12.9.2016 Ajoneuvot Toyotan tuleva pikkumaasturi C-HR: alkaen 26 492 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Japanilaisvalmistajan Coupé High Rider tuo säpinää C-segmentin katumaasturileikkiin. C-segmentin crossovereihin rynnistävä Toyotan C-HR (Coupé High Rider) on saanut nyt suomalaisen hinnoittelun. Malliston hinnat alkaen on asetettu 26 492 euroon.Toyotan mukaan C-HR on suunnattu täysin uudenlaiselle asiakaskunnalle, joka elää täyttä elämää. Coupemainen muotoilu puolestaan erottaa mallin Toyotan malliston lisäksi myös muista katumaastureista, mutta ajotuntumaan on haettu ketteryyttä matalammista viisiovisista. C-HR:n pohjana toimii neljännen sukupolven Priuksesta tuttu TNGA-alustarakenne.C-HR tulee myyntiin Toyotan tyylin mukaisesti neljässä varustetasossa: Life, Active, Style ja Premium. Moottorivaihtoehdot ovat puolestaan 1,2-litrainen turbomoottori ja 1,8-litrainen hybridivoimanlähde. Molemmat ovat tuttuja Toyotan mallistosta entuudestaan. Turbomoottorin yhteyteen on saatavissa portaaton Multidrive S -automaattivaihteisto, jonka jatkoksi on tarjolla neliveto. Hybridimalli puolestaan jättää 122 hevosvoimasta huolimatta hiilidioksidipäästöt 86 grammaan kilometriltä, ainakin Active-varustetasossa.Malliston hinnat alkavat 26 492 eurosta 1,2-litraisen turbomoottorin kanssa ja hybridinä aloituskorkeus on 30 775 euroa. Automaattivaihteiston hinta 1.2 Turbon yhteydessä on noin 2 000 euroa ja nelivetomallit puolestaan alkavat 34 423,25 eurosta. Malliston huipulla on nelivetoinen 1.2 Turbo Multidrive S Premium, josta köyhtyy 36 996 euroa.Suomeen ensimmäiset Toyota C-HR:t saapuvat marraskuun lopulla.Automotive Newsin haastattelussa Toyotan Euroopan pääjohtaja Johan van Zyl avaa japanilaisvalmistajan katumaasturiuutuudelleen asettamiaan tavoitteita. Van Zyl linjaa, että C-HR:n odotetaan myyvän 50 000 – 100 000 autoa Euroopassa, joista noin 70 prosenttia on hybridimalleja. Hybridimallien prosenttiosuuden perusteluna van Zyl käyttää Aurista, jonka myynnistä länsi-Euroopassa noin 60 prosenttia on hybridejä. Myyntitavoitteen taustana puolestaan on hyvä ajettavuus ja rohkea muotoilu, jonka tarkoituksena onkin erottaa C-HR muista Toyotoista.C-HR on Toyotan ensimmäinen TNGA-rakenteeseen perustuva auto, jota valmistetaan Japanin ulkopuolella, mainittavimmin Turkissa. Samalla se on pääjohtajan mukaan osoitus rakenteen globaaliudesta: vaikka pohjarakenne on standardoitu, C-HR on muotoiltu ja suunniteltu eurooppalaiseen makuun, mutta sitä myydään sellaisenaan myös muualla.Mielenkiintoisesti van Zyl mainitsee haastattelussa myös, että Avensis pysyy tuotannossa "niin pitkään kuin mahdollista" ennen tilanteen uudelleenarviointia. D-segmentti on nimittäin siirtymässä voimakkaasti katumaastureihin, joten myös Toyotan painopiste tulee olemaan siihen suuntaan. Suomalaisten suosikkimallin tulevaisuus riippuukin perinteisten sedaneiden myynnin kasvusta.Lähde: Toyota, Automotive News Kuvat: ToyotaMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 13.2.2025 Liikenteen verotus Autoveron tuotto 2024 laski roimasti – sähköistyminen ja autokaupan vaisuus vaikuttavat 13.2.2025 Uutinen Yhdysvaltalaisten autopomojen mukaan Trumpin tariffit luovat ”kuluja ja kaaosta” 11.2.2025 Ajoneuvot Polttomoottoriautot porskuttavat Suomessa vielä piiiiiitkääään 11.2.2025 Uutinen Taksiliitto: lakimuutos vääristäisi taksialan kilpailua 11.2.2025 Uutinen Kiina-tullit vastatuulessa autoteollisuudessa – Cupra varoittaa irtisanomisista 10.2.2025 Ajoneuvot Volvo EX30 Cross Country on vähän muutakin kuin tuttu sanapari uudessa paketissa 10.2.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Opel Frontera Electric – puristamalla tehty edullinen täyssähköinen perhecrossover, ja ihan hyvä niin 7.2.2025 Ajoneuvot Flexis on Renaultin, Volvon ja CMA CGM:n uusi yhteisyritys, joka on tuomassa Euroopan markkinoille sähköisiä tavara-autoja 6.2.2025 Uutinen Ei sittenkään ensitreffit autokaupassa? Honda ja Nissan pistivät neuvottelut jäihin Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.2.2025 Kuluttajat Land Rover sylki öljyt pihalle pian kaupanteon jälkeen – myyjäliikkeen oli korvattava, vaikka auto oli vanha ja lähes 250 000 kilometriä ajettu 15.2.2025 Vene 25 Båt Vene 25 Båt: Messujen kalastusvene kääntyi ukrainalaisvalmisteisten veneiden voitonjuhlaksi 15.2.2025 Testit Seikkailu: diesel vastaan sähköauto Lappiin – yhdellä istumalla vai matkalla lataillen? 15.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Kontio ja Parmas -kummelivolvo 14.2.2025 Koeajo Koeajo: Xpeng G6 – tehty myös Teslan kiusaksi 12.2.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Mercedes-Benz tunki 5,5-litraisen V8:n seesteisen B-sarjalaisen keulan alle ja käänsi vedon takapyörille 9.2.2025 Lentokoneet Suomalaistenkin kaukolomien pitkäaikainen työjuhta on poissa - TUI siirsi viimeisen Boeing 767:nsa aavikolle 10.2.2025 Autoilu Bensan hinta nousussa – kuinka korkealle litrahinta voi kivuta? 14.2.2025 Kuluttajat Land Rover sylki öljyt pihalle pian kaupanteon jälkeen – myyjäliikkeen oli korvattava, vaikka auto oli vanha ja lähes 250 000 kilometriä ajettu 10.2.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 3-ovinen Mercedes-Benz 300 GE, jota kauneusleikkaus on koittanut nuorentaa 22 vuodella 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle: ”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 12.2.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Mercedes-Benz tunki 5,5-litraisen V8:n seesteisen B-sarjalaisen keulan alle ja käänsi vedon takapyörille 9.2.2025 Lentokoneet Suomalaistenkin kaukolomien pitkäaikainen työjuhta on poissa - TUI siirsi viimeisen Boeing 767:nsa aavikolle