17.9.2017

Goodyear esittelee: vuoden 2017 talvirenkaat!

Goodyear talvirengas

Goodyear lanseerasi ensimmäisen UltraGrip -renkaansa vuonna 1971, jonka jälkeen tuotekehitys on puuskuttanut eteenpäin kausi kaudelta. Syksyn kunniaksi rengasvalmistaja esittelee tuoreimmat uutuutensa talven haasteisiin.

Goodyear avaa talvirengaspelin esittelemällä uutuustuotteensa.

Rengasvalmistaja ei malta samaan syssyyn olla muistuttamatta, että talvirenkaiden saralla kokemusta on kertynyt jo 45 vuotta, jonka aikana kuluttajille on myyty jo yli 60 miljoonaa UltraGrip-tuoteperheen rengasta.

Julkilausuttuna tavoitteena on talvirengasmarkkinan kärkisija.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Nastoja kaipaavalle UltraGrip Ice Arctic

UltraGrip Ice Arctic on seuraavan sukupolven nastarengas. Se on kehitetty valmistajansa mukaan ankaraan pohjoismaiseen talvi-ilmastoon. Goodyear UltraGrip Ice Arcticin lanseerausta seurasi myös testimenestys riippumattomissa lehtitesteissä. Myös asiakkailta saatu palaute on ollut kohdallaan, valmistaja vakuuttaa.

Goodyear talvirengas

Renkaassa käytetyn nastateknologian, muodon ja rungon ansiosta nasta pysyy suunnatussa asennossaan ja tuottaa tehokkaan pidon jäällä.

Paremman vetopidon saavuttamiseksi nastassa on terävä valmistajan mukaan etusärmä, joka parantaa pitoa jäällä kiihdytettäessä. Muotoilun ansiosta nasta on vakaampi ja leveämpi takasärmä tehostaa jarrutusta.

Talvi ei kuitenkaan ole pelkkää lunta ja jäätä. Goodyear kertoo panostaneensa myös muihin ominaisuuksiin, jonka ansiosta rengas tasapainoinen ja sen jarrutuskyky säilyy sekä kuivilla että märillä tienpinnoilla.

UltraGrip Ice Arctic on saatavissa 43 koossa 13:sta aina 19 tuumaan asti.

Katumaasturiin sunniteltu UltraGrip Ice Arctic SUV

UltraGrip Ice Arctic SUV selviytyy hyvin myös Euroopan pohjoisimmilla alueilla, eikä se hätkähdä pakkaspäiviä. Renkaan luvataan olevan suorituskykyinen myös lämpimämpinä talvipäivinä.

Goodyear talvirengas

Pinnan muotoilun ansiosta se pureutuu lumeen samalla kun syvät urat parantavat lumen, sohjon ja veden poistokykyä, mikä maksimoi renkaan pidon ja vesiliirtoturvallisuuden.

Pelkkään valmistajan vakuutteluun ei tarvitse luottaa, sillä esimerkiksi Tekniikan Maailman viime vuoden talvirengastestissä rengas saavutti palkintokorokesijoituksen katumaastureille tarkoitettujen nastarenkaiden sarjassa ja oli paras seitsemästä renkaasta jäällä jarrutuksessa. Tämän lisäksi renkaan ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa muun muassa sivuttaispidossa lumella.

Valmistaja muistuttaa, että rengas noudattaa Ruotsin, Suomen ja Norjan lainsäädäntöä, jolla pyritään vähentämään teiden kulumista.

UltraGrip Ice Arctic SUV on saatavissa 34 kokona 15:stä 20:een tuumaan.

Pohjolan kitkarengas UltraGrip Ice 2

UltraGrip Ice 2 on pohjoismaisiin talviolosuhteisiin suunniteltu kitkarengas. Se on muokattu tuottamaan parempaa pitoa ja jarrutuskykyä lumella ja jäällä. Myös yleisen suorituskyvyn luvataan olevan kohdallaan sekä märillä että kuivilla tienpinnoilla.

Renkaaseen valittu kumiseos auttaa säilyttämään vetopidon lumella, jäällä ja kuivilla pinnoilla ja samalla valmistajan "Active Grip"-nimiparilla markkinoima teknologia pyrkii optimoimaan tien ja renkaan välisen kosketuksen hyvin liukkailla teillä.

Käytännössä edellä esitetty tarkoittanee sitä, että renkaan suora lamellointi pureutuu pintaan, mikä auttaa vetopitoa ja jarrutussuorituskykyä lumella ja jäällä. Yhdessä aktiivisten lohkojen urien kanssa suora lamellointi parantaa vakautta ja vetopitoa haastavissa ajotilanteissa.

Test Worldin toteuttaman testin tulokset vahvistavat, että UltraGrip Ice 2 on yhtä vakaa jäällä ja lumella, kuin kuivilla ja märillä alustoilla.

Renkaan tulokset olivat selvästi parhaat pitosuorituskyvyssä jäällä ja lumella sekä käsittelyssä ja jarrutusmatkassa märillä teillä.

UltraGrip Ice 2 on saatavissa 35 koossa 13 - 19 tuumaan.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

UltraGrip Ice SUV – kitkaa katumaastureihin

UltraGrip Ice SUV -renkaan pehmeä seos pysyy valmistajansa mukaan erittäin joustavana hyvin alhaisissa lämpötiloissa.

Ominaisuudesta on iloa muun muassa siten, että se parantaa pureutumiskykyä, tuottaa kelvolliset ajo-ominaisuudet ja mahdollisimman vahvan pidon jäällä ja lumella.

Goodyear talvirengas

Sen lisäksi, että rengas suunniteltiin erityisesti lumisille ja jäisille teille, Goodyear kertoo tutkineensa tarkemmin myös katumaastureihin liittyviä erityisvaatimuksia.

Autojen koko ja paino lisää renkaaseen kohdistuvaa kuormitusta, joten renkaalta vaaditaan erityisiä ominaisuuksia. Tässä ActiveGrip-teknologia astuu jälleen esiin. Sen avulla tiekosketuspintaa on suurennettu kuormituksen aiheuttamien ja ainakin tavalliseen henkilöautoon verrattaessa suurempien voimien kumoamiseksi.

Lisäksi pintakuvio on muokattu katumaastureille niin, että jarrutusvoima ja vetopito ovat optimaaliset lumisilla ja jäisillä teillä. Aiemmasta suorasta muodosta poiketen kuviopalat ovat nyt vinossa, mikä valmistajan mukaan vahvistaa pitoa.

UltraGrip Ice SUV on varustettu TOP Indicator -teknologialla, eli renkaassa on lumihiutalekuvio, joka häviää näkyvistä vähitellen kulumisen myötä. Kun lumihiutale häviää kokonaan, on aika vaihtaa renkaat.

UltraGrip Ice SUV on saatavana 19 kossa 16 – 20 tuuman vannekoolla.

Lähde ja kuvitus Goodyear

Lue myös:

Talvirengastesti osoittaa: tässä ovat renkaiden parhaat ja heikoimmat

Viisi varmaa vinkkiä talvirengasvalintaan

Nokian Hakkapeliitta tuplanastoitukseen: Suomen suosituin talvirengas uudistui!

Luetuimmat