30.6.2016 Ajoneuvot Tältä näyttää Toyota C-HR – linjakas crosseri esittäytyy myös sisältä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ensisilmäyksellä Nissan Jukelta näyttävä Toyota C-HR lupaa auton olevan korkeilla piirteillä varustettu matala auto. Myös ajettavuuden pitäisi olla eurooppalaisella tasolla. Toyota C-HR, Coupe High-Rider, esittäytyy japanilaisvalmistajan uudessa kuvakavalkaadissa. Samalla saadaan ensimmäinen kurkistus ajoneuvon sisätiloihin. Malli on kohdistettu Auris Touring Sportsin ja RAV4:n väliin. Toyota tavoittelee Euroopassa yli 100 000 auton myyntimäärää vuodessa.Toyotan kohderyhmänä on tällä kertaa yksittäinen asiakaskunta. C-HR on kohdistettu ostajille, jotka valitsevat autonsa tunneseikkoihin ja yksilöllisyyteen perustuen. Laatu ja tyyli ovat heille tärkeitä ja he kokeilevat ensimmäisenä uusia asioita. Mallin taustalla on itse Akio Toyodan päätös sallia suurempi vapaus tyylissä ja tekniikassa pysäyttävien mallien ja paremman ajoilon vuoksi.Uudesta konseptista huolimatta C-HR:n perusta on tukevasti nykyisyydessä. Toyotan joustavaan TNGA-arkkitehtuuriin perustuva crossover lupaa yhdistää katumaastureiden korkean ajoasennon, linjakkaan muotoilun ja ketterän ajettavuuden. Tavoitteena onkin ollut dynaamisesti ajettava auto, jossa on katumaasturin piirteitä, eikä toisinpäin. Kulmikkaat pyöränkotelot viittaavat jämäkkyyteen, kun taas muuten muotoilussa toistuu pehmeämpi timanttikuviointi.Pituutta C-HR:llä on 4360 millimetriä, leveyttä 1795 millimetriä ja korkeutta hybridiversiona 1555 millimetriä. Akseliväli on 2640 millimetriä. Ajoneuvo muistuttaa Toyotan mukaan hämmästyttävän paljon Pariisin autonäyttelyssä 2014 nähtyä konseptimallia, joka sai yleisöltä hyvän vastaanoton.Sisällä ajoneuvo heijastelee Toyotan uutta "Sensual Tech" -suunnittelulinjaa, pyrkien yhdistämään viimeisimmän tekniikan ja muodikkaan tyylikkyyden. Sisustan halki jatkuvat linjat ja kosketusta varten suunnitellut materiaalit tekevät ohjaamosta miellyttävän paikan. 8-tuumainen kosketusnäyttö uudistetulla käyttöliittymällä sekä kaikki käyttökytkimet on kohdistettu lievästi kuljettajaa kohti. Kosketusnäyttö ei ole upotettuna kojelaudan sisään, joten kojelaudan yläosasta on voitu tehdä matalampi paremman näkyvyyden saavuttamiseksi. Kyseessä on myös ensimmäinen kerta, kun Euroopan aistilaadullinen tiimi on päässyt vaikuttamaan täysin uuden mallin syntymään.Toyota C-HR ei ole kuitenkaan poikkeus turvavarusteiden suhteen, vaan malli saa käyttöönsä kaikki valmistajan Safety Sense -toiminnot. Vakiovarusteiseen turvapakettiin kuuluu jalankulkijatunnistuksella varustettu hätäjarrutustoiminto, mukautuva vakionopeussäädin, kaistavaroitin avustimella, automaattiset kaukovalot ja, matalimman varustetason jälkeen, liikennemerkkitunnistus.Voimanlähteet ovat turvallista Toyotaa. Auriksesta peritty 1,2-litrainen turbomoottori liikuttaa uutuuscrosseria 116-hevosvoiman turvin, yhdistetyn kulutuksen ollessa 5,7 litraa per 100 kilometriä. Vaihteistona on joko kuusivaihteinen manuaali tai muuttuvavälityksinen CVT-automaatti. Automaatin yhteydessä voi valita joko etu- tai nelivedon.Lisäksi tarjolle tulee Toyotan tuttu hybridi, joka tuottaa 122 hevosvoimaa ja kuluttaa vain 3,7 litraa per 100 kilometriä. Järjestelmän rakennetta on valmistajan mukaan muokattu matalamman painopisteen saavuttamiseksi.Toyota C-HR saapuu ennakkomyyntiin syyskuussa, ja tuleville omistajilleen ensimmäisten autojen lupaillaan päätyvän vielä ennen vuoden loppua.Lähde ja kuvat: ToyotaMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 7.2.2025 Ajoneuvot Flexis on Renaultin, Volvon ja CMA CGM:n uusi yhteisyritys, joka on tuomassa Euroopan markkinoille sähköisiä tavara-autoja 6.2.2025 Uutinen Ei sittenkään ensitreffit autokaupassa? Honda ja Nissan pistivät neuvottelut jäihin 5.2.2025 Uutinen Autoliitto muistuttaa hiihtolomalaisia: tee nämä asiat jo nyt – vähennät sillä lähtöstressiä 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 3.2.2025 Uutinen Citroën kiistää brittihuhut Rättärin paluusta sähköretroversiona 3.2.2025 Sähköautot Sähköautojen osuus kasvussa – kiitos käytettyjen tuonnin ja työsuhdeautojen 2.2.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G9 ei pidä kynttilää vakan alla 31.1.2025 Uutinen BMW iX saa kasvojenkohotuksen ja lisää toimintamatkaa – uudistuneen malliston lähtöhinta 87 300 euroa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 9.2.2025 Lentokoneet Suomalaistenkin kaukolomien pitkäaikainen työjuhta on poissa - TUI siirsi viimeisen Boeing 767:nsa aavikolle 8.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Audi A8L 6.3 W12 Security 7.2.2025 Klassikko Ruotsin kuningasperheen entinen Mercedes-Benz 600 Pullman huutokaupattavana – hinta-arvio jopa 250 000 euroa 6.2.2025 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin huono tuuri jatkuu: nestevuoto pakotti korjaamolle 7.2.2025 Autonäyttely Retromobile 2025: tässä kohtuuhintaiset poiminnat - klassikoita jopa alle 10 000 eurolla! 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle: ”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 7.2.2025 Klassikko Ruotsin kuningasperheen entinen Mercedes-Benz 600 Pullman huutokaupattavana – hinta-arvio jopa 250 000 euroa 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 6.2.2025 Matkailu Karakatitsa – ruma jäiden etenijäihme Virosta 9.2.2025 Lentokoneet Suomalaistenkin kaukolomien pitkäaikainen työjuhta on poissa - TUI siirsi viimeisen Boeing 767:nsa aavikolle 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle: ”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta