1.3.2021 Ajoneuvot Peugeotin logo vaihtuu – merkille uusi ilme ja leijonamerkki Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Peugeotin logo on jatkossa kohdentuneempi vain leijonan pään alueelle. Muutoksessa voi nähdä sekä historian että tulevaisuuden. Peugeotin logo paljastettiin 25. helmikuuta ja jatkossa siitä löytyy suurikokoinen leijonan pää harjaksineen aiemman kokonaisen leijonan sijaan. Joku saattaisi sanoa merkin fokuksen kohdentuneen pienemmälle alueelle – tiedä sitten onko tämä tilanteen todellinen laita. Merkillä on pitkä historia ja ensimmäinen logo on valmistajan mukaan jo vuodelta 1850, vaikka tuolloin toki valmistettiin muuta kuin henkilöautoja. Logoja on sittemmin julkaistu tasan kymmenen kappaletta, mutta leijona on aina säilynyt keskiössä. Valmistajan mukaan tuorein logo on aiempia virtaviivaisempi ja elegantimpi. Vuonna 2010 julkaistu edellinen versio kaipasi ranskalaisvalmistajan mukaan uudistusta, jotta se edustaisi merkin matkaa aiempaa korkeatasoisemmaksi automerkiksi. Se on kieltämättä ainakin totta, että Stellantis-yhtymän myötä muutokset ovat olleet ja tulevat olemaan mittakaavaltaan melkoisia. Valmistaja muistuttaakin pitkän historian tarkoittavan leijonan kulkeneen läpi teollisen vallankumouksen, teknologian tulon, poliittiset, sosiaaliset ja digitaaliset vallankumoukset. Nyt edessä on sen mukaan ympäristövallankumous, jolloin energiamuutos ja nollapäästöinen liikkuminen nousee strategisesti merkin keskiöön kestävän tulevaisuuden luomiseksi. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Peugeotin logo on uusi Ranskalaisten mukaan uusi logo ilmentää sitä, mitä merkki on historiassaan ollut. Samalla tähän halutaan kuitenkin tuoda sekä tämä päivä että tulevaisuus. Nyt nähtävä logo on suunniteltu kestämään aikaa. Peugeotille vaakuna viestii ajattomuudesta, maailmanlaajuisesta läsnäolosta ja monikulttuurisesta identiteetistä sekä symboloi yhteenkuuluvuutta ja tunnustusta. Tähän halutaan yhdistää mielikuvat arvokkuudesta, itseluottamuksesta, pitkäikäisyydestä sekä säilyttää sukujuuret. Uusi Peugeot-identiteetti tulee tarkoittamaan kahta asiaa. Ensinnäkin Peugeotin mukaan on elettävä hetkelle ja toisaalta he haluavat luvata asiakkailleen kaiken käsittävän laatukokemuksen. Ainakin jälkimmäistä on tästä lähtien oikeus osata myös vaatia. Aikakautemme leijonat Tähän liittyen leijonamerkki on tuottanut ensimmäisen brändikampanjansa kymmeneen vuoteen. Se kuuluu "Aikakautemme leijonat" ja tulee ilmeisesti henkilöitymään. Tällä kertaa ei kuitenkaan ole kyse jääkiekkomaajoukkueesta. Merkki kertoo juhlistavansa tämän päivän Leijonia, jotka ovat kaiken ikäisiä, eri kulttuureista, eri taustoista.He ovat niitä, jotka eivät enää keskity vain vallan tai rahan etsintään, vaan vaativat itselleen enemmän laadukasta aikaa. Tuotemerkin luvataan olevan ajaton, vaikka vaakuna ei ole sellaisenaan siihen pystynytkään. Molemmat meinaavat keksiä itsensä uudelleen ja uudelleen. Ehkä juuri siitä koko hommassa onkin kysymys. Kuvat ja lähde: Peugeot Lue lisää Kaikki artikkelit 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin 26.4.2024 Moottoripyörät Testi: Vedenpitävä reppu pyöräilyyn ja moottoripyöräilyyn – vesitiiveys menee käytettävyyden edelle 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 28.4.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 N – sähköautokin paranee vaihtamalla 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 27.4.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: mistä tietää, että automaattisesti palavat takavalot varmasti palavat? 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?