20.11.2020

Uusien Volkswagen Golf -mallien hinnat julki: Alltrack, GTI Clubsport, R…

Volkswagen Golf GTI Clubsport

Uusien Volkswagen Golf -mallien hinnat saatiin julki kertarysäyksellä kattaen todella monia mielenkiintoisia uutuuksia aina kaasuversioita myöden. Erityisesti 300-hevosvoimaisen GTI Clubsportin vain noin 2 200 euron lisähinta kuulostaa houkuttelevalta.

Uusien Volkswagen Golf -mallien hinnat on julkistettu ja myynti on alkanut Suomessa. Myyntiin saapui bensiini-, diesel- ja kaasuversioita sekä fiksusti farmariauton ja katumaasturin hyviä puolia yhdistelevä Golf Alltrack. Uutuksien seassa on erityisen paljon sporttia, jota tarjoaa eri tavoin Golf GTD, Golf GTI Clubsport sekä Golf R.

Ensimmäistä kertaa Golfista on saatavilla kahdeksan eri moottoriversiota, joten nyt sieltä löytyvät niin bensiini-, diesel- ja kaasumoottori, kevythybridi kuin ladattava hybridikin. Näiden uusien Volkswagen Golf -mallien hinnat on nyt selvillä. Hinnasto venyy nyt noin 24 000 euron tuntumasta lähes 60 000 euron hinnasta, ilman lisävarusteita, alkavaan nelivetoiseen ja 320-hevosvoimaiseen Golf R -malliin.

Volkswagen Golf mk8

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Uusien Volkswagen Golf -mallien hinnat selvillä

Suositumpaan päähän nyt julkistetuista malleista tulevat oletettavasti kuulumaan uudet 1,5 eTSI -kevythybridimallit sekä dieselmoottorilla varustettu miedosti menevä GTD. Golfin kevythybridin voi ostaa itselleen noin 30 000 eurolla molemmissa korimalleissa.

Uusien 1,5 eTSI -kevythybridien tehovaihtoehdot ovat joko 96 kilowattia (130 hv) tai 110 kilowattia (150 hv). Kevythybridivoimalinja tarkoittaa 48 voltin sähköjärjestelmää, hihnalla toimivaa starttigeneraattorai, litiumioniakkua ja TSI-bensiinimoottoria. Kaikki eTSI-kevythybridit on varustettu DSG-automaattivaihteistolla.

Malliston ripeintä dieselmenoa tarjovan Volkswagen Golf GTD:n voimanlähteenä on 2,0-litrainen nelisylinterinen TDI-dieselmoottori, jonka huipputeho on 147 kilowattia (200 hv) ja -vääntö 400 newtonmetriä. Aina DSG-automaattivaihteistolla varustetun mallin hinta alkaa lukemasta 38 050 euroa.

Golf R

Bensiinimenijät Golf GTI Clubsport ja Golf R

Uusi Volkswagen Golf GTI Clubsport on jo esitelty Moottorin verkossa ja nyt voimme ilahduttavasti todeta 300-hevosvoimaisen etuvetosportin tulevan tarjolle myös Suomessa. Parasta on vain noin 2 200 euron lisähinta verrattuna tavallisempaan Golf GTI -malliin, sillä lisäpotkua saa peräti 55 hevosvoimaa. Uuden Golf GTI Clubsportin hinta alkaa siis summasta 44 233 euroa

Vastaavasti myös nelivetoinen 320-hevosvoimainen Golf R on jo ehditty esittelemään, mutta myös sen tapauksessa alkaen hinta (58 240 euroa) julkistettiin juuri taannoin. Sen mielenkiintoisinta antia edustaa uusi 4MOTION R-Performance Torque Vector -nelivetojärjestelmä. Uusi Volkswagen Golf R on kaikkien aikojen tehokkain Golf-malli (235 kW) ja kätevän perheauton kiihtyvyys 0–100 km/h tapahtuu 4,7 sekunnissa, eli alle maagisen viiden sekunnin rajan.

Volkswagen Golf Variant Alltrack

Maastomuovitettu Golf Alltrack

Toisen sukupolven Golf Alltrack on valmistajan mukaan crossover-malli, joka yhdistää Golf Variantin ja SUV:n ominaisuudet. Uusi Golf Alltrack on varustettu aina korotetulla maavaralla, seikkailumuovein, 4MOTION-nelivedolla ja DSG-automaattivaihteistolla.

Se sopii perhautoksi myös mökkiteille tai toisaalta vetoautoksi 2000 kilogramman vetokyvyllään. Edullisimillaan 42 080 euroa maksava Golf Alltrack tarjoaa 200-hevosvoimaisen vääntävän dieselmoottorin ja hoitaa tarvittaessa katumaasturin tai farmarin tehtävän.

Volkswagen Golf TGI

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Volkswagen Golf TGI –kaasuauto

Viimeisimpänä, vaan ei vähäisimpänä, hinnat sai myös kaasuversio kahdessa korimallissa. Moottorina on tuttu 130-hevosvoimainen 1,5-litrainen, mutta nyt perinteisen bensiinin lisäksi myös kaasua käyttävänä. Golf TGI on varustettu kolmella kaasusäiliöllä, joiden kokonaiskapasiteetti on 17,3 kg (115 litraa) ja näiden avulla sen toimintamatka pelkällä kaasulla on noin 400 kilometriä (WLTP).

Lisää toimintamatkaa tarjoaa 9 litran bensiinisäiliö, joka riittänee noin 100-200 kilometrin taittamiseen. Molemmat TGI-mallit käyttävät kaasua pääasiallisena polttoaineena, ja bensiini vaihtuu polttoaineeksi vasta kaasutankin tyhjennyttyä. Keskimääräinen polttoaineen kulutus maa-/biokaasulla on noin 4,1–4,3 kg/100 km (WLTP), jolloin CO2-päästöt ovat välillä 111–117 g/km.

Myyntinimellä Volkswagen Golf 1.5 TGI 96 kW DSG-automaatti kulkeva kaasuversio on saatavilla noin 30 000 euron hinnasta alkaen.

Kuvat ja lähde: Volkswagen 

Luetuimmat