Futuristiset matkapahoinvointilasit: Seetroën – tietysti Citroënilta
Kun patentoitu tekniikka kohtaa ranskalaisen muotoilun, ovat tuloksena Seetroën-lasit, joiden luvataan auttavan matkapahoinvointiin.
Kesä on autolomailun parasta aikaa, mutta monet meistä kärsivät matkapahoinvoinnista erityisesti, jos liikkeessä yrittää keskittyä älypuhelimen tai kirjan sisältöön. Citroën arvioi, että yksin Euroopassa krooninen matkapahoinvointi häiritsee yli 30 miljoonan ihmisen matkustamista.
Nyt luvassa on apua, sillä autovalmistaja yhdisti Boarding Ring -nimisen ranskalaisen startupin ja muotoilustudio 5.5:n voimat. Lopputuloksena ovat futuristisen näköiset ja vitsikkäästi nimetyt Seetroën-lasit, joiden lupaillaan helpottavan matkapahoinvointiin.
Boarding Ringin yksinkertaisena ideana on tuoda sinisellä nesteellä toteutetut keinohorisontit näköpiiriin, jotta liikkeestä viestittävä sisäkorva ja näköaisti pääsisivät takaisin yhteisymmärrykseen lukiessakin. Virallinen ohje on käyttää laseja 10-12 minuutin ajan heti oireiden alkamisesta, jonka jälkeen ongelman pitäisi helpottua ja lasit voi laittaa sivuun. Patentoidulla ja testatulla menetelmällä kerrotaan olevan peräti 95 prosentin tehokkuus.
Lasit soveltuvat yli 10-vuotiaille ja Seetroën-lasien hinta on 99 euroa Citroënin nettimyymälässä. Ainakin tätä kirjoittaessa nettikauppa tosin myy eioota, seuraavan lasierän saapuessa syyskuussa.
Ja ei, aprillipäivää ei juhlita heinäkuussa Ranskassakaan.
Lähde ja kuvat: Citroën
Lue myös:
- Airbump on nyt chic – Citroënin sälä on mahtavaa!
- Tiedätkö mistä Citroën sai erikoisen nimensä?
- Tarkkana myös aamulla: krapulapuku demonstroi kohmelon vaarat
- Se minkä nuorena taitaa – Ford Driving Skills For Life