12.9.2016 Ajoneuvot Toyotan tuleva pikkumaasturi C-HR: alkaen 26 492 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Japanilaisvalmistajan Coupé High Rider tuo säpinää C-segmentin katumaasturileikkiin. C-segmentin crossovereihin rynnistävä Toyotan C-HR (Coupé High Rider) on saanut nyt suomalaisen hinnoittelun. Malliston hinnat alkaen on asetettu 26 492 euroon.Toyotan mukaan C-HR on suunnattu täysin uudenlaiselle asiakaskunnalle, joka elää täyttä elämää. Coupemainen muotoilu puolestaan erottaa mallin Toyotan malliston lisäksi myös muista katumaastureista, mutta ajotuntumaan on haettu ketteryyttä matalammista viisiovisista. C-HR:n pohjana toimii neljännen sukupolven Priuksesta tuttu TNGA-alustarakenne.C-HR tulee myyntiin Toyotan tyylin mukaisesti neljässä varustetasossa: Life, Active, Style ja Premium. Moottorivaihtoehdot ovat puolestaan 1,2-litrainen turbomoottori ja 1,8-litrainen hybridivoimanlähde. Molemmat ovat tuttuja Toyotan mallistosta entuudestaan. Turbomoottorin yhteyteen on saatavissa portaaton Multidrive S -automaattivaihteisto, jonka jatkoksi on tarjolla neliveto. Hybridimalli puolestaan jättää 122 hevosvoimasta huolimatta hiilidioksidipäästöt 86 grammaan kilometriltä, ainakin Active-varustetasossa.Malliston hinnat alkavat 26 492 eurosta 1,2-litraisen turbomoottorin kanssa ja hybridinä aloituskorkeus on 30 775 euroa. Automaattivaihteiston hinta 1.2 Turbon yhteydessä on noin 2 000 euroa ja nelivetomallit puolestaan alkavat 34 423,25 eurosta. Malliston huipulla on nelivetoinen 1.2 Turbo Multidrive S Premium, josta köyhtyy 36 996 euroa.Suomeen ensimmäiset Toyota C-HR:t saapuvat marraskuun lopulla.Automotive Newsin haastattelussa Toyotan Euroopan pääjohtaja Johan van Zyl avaa japanilaisvalmistajan katumaasturiuutuudelleen asettamiaan tavoitteita. Van Zyl linjaa, että C-HR:n odotetaan myyvän 50 000 – 100 000 autoa Euroopassa, joista noin 70 prosenttia on hybridimalleja. Hybridimallien prosenttiosuuden perusteluna van Zyl käyttää Aurista, jonka myynnistä länsi-Euroopassa noin 60 prosenttia on hybridejä. Myyntitavoitteen taustana puolestaan on hyvä ajettavuus ja rohkea muotoilu, jonka tarkoituksena onkin erottaa C-HR muista Toyotoista.C-HR on Toyotan ensimmäinen TNGA-rakenteeseen perustuva auto, jota valmistetaan Japanin ulkopuolella, mainittavimmin Turkissa. Samalla se on pääjohtajan mukaan osoitus rakenteen globaaliudesta: vaikka pohjarakenne on standardoitu, C-HR on muotoiltu ja suunniteltu eurooppalaiseen makuun, mutta sitä myydään sellaisenaan myös muualla.Mielenkiintoisesti van Zyl mainitsee haastattelussa myös, että Avensis pysyy tuotannossa "niin pitkään kuin mahdollista" ennen tilanteen uudelleenarviointia. D-segmentti on nimittäin siirtymässä voimakkaasti katumaastureihin, joten myös Toyotan painopiste tulee olemaan siihen suuntaan. Suomalaisten suosikkimallin tulevaisuus riippuukin perinteisten sedaneiden myynnin kasvusta.Lähde: Toyota, Automotive News Kuvat: ToyotaMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 12.7.2025 Sähköautot Mercedes-Benz CLA:n sähköversio yllätti: tuotanto kolmivuoroon, hiilijalanjälki 40 % pienempi 11.7.2025 Klassikko Klassikko: Škoda 130 RS ja ajamisen sietämätön keveys 11.7.2025 Traktorit Valtran design-tiimi kävi pokkaamassa Red Dot -palkinnon – S-sarja on putsannut palkintopöytiä 12.7.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: 1965 Aston Martin DB5 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen