28.1.2025

Aprilia puskee ääripäihin – pikkunaku Tuono 457 kohtaa RSV4 superpyörän

Kuva Aprilia

Aprilia tuo markkinoille kokonaan uuden A2-luokan nakupyörä Tuono 457:n. Uutta on luvassa myös RSV4 Factoryyn.

Aprilia RSV4 Factory 1100

Aprilian rataohjus päivittyy kaudelle 2025. Mallia ei voi sanoa kokonaan uudeksi, sillä voimanlähde on pitkälti ennallaan. V4-moottorista irrotetaan härskit 162 kW (220 hv) ja 125 Nm. Huippunopeudeksi ilmoitetaan 305 km/h. Suurimmat muutokset ovat aerodynamiikassa, jota on kehitetty MotoGP-radoilla.

Alusta on sähköisesti säätyvä ja komponentit Öhlinsin käsialaa. Jarrut ovat Brembon Stylemat, joten pysäytysteho on kunnossa. Elektroniikkapaketti on laaja ja käyttäjän muokattavissa. Kyseessä on edelleen äärimmäinen ratapyörä, ja RSV4 on tiukasti kiinni superpyörien tehoherruudessa.

Hinta 33 990 €

Aprilia Tuono 457

Aprilian nakuperhe Tuono laajenee pienemmästä päästä, kun Tuono 457 saa ensi-iltansa. Pyörä on suunniteltu suoraan A2-luokkaan, ja huipputehoa on luokan sallittu maksimimäärä 35 kW (48 hv). Tuonon moottori on kaksisylinterinen, vaikka kuutiot saattaisivat viitata yksimukiseen.

Pyörä painaa vaivaiset 159 kg, joten luvassa on kiistatta ketterä pikkunaku. Jousitus on säädettävissä, ja pyörästä löytyy vaihdettavat ajotilat sekä luistonesto. Viimeksi mainitulle ei tosin taida olla juuri tarvetta, sillä maksimiteho huolehtii luistonestosta automaattisesti. Pikku-Tuonossa on potentiaalia keskiluokan nakupyörien haastamiseen.

Hinta 10 690 €

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Aprilia RS 457 – täysin uusi A2-luokan sporttipyörä

Aprilia RSV4 Xtrenta

Aprilia RSV4 Xtrenta – Kaikkien aikojen tehokkain Aprilia

Aprilia Tuareg 660

Aprilia Tuareg 660 – ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta

Aprilia Tuono 660 Factory

Aprilia Tuono 660 Factory – odotettu yhdistelmä

Aprilia Tuono V4 X

Aprilia Tuono V4 X – 221-hevosvoimainen tykki vain ratakäyttöön

Andrea Iannone dopingkäry

MotoGP:ssä harvinainen dopingkäry – Andrea Iannone 18 kuukauden kilpailukieltoon

Aprilia RSV4

Lisää kuutioita ja tehoa – Aprilialta uusi RSV4 1100 Factory

Aprilia Dorsoduro

Koeajo: Aprilia Dorsoduro 900 yhdistää supermoton ja nakun hyvät puolet

KTM luottaa 1390 kuutioon – mörkömoottori venyy GT:hen ja Adventureen

Ovatko nämä siivet jo liian muhkeat? Spoilerisiivekkeet tulevat sporttipyöriin

Liveseuranta: hyppää kanssamme MP 25-messuille!

Maistiainen: Triumph Tiger Sport 800 – piristysruiske sporttitiikeriin

Indian Scout 101 tarjoaa sporttia custom-maailmaan

Honda luottaa Hornetiin – 1000-kuutiota tarjoaa entistä enemmän tehoa

Kawasaki-malleihin lisää elektroniikkaa – Z 900:ssa vakionopeudensäädin ja shifteri vakiona

BMW:n M-sporttipyörät päivittyvät – M 1000 RR saa lisää tehoa ja siipiremontin

Yamaha uudistaa prätkämallistoaan – kärkenä kokonaan uusi Yamaha R9

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat