31.5.2016

Joka neljäs työsuhdeautoilija maksaa pysäköinnin puhelimella

EasyPark

Pysäköintipalvelu EasyParkin toteuttaman kyselytutkimuksen mukaan kolikot, joustavuus ja tarkemmin maksettu pysäköintiaika ovat yleisimpiä syitä sovelluksen käyttöön.

Pysäköintipalvelu EasyParkin toteuttaman kyselytutkimuksen joka neljäs työsuhdeautoilija maksaa pysäköintinsä puhelimen avulla. Maaliskuussa 2016 toteutettuun sähköiseen kyselyyn vastasi 1 000 suomalaista autoilijaa.

Vastaajista 93 prosenttia ilmoitti mobiilipalvelun käyttämisen syyksi sen, että taskun pohjalta ei tarvitse etsiskellä kolikoita. Neljännestä autoilijoista kiinnosti myös pysäköintimaksujen helppo seuranta. 73 prosenttia sanoi käyttävänsä palvelua parkkiajan joustavan saatavuuden takia ja peräti joka toinen vastaaja ilmoitti syyksi rahan säästön. Yhtiön selvitysten mukaan kolikoilla tai maksukortilla maksetaan pysäköinnistä keskimäärin 25 prosenttia enemmän, sillä näillä maksuvälineillä ostetaan usein ylimääräistä aikaa "varmuuden vuoksi". EasyPark-palvelussa maksetaan vain käytetystä parkkiajasta.

– Kokonaisuudessaan EasyParkilla maksettiin Suomessa huhtikuussa lähes puoli miljoonaa kertaa. Yritysten osuus tästä on noin 190 000 kertaa. Jos jokaisesta pysäköinnistä olisi maksettu kolikoilla tai kortilla euron verran ylimääräistä, yritykset olisivat maksaneet pelkästään yhden kuukauden aikana pysäköintimaksuja 190 000 euroa liikaa. Vaikka ylimääräinen varmistusmaksu olisi vain 50 senttiä, puhutaan useiden kymmenien tuhansien eurojen säästöistä, EasyPark Suomen toimitusjohtaja Stefan Anderson toteaa.

EasyParkin älypuhelinsovellukseen on mahdollista syöttää myös kahden eri maksajan tiedot, jotta henkilökohtaisten ja yrityksen pysäköintimaksujen eriyttäminen onnistuu samassa sovelluksessa. Suoraan yrityksen tililtä veloitettava pysäköinti säästää myös niin sanotussa kuittirumbassa. Sovelluksella onnistuu myös erillisen vuokra-auton pysäköinti.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Katso myös:

Lähde ja kuva: EasyPark

Luetuimmat