda erottelee omiksi malliversioikseen kolmikon L&K, Sportline sekä RS.Näistä Active, Ambition ja Style tarjoaa etu- ja takahelmassa alumiininväriset yksityiskohdat. Uudistettu keulailme, kohotettu konepelti ja entistä pystympi keulamaski kuuluvat olennaisimpiin muutoksiin. Vakiovarusteluun kuuluu led-ajovalot, mutta myös Matrix Led -ajovalot on ostettavissa.Vannevalikoimaa on uudistettu ja se venyy 20-tuuman kokoon asti vaikuttaen myös auton aerodynamiikkaan. Erityiset Aero-kevytmetallivanteet, uudistetut etu- ja takapuskuri sekä uusi kiiltävän musta takaspoileri ja takalasin yläkulmien ilmanohjaimet pienentävät auton ilmanvastusta.Uusi sisäilme ja Virtual CockpitUudet koristelistat, verhoilujen kontrastitikkaukset sekä led-tunnelmavalaistus piristää päivitystä sisätiloissa. Samalla saataville tulee ensimmäistä kertaa ergonomiset istuimet perforoidulla, eli rei'itetyllä, nahalla, laajoilla sähkösäädöillä, ilmastoinnilla ja hierontatoiminnolla. Toisaalta halukkaat voivat myös valita Ambition- ja Style-varusteluversioihin vegaanisella kierrätysmateriaalilla verhoillut Eco-istuimet.Canton Sound System -äänentoistojärjestelmää tarjotaan jatkossakin lisähintaa vastaan. Siinä on nyt kojelaudan keskellä olevan keskikaiuttimen ja tavaratilaan asennetun subwooferin lisäksi kymmenen kaiutinta aiemman kahdeksan sijasta.Kodiaq-mallistoon saatavissa olevan Virtual Cockpit -mittaristonäytön koko on 10,25 tuumaa ja näyttöön on valittavissa neljä erilaista näkymää. Tosin RS- ja Sportilne-malliversioissa mittaristonäytössä on lisänä viides näkymävaihtoehto (Sport).Avustinjärjestelmissä on uutena tarjolla edelleen kehitetty kuljettajan ja matkustajien ennakoiva turvajärjestelmä Crew Protect Assist. Tässä uudessa versiossa käytetään lisänä taakse asennettuja tutkia, joilla havaitaan peräänajovaara.Kodiaq RS 2.0 TSIKodiaq-malliston huipulle sijoittuva RS-malliversio on saanut uuden visuaalisen ilmeen ja vaihtanut polttoaineen dieselistä bensiiniin. Volkswagen-konsernin Evo-moottorisukupolven 2.0 TSI -bensiinimoottori kehittää tehoa 180 kilowattia (245 hv) tehoa, eli 4 kilowattia aiemman RS-mallin bi-turbodieselmoottoria enemmän. Uusi moottori on myös 60 kilogrammaa edellistä TDI-moottoria kevyempi.Samalla koko moottoripaletti on päivittynyt Volkswagen Groupin tuoreimpaan Evo-sukuplveen. Näihin lukeututvat kaksi muuta bensiinimoottoria: 1.5 TSI teholtaan 110 kW (150 hv) ja 2.0 TSI teholtaan 140 kW (190 hv), sekä kaksi 2.0 TDI -dieselmoottorin versiota tehoiltaan 110 kW (150 hv) ja 147 kW (200 hv).Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPerusteet tallellaKasvojenkohotus ei ole kajonnut perusteisiin, vaan tutut vahvuudet ovat yhä tallella. Kodiaq on yhä noin 4,7 metriä pitkä ja tarjoaa varsin suuret sisätilat. Tavaratila on mahdollista laajentaa takaistuimet kaatamalla 2 065 litran vetoisuuteen tai taakse on hankittavissa kolmannen istuinrivin istuimet seitsemän matkaajan mahduttamiseksi.Nyt jäämme odottamaan uudistuneen malliston hintoja, vaikka suuria muutoksia tuskin on odotettavissa. Näin yönsä voinee nukkua jatkossakin rauhassa.Kuvat ja lähde: Škoda Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 12.7.2025 Sähköautot Mercedes-Benz CLA:n sähköversio yllätti: tuotanto kolmivuoroon, hiilijalanjälki 40 % pienempi 11.7.2025 Klassikko Klassikko: Škoda 130 RS ja ajamisen sietämätön keveys 11.7.2025 Traktorit Valtran design-tiimi kävi pokkaamassa Red Dot -palkinnon – S-sarja on putsannut palkintopöytiä 12.7.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: 1965 Aston Martin DB5 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen