14.4.2021 Ajoneuvot Uudistunut Škoda Kodiaq – RS dieselistä bensiiniin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uudistunut Škoda Kodiaq tarjoaa pientä kasvojenkohotusta. Suurempi muutos on RS-mallin moottorinvaihto dieselistä bensiiniin. Päivittynyt Škoda Kodiaq tulee tarjoamaan lisää näyttöä ja hiottua aerodynamiikkaa. Seitsemänpaikkaisenakin saatavan suuren katumaasturin kevyt kasvojenkohotus koskee pääosin keulailmettä, vaikka esimerkiksi takapuskurikin on uusi. Vuodelle 2021 uudistunut Škoda Kodiaq tulee ennakkomyyntiin alkukesästä 2021. – Kodiaq on ollut meille todellinen pelinrakentaja. Se oli mallistomme katumaastureihin laajentamisen ensimmäinen malli, ja se avasi tien meille uuteen, nopeasti kasvavaan segmenttiin. Asiakkaamme ja kansainvälinen lehdistö on kiittänyt Kodiaqin Škodalle tyypillisiä vahvuuksia: hyvä vastine rahalle, reilut sisätilat ja kattava varustelu. Nyt olemme jalostaneet suuren katumaasturimallimme; uusilla saatavilla olevilla varusteilla kuten Matrix Led -ajovaloilla ja ergonomisilla istuimilla se on entistäkin turvallisempi ja mukavampi, sanoo Škoda Auton pääjohtaja Thomas Schäfer. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Uudistunut Škoda Kodiaq Vuonna 2016 esitelty malli pyrkii nyt seuraamaan valmistajan tuoreinta muotokieltä. Luonnollisesti valittu varusteluversio vaikuttaa jatkossakin ulkonäköön ja perinteisempien varusteluvaihtoehtojen (Active, Ambition ja Style) lisäksi Škoda erottelee omiksi malliversioikseen kolmikon L&K, Sportline sekä RS. Näistä Active, Ambition ja Style tarjoaa etu- ja takahelmassa alumiininväriset yksityiskohdat. Uudistettu keulailme, kohotettu konepelti ja entistä pystympi keulamaski kuuluvat olennaisimpiin muutoksiin. Vakiovarusteluun kuuluu led-ajovalot, mutta myös Matrix Led -ajovalot on ostettavissa. Vannevalikoimaa on uudistettu ja se venyy 20-tuuman kokoon asti vaikuttaen myös auton aerodynamiikkaan. Erityiset Aero-kevytmetallivanteet, uudistetut etu- ja takapuskuri sekä uusi kiiltävän musta takaspoileri ja takalasin yläkulmien ilmanohjaimet pienentävät auton ilmanvastusta. Uusi sisäilme ja Virtual Cockpit Uudet koristelistat, verhoilujen kontrastitikkaukset sekä led-tunnelmavalaistus piristää päivitystä sisätiloissa. Samalla saataville tulee ensimmäistä kertaa ergonomiset istuimet perforoidulla, eli rei'itetyllä, nahalla, laajoilla sähkösäädöillä, ilmastoinnilla ja hierontatoiminnolla. Toisaalta halukkaat voivat myös valita Ambition- ja Style-varusteluversioihin vegaanisella kierrätysmateriaalilla verhoillut Eco-istuimet. Canton Sound System -äänentoistojärjestelmää tarjotaan jatkossakin lisähintaa vastaan. Siinä on nyt kojelaudan keskellä olevan keskikaiuttimen ja tavaratilaan asennetun subwooferin lisäksi kymmenen kaiutinta aiemman kahdeksan sijasta. Kodiaq-mallistoon saatavissa olevan Virtual Cockpit -mittaristonäytön koko on 10,25 tuumaa ja näyttöön on valittavissa neljä erilaista näkymää. Tosin RS- ja Sportilne-malliversioissa mittaristonäytössä on lisänä viides näkymävaihtoehto (Sport). Avustinjärjestelmissä on uutena tarjolla edelleen kehitetty kuljettajan ja matkustajien ennakoiva turvajärjestelmä Crew Protect Assist. Tässä uudessa versiossa käytetään lisänä taakse asennettuja tutkia, joilla havaitaan peräänajovaara. Kodiaq RS 2.0 TSI Kodiaq-malliston huipulle sijoittuva RS-malliversio on saanut uuden visuaalisen ilmeen ja vaihtanut polttoaineen dieselistä bensiiniin. Volkswagen-konsernin Evo-moottorisukupolven 2.0 TSI -bensiinimoottori kehittää tehoa 180 kilowattia (245 hv) tehoa, eli 4 kilowattia aiemman RS-mallin bi-turbodieselmoottoria enemmän. Uusi moottori on myös 60 kilogrammaa edellistä TDI-moottoria kevyempi. Samalla koko moottoripaletti on päivittynyt Volkswagen Groupin tuoreimpaan Evo-sukuplveen. Näihin lukeututvat kaksi muuta bensiinimoottoria: 1.5 TSI teholtaan 110 kW (150 hv) ja 2.0 TSI teholtaan 140 kW (190 hv), sekä kaksi 2.0 TDI -dieselmoottorin versiota tehoiltaan 110 kW (150 hv) ja 147 kW (200 hv). Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Perusteet tallella Kasvojenkohotus ei ole kajonnut perusteisiin, vaan tutut vahvuudet ovat yhä tallella. Kodiaq on yhä noin 4,7 metriä pitkä ja tarjoaa varsin suuret sisätilat. Tavaratila on mahdollista laajentaa takaistuimet kaatamalla 2 065 litran vetoisuuteen tai taakse on hankittavissa kolmannen istuinrivin istuimet seitsemän matkaajan mahduttamiseksi. Nyt jäämme odottamaan uudistuneen malliston hintoja, vaikka suuria muutoksia tuskin on odotettavissa. Näin yönsä voinee nukkua jatkossakin rauhassa. Kuvat ja lähde: Škoda Lue lisää Kaikki artikkelit 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin 26.4.2024 Moottoripyörät Testi: Vedenpitävä reppu pyöräilyyn ja moottoripyöräilyyn – vesitiiveys menee käytettävyyden edelle Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 29.4.2024 Koeajo Koeajo: Ostohousut jalkaan! Sähköfarkku Peugeot e308 SW hurmaa mökkikansan 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Koeajo Koeajo: Ostohousut jalkaan! Sähköfarkku Peugeot e308 SW hurmaa mökkikansan 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt