12.9.2016 Ajoneuvot Toyotan tuleva pikkumaasturi C-HR: alkaen 26 492 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Japanilaisvalmistajan Coupé High Rider tuo säpinää C-segmentin katumaasturileikkiin. C-segmentin crossovereihin rynnistävä Toyotan C-HR (Coupé High Rider) on saanut nyt suomalaisen hinnoittelun. Malliston hinnat alkaen on asetettu 26 492 euroon. Toyotan mukaan C-HR on suunnattu täysin uudenlaiselle asiakaskunnalle, joka elää täyttä elämää. Coupemainen muotoilu puolestaan erottaa mallin Toyotan malliston lisäksi myös muista katumaastureista, mutta ajotuntumaan on haettu ketteryyttä matalammista viisiovisista. C-HR:n pohjana toimii neljännen sukupolven Priuksesta tuttu TNGA-alustarakenne. C-HR tulee myyntiin Toyotan tyylin mukaisesti neljässä varustetasossa: Life, Active, Style ja Premium. Moottorivaihtoehdot ovat puolestaan 1,2-litrainen turbomoottori ja 1,8-litrainen hybridivoimanlähde. Molemmat ovat tuttuja Toyotan mallistosta entuudestaan. Turbomoottorin yhteyteen on saatavissa portaaton Multidrive S -automaattivaihteisto, jonka jatkoksi on tarjolla neliveto. Hybridimalli puolestaan jättää 122 hevosvoimasta huolimatta hiilidioksidipäästöt 86 grammaan kilometriltä, ainakin Active-varustetasossa. Malliston hinnat alkavat 26 492 eurosta 1,2-litraisen turbomoottorin kanssa ja hybridinä aloituskorkeus on 30 775 euroa. Automaattivaihteiston hinta 1.2 Turbon yhteydessä on noin 2 000 euroa ja nelivetomallit puolestaan alkavat 34 423,25 eurosta. Malliston huipulla on nelivetoinen 1.2 Turbo Multidrive S Premium, josta köyhtyy 36 996 euroa. Suomeen ensimmäiset Toyota C-HR:t saapuvat marraskuun lopulla. Automotive Newsin haastattelussa Toyotan Euroopan pääjohtaja Johan van Zyl avaa japanilaisvalmistajan katumaasturiuutuudelleen asettamiaan tavoitteita. Van Zyl linjaa, että C-HR:n odotetaan myyvän 50 000 – 100 000 autoa Euroopassa, joista noin 70 prosenttia on hybridimalleja. Hybridimallien prosenttiosuuden perusteluna van Zyl käyttää Aurista, jonka myynnistä länsi-Euroopassa noin 60 prosenttia on hybridejä. Myyntitavoitteen taustana puolestaan on hyvä ajettavuus ja rohkea muotoilu, jonka tarkoituksena onkin erottaa C-HR muista Toyotoista. C-HR on Toyotan ensimmäinen TNGA-rakenteeseen perustuva auto, jota valmistetaan Japanin ulkopuolella, mainittavimmin Turkissa. Samalla se on pääjohtajan mukaan osoitus rakenteen globaaliudesta: vaikka pohjarakenne on standardoitu, C-HR on muotoiltu ja suunniteltu eurooppalaiseen makuun, mutta sitä myydään sellaisenaan myös muualla. Mielenkiintoisesti van Zyl mainitsee haastattelussa myös, että Avensis pysyy tuotannossa "niin pitkään kuin mahdollista" ennen tilanteen uudelleenarviointia. D-segmentti on nimittäin siirtymässä voimakkaasti katumaastureihin, joten myös Toyotan painopiste tulee olemaan siihen suuntaan. Suomalaisten suosikkimallin tulevaisuus riippuukin perinteisten sedaneiden myynnin kasvusta. Lähde: Toyota, Automotive News Kuvat: Toyota Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt