1.3.2021 Ajoneuvot Peugeotin logo vaihtuu – merkille uusi ilme ja leijonamerkki Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Peugeotin logo on jatkossa kohdentuneempi vain leijonan pään alueelle. Muutoksessa voi nähdä sekä historian että tulevaisuuden. Peugeotin logo paljastettiin 25. helmikuuta ja jatkossa siitä löytyy suurikokoinen leijonan pää harjaksineen aiemman kokonaisen leijonan sijaan. Joku saattaisi sanoa merkin fokuksen kohdentuneen pienemmälle alueelle – tiedä sitten onko tämä tilanteen todellinen laita.Merkillä on pitkä historia ja ensimmäinen logo on valmistajan mukaan jo vuodelta 1850, vaikka tuolloin toki valmistettiin muuta kuin henkilöautoja. Logoja on sittemmin julkaistu tasan kymmenen kappaletta, mutta leijona on aina säilynyt keskiössä.Valmistajan mukaan tuorein logo on aiempia virtaviivaisempi ja elegantimpi. Vuonna 2010 julkaistu edellinen versio kaipasi ranskalaisvalmistajan mukaan uudistusta, jotta se edustaisi merkin matkaa aiempaa korkeatasoisemmaksi automerkiksi.Se on kieltämättä ainakin totta, että Stellantis-yhtymän myötä muutokset ovat olleet ja tulevat olemaan mittakaavaltaan melkoisia. Valmistaja muistuttaakin pitkän historian tarkoittavan leijonan kulkeneen läpi teollisen vallankumouksen, teknologian tulon, poliittiset, sosiaaliset ja digitaaliset vallankumoukset. Nyt edessä on sen mukaan ympäristövallankumous, jolloin energiamuutos ja nollapäästöinen liikkuminen nousee strategisesti merkin keskiöön kestävän tulevaisuuden luomiseksi.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPeugeotin logo on uusiRanskalaisten mukaan uusi logo ilmentää sitä, mitä merkki on historiassaan ollut. Samalla tähän halutaan kuitenkin tuoda sekä tämä päivä että tulevaisuus.Nyt nähtävä logo on suunniteltu kestämään aikaa. Peugeotille vaakuna viestii ajattomuudesta, maailmanlaajuisesta läsnäolosta ja monikulttuurisesta identiteetistä sekä symboloi yhteenkuuluvuutta ja tunnustusta. Tähän halutaan yhdistää mielikuvat arvokkuudesta, itseluottamuksesta, pitkäikäisyydestä sekä säilyttää sukujuuret.Uusi Peugeot-identiteetti tulee tarkoittamaan kahta asiaa. Ensinnäkin Peugeotin mukaan on elettävä hetkelle ja toisaalta he haluavat luvata asiakkailleen kaiken käsittävän laatukokemuksen. Ainakin jälkimmäistä on tästä lähtien oikeus osata myös vaatia.Aikakautemme leijonatTähän liittyen leijonamerkki on tuottanut ensimmäisen brändikampanjansa kymmeneen vuoteen. Se kuuluu "Aikakautemme leijonat" ja tulee ilmeisesti henkilöitymään. Tällä kertaa ei kuitenkaan ole kyse jääkiekkomaajoukkueesta.Merkki kertoo juhlistavansa tämän päivän Leijonia, jotka ovat kaiken ikäisiä, eri kulttuureista, eri taustoista.He ovat niitä, jotka eivät enää keskity vain vallan tai rahan etsintään, vaan vaativat itselleen enemmän laadukasta aikaa.Tuotemerkin luvataan olevan ajaton, vaikka vaakuna ei ole sellaisenaan siihen pystynytkään. Molemmat meinaavat keksiä itsensä uudelleen ja uudelleen. Ehkä juuri siitä koko hommassa onkin kysymys.Kuvat ja lähde: Peugeot Lue lisää Kaikki artikkelit 30.4.2025 Yleinen Ensin tariffit, sitten U-käännös – Trump höllää autoalan tariffitaakkaa 29.4.2025 Sähköautot Sähkisten osuus Suomen autokannasta nousi jo 11,2 prosenttiin 29.4.2025 Ajoneuvot Citroën C5 Aircross siirtyi näyttävästi toiseen sukupolveensa – lippulaivan asema edellyttää tietyn määrän brassailua 29.4.2025 Ajoneuvot Eurooppalaiset alkavat vihdoin saada Volvo EX30:nsa eurooppalaisessa tehtaassa valmistettuna 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 25.4.2025 Yleinen Vapise BMW – uusi kolarikuningas on Tesla 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään – kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 24.4.2025 Uutinen Renkaanvaihto – näin se sujuu 24.4.2025 Sähköautot Kiinalaismerkit toivat polttomoottoriversiot nihkeään sähköautomarkkinaan – nyt uhkaavat jo päästösakot Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 29.4.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Toyota Prius tuntuu vanhan mersun jälkeen stereotypiselle riisikipolle 28.4.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen Transporter T7 – kun kilpailijasta tuli kumppani 29.4.2025 Ajoneuvot Citroën C5 Aircross siirtyi näyttävästi toiseen sukupolveensa - lippulaivan asema edellyttää tietyn määrän brassailua 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 28.4.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: torpedokeulainen Scania T124 -rekkaveturi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 27.4.2025 Ajatuksia autoista Polttomoottori sähköauton varavirtana, eikö näiden aika mennyt jo? – Ajatuksia autoista 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous