5.9.2018 Ajoneuvot Corolla Touring Sports kasvaa – tavoitteena nousta Avensista suuremmaksi Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Aiemmin tänä vuonna Geneven autonäyttelyssä nähty hatchback-malli saa seuraansa uuden korimallin, joka tarjoaa lisää tilaa. Toyota kertoo, että aiemmin tänä vuonna Geneven autonäyttelyssä nähty hatchback-malli saa seuraansa uuden korimallin, joka tottelee nimeä Corolla Touring Sports. Uutuuden luvataan erottuvan edukseen kompaktista viistoperästä. Luvassa on pituutta, virtaviivaisuutta ja monikäyttöisyyttä perheautokategoriaan. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Uutuus on valmistajansa mukaan luotu ja kehitetty Euroopassa eurooppalaisille. Ylisanojen ja ylistyksen joukosta poimittu lupaus siitä, että Corolla Touring Sports tulee haastamaan jopa markkinoilta poistuvan Avensiksen tiloiltaan ja tilankäytöltään, on kiinnostava. Korimallin akseliväli on 2 700 mm - sama kuin poistuvassa Avensiksessa - ollen toki 60 mm hatchback-mallia pidempi. Lisämilleistä hyötyvät muun muassa takamatkustajat jalkatilan muodossa. Tavaratila on 598 litrainen. Ajoasennon kerrotaan puolestaan olevan matala. Tieto ei todennäköisesti kaikkia perinteisiä Corolla-faneja lämmitä. Tässä paketissa niin sanottua sporttia on ainakin paperilla enemmän kuin mausteeksi. Nähtäväksi jää, kärsiikö mukavuus. Ja mitä sanovat aidosti urheilullista autoa mielivät. Hybridit kärjessä Corollan TS:n myötä esiteltävä, täysin uusi 2.0-litraiseen bensiinimoottoriin perustuva 180 hevosvoimainen hybridijärjestelmä laajentaa osaltaan merkin tarjontaa. Sen rinnalla Suomi-valikoimaan kuuluu esimerkiksi C-HR- ja Prius-malleista tuttu, 1.8-litraiseen polttomoottoriin perustuva 122 hevosvoimainen hybridijärjestelmä. Perinteisistä voimalinjoista tarjolle tuodaan ainoastaan ahdettu 1.2-litrainen bensiinimoottori. Hybridien ennustetaan muodostavan Suomessa yli 90 % osuuden uuden sukupolven Corollan myynnistä. Pikkuisen premiumia Alusta perustuu valmistajan TNGA-ratkaisuun, joka on tuttu muun muassa C-kokoluokan mallistosta. Alustan voi halutessaan lisävarustaa myös eri ajotilanteisiin mukautuvalla iskunvaimennuksella. Valmistajan mukaan ajo-ominaisuudet ovat uutuudessa kohdallaan, kiitos matalan painopisteen, voimalinjan mataluuden sekä hybridijärjestelmän akuston sijoittamisen takaistuimen alle. Vakiovarustelua ja lisävarustevaihtoehtojen kirjoa valmistaja pitää laajana. Arkiautoon tuodaan siis pikkuisen premiumia, jos ennakkotietoihin on luottaminen. Uutuus saapuu Suomen markkinoille keväällä 2019. Lähde ja kuvat: Toyota Lue lisää Kaikki artikkelit 8.11.2025 Ajoneuvot Renault Twingo E-Tech todistaa, että 90-lukukin voi olla jo automuotoilussa retroa – sitä ovat myös taloustietoisuutta henkivät suorituskykylukemat 7.11.2025 Ajoneuvot Audi vahvisti ensi vuodelle kolme tärkeää, osittain ennennäkemätöntä uutuutta – luvassa iso maasturi Q9, kompakti sähköauto sekä vihdoin uusi Q7 7.11.2025 Ajoneuvot Mazda päivitti logonsa virallisesti digiaikaan, mutta autoissa sitä tullaan näkemään lähinnä vain keulapäässä 7.11.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz ja Nissan sulkevat yhteisen tehtaansa Meksikossa – viimeinen GLB-Mercedes on määrä valmistaa siellä ensi vuoden toukokuussa 6.11.2025 SEMA Show 2025 SEMA Show 2025: Nissanin tarjonnassa on muun muassa Patroleita tuhanteen hevosvoimaan asti 2.11.2025 Historia Volkswagen Polo 50 vuotta – pallolaji eurooppalaisempaan makuun 2.11.2025 Ajoneuvot Vuoden Auto Euroopassa -finalistit julkistettiin – vain Kia EV4 on ei-eurooppalainen, mutta sitäkin valmistetaan Euroopassa 1.11.2025 Ajoneuvot Kaksiroottorinen wankel, turboahdin, sähkömoottori, akku ja 510 hevosvoimaa – niistä on Mazda Vision X-Coupé tehty 30.10.2025 Ajoneuvot Maserati MCPura ja Alfa Romeo Giulia QV liittyivät Italian karabinieereihin – tehtävä liittyy enemmän lääketieteeseen kuin liikennekurin valvomiseen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 9.11.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 6e – taistelua sähköä vastaan ei olisi kannattanut pitkittää näin kauan 8.11.2025 Koeajo Koeajo: Nissan Qashqai e-Power – ilman turhaa dramatiikkaa 9.11.2025 Ajatuksia autoista Näin Bugatti Veyronin, joka auttoi ymmärtämään miksi superautoja kannattaa valmistaa vaikka tappiollisesti – Ajatuksia autoista 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 7.11.2025 Moottoripyörät Brabus 1400 R Signature Edition – äärimmäinen mörkönaku 3.11.2025 Kuluttajat Ohjelmistopäivitys käynnisti Opel-sähköautossa ongelmavyyhdin – myyjä, korjaamo ja maahantuoja kieltäytyivät kuittaamasta yli 3 500 euron laskua 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 6.11.2025 Käyttötesti Dacia Duster ja haikeiden jäähyväisten viimeisiä ajatuksia – Käyttötesti 1.11.2025 Ajoneuvot Kaksiroottorinen wankel, turboahdin, sähkömoottori, akku ja 510 hevosvoimaa - niistä on Mazda Vision X-Coupé tehty 3.11.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: hädin tuskin sisäänajettu Ferrari Purosangue on tämän hetken kallein Nettiautossa listattu auto 20.10.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Nissan Juke - "juuri katsastettu, mutta puomi tuli lasista läpi" 9.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tiedätkö mitä virkaa näillä "viiksillä" tai "tuntosarvilla" on takavuosien jenkkiautoissa? 26.10.2025 Ajatuksia autoista Väläytin vahingossa pitkät rekkakuskin naamalle neljä kertaa, mutta väitän silti ajovalojen olevan paras asia uusissa autoissa – Ajatuksia autoista 28.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tässä oli Teboil vielä viikko sitten 13.10.2025 Kuluttajat Matille myytiin auto laittomilla renkailla – automyyjä on myöntänyt asian, mutta ei suostu korvaamaan