8.7.2020 Ajoneuvot Fernando Alonso palaa Formula 1 -sarjaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kaksinkertainen maailmanmestari Fernando Alonso tekee paluun Renaultin rattiin Formula 1 -sarjaan. Tämä tuo takuulla lisää vauhtia ja temperamenttia kuninkuusluokkaan. Formula 1 -sarjan kaksinkertainen maailmanmestari Fernando Alonso tekee paluun Formula 1 -sarjaan kaudelle 2021, jolloin hän tulee täyttämään 40 vuotta. RenaultSport vahvisti juuri sivuillaan aiemmat huhut. Hänen tallitoverinsa tulee olemaan ranskalainen Esteban Ocon, sillä australialainen Daniel Ricciardo on siirtymässä McLarenille tämän kauden päätteeksi.– Renault on perheeni ja rakkaimmat muistoni Formula 1 -sarjassa ovat kaksi maailmanmestaruuttani, mutta nyt katse on suunnattu eteenpäin, kommentoi Alonso.Alonso kertoo olevansa ylpeä saadessaan mahdollisuuden palata korkeimmalle tasolle tallissa, joka tarjosi menestymisen mahdollisuudet myös uran alussa. Hänen mukaansa talven aikana tehty työ luo uskoa vuodelle 2022 asetettuihin tavoitteisiin. Sekä tallin että Alonson tavoite on palata palkintopallille, mutta realismi taitaa olla jo vuodessa 2022.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySääntömuutoksia odotellessaAlonso aloitti F1-uransa Minardilla vuonna 2001 ja siirtyi seuraavana vuonna Renaultille testikuljettajaksi, josta hänet ylennettiin kuljettajakaksikkoon. Alonso voitti ranskalaissuunnikkaan ajohaalareissa molemmat mestaruutensa vuosina 2005 ja 2006 ennen siirtymistään McLarenille. Se kokeilu jäi lyhyeksi ja Fernando Alonso palasi heti vuonna 2008 takaisin Renaultin leipiin, joten ensi vuonna tapahtuva paluu on hänelle jo kolmas kerta kyseisessä tallissa. Ferrarilla (2010-2014) Alonso pääsi vielä muutamaan otteeseen lähelle maailmanmestaruutta ja lopulta McLarenilla (2015-2018) ajettujen kausien jälkeen jättäytyi ajohommista, mutta toimi vielä vuoden 2019 tallin lähettiläänä.Alonso on jo ajanut 314 kilpailua, joista hänellä on kunnioitettavat 32 osakilpailuvoittoa. Tämä sijoittaa hänet 6. kaikkien aikojen voittajien listalla, joten Fernando Alonsoa pidetään syystäkin eräänä kaikkien aikojen parhaimmista kuljettajista. On tosin todettava samaan hengenvetoon, että Alonso ei ole noussut formuloissa korkeimmalle korokkeelle sitten vuoden 2013 Espanjan osakilpailun.Tähän hänen lienee hyvä valmistautua myös ensi vuoden osalta, sillä kilpailu kärkikastissa heti paluun jälkeen voi olla turhan suuri haaste. Koronapandemian takia tapahtunut sääntömuutosten siirto tarkoittaa, että ensi vuonna ajetaan samoilla autoilla kuin tänäkin vuonna ja Renaultin vauhti tämän vuoden avauskilpailussa kuului keskikastiin. Alonso varmasti toivoo vuodelle 2022 siirrettyjen sääntömuutosten antavan Renaultille uuden mahdollisuuden rakentaa voittaja-auto.Alonso ei todellakaan ole pyöritellyt peukaloitaan F1-taukonsa aikana, vaan voittanut Le Mansin 24-tunnin kilpailun peräti kahdesti. Lisäksi hän yritti saada jalansijaa IndyCar -sarjassa, mutta tämä ei sujunut aivan yhtä hienosti. Fernando Alonso on aiemmin sanonut haluavansa voittaa Indy 500 -kilpailun saavuttaakseen komean triplan Le Mans 24-tunnin kilpailun ja Formula 1 Monacon osakilpailun kanssa, mutta se saanee nyt odottaa.Lähde: RenaultSport, Kuva: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool Lue lisää Kaikki artikkelit 21.1.2025 Autoilu Käytetyt autot vaihtavat vilkkaasti omistajaa 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 20.1.2025 Autoilu Autoliitto kummeksuu rikosuhrimaksun tarvetta tieliikennerikoksissa 20.1.2025 Autoilu Työsuhdeautot auraavat latua liikenteen sähköistymisessä 20.1.2025 Matkailu Kovaa valuuttaa maailmalla – Suomen passi 20.1.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – iso mutta ketterä vuoden pakettiauto 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 19.1.2025 Autoilu Uusien autojen päästöt vain laskevat 19.1.2025 Ajoneuvot Tesla Model Y ”Juniperin” Euroopan tuotanto on jo alkanut Berliinin Gigafactoryssa, tietää saksalaislehti Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 22.1.2025 Koeajo Maistiainen: Toyota Land Cruiser – työkone 2025 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 21.1.2025 Autoilu Käytetyt autot vaihtavat vilkkaasti omistajaa 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 18.1.2025 Koeajo Koeajo: DFSK E5 – saisiko olla sikahalpa 7-paikkainen lataushybridi? 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa