5.9.2018

Corolla Touring Sports kasvaa – tavoitteena nousta Avensista suuremmaksi

Corolla Touring Sports

Aiemmin tänä vuonna Geneven autonäyttelyssä nähty hatchback-malli saa seuraansa uuden korimallin, joka tarjoaa lisää tilaa.

Toyota kertoo, että aiemmin tänä vuonna Geneven autonäyttelyssä nähty hatchback-malli saa seuraansa uuden korimallin, joka tottelee nimeä Corolla Touring Sports.

Uutuuden luvataan erottuvan edukseen kompaktista viistoperästä. Luvassa on pituutta, virtaviivaisuutta ja monikäyttöisyyttä perheautokategoriaan.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Uutuus on valmistajansa mukaan luotu ja kehitetty Euroopassa eurooppalaisille. Ylisanojen ja ylistyksen joukosta poimittu lupaus siitä, että Corolla Touring Sports tulee haastamaan jopa markkinoilta poistuvan Avensiksen tiloiltaan ja tilankäytöltään, on kiinnostava.

Corolla Touring Sports

Korimallin akseliväli on 2 700 mm - sama kuin poistuvassa Avensiksessa - ollen toki 60 mm hatchback-mallia pidempi. Lisämilleistä hyötyvät muun muassa takamatkustajat jalkatilan muodossa. Tavaratila on 598 litrainen.

Ajoasennon kerrotaan puolestaan olevan matala. Tieto ei todennäköisesti kaikkia perinteisiä Corolla-faneja lämmitä. Tässä paketissa niin sanottua sporttia on ainakin paperilla enemmän kuin mausteeksi. Nähtäväksi jää, kärsiikö mukavuus. Ja mitä sanovat aidosti urheilullista autoa mielivät.

Hybridit kärjessä

Corollan TS:n myötä esiteltävä, täysin uusi 2.0-litraiseen bensiinimoottoriin perustuva 180 hevosvoimainen hybridijärjestelmä laajentaa osaltaan merkin tarjontaa.

Sen rinnalla Suomi-valikoimaan kuuluu esimerkiksi C-HR- ja Prius-malleista tuttu, 1.8-litraiseen polttomoottoriin perustuva 122 hevosvoimainen hybridijärjestelmä.

Perinteisistä voimalinjoista tarjolle tuodaan ainoastaan ahdettu 1.2-litrainen bensiinimoottori.

Hybridien ennustetaan muodostavan Suomessa yli 90 % osuuden uuden sukupolven Corollan myynnistä.

Corolla Touring Sports

Pikkuisen premiumia

Alusta perustuu valmistajan TNGA-ratkaisuun, joka on tuttu muun muassa C-kokoluokan mallistosta. Alustan voi halutessaan lisävarustaa myös eri ajotilanteisiin mukautuvalla iskunvaimennuksella.

Valmistajan mukaan ajo-ominaisuudet ovat uutuudessa kohdallaan, kiitos matalan painopisteen, voimalinjan mataluuden sekä hybridijärjestelmän akuston sijoittamisen takaistuimen alle.

Vakiovarustelua ja lisävarustevaihtoehtojen kirjoa valmistaja pitää laajana. Arkiautoon tuodaan siis pikkuisen premiumia, jos ennakkotietoihin on luottaminen.

Uutuus saapuu Suomen markkinoille keväällä 2019.

Lähde ja kuvat: Toyota

Luetuimmat