31.1.2023

Honda Rebel 1100 Touring – nyt myös sivulaukuilla varustettuna

Honda Rebel 1100 muuttuu selvästi käytännöllisemmäksi ja monipuolisemmaksi, kun Honda esittelee bobber-tyylisuunnan customin rinnalle etukatteella ja sivulaukuilla varustetun Touring-mallin.

Bobber-henkinen Rebel 1100 saa kaudeksi 2023 rinnalleen Touring-version, jossa perusmalliin on lisätty aerodynaaminen etukate ja kovat sivulaukut. Sen ulkonäkö on perus-Rebelin tavoin konstailematon ja ”teollinen”. Runko on pitkä ja matala, ja uuden mallin etukate ja matalalle sijoitetut sivulaukut vielä korostavat sekä pituutta että mataluutta.

Klassista muotoilua edustavat pyöreän ajovalon ohella aidot teräksiset lokasuojat. Perinteisestä ulkonäöstä huolimatta ajovalo on moderni, sillä se valaisee peräti neljän led-polttimon voimin. Takavalon lasi on kirkas painottaen Rebelin uus-vanhaa muotokieltä.

Matkustajan satula on helposti irrotettavissa, jolloin yksin ajaessa pyörä on vieläkin puristisempi. Käytännöllisyyttä lisää satulan alla oleva kolmen litran säilytystila ja USB-latauspistoke.

Mittaristona on 120-millinen lcd-näyttö, jota ohjataan vasemman kahvayksikön napeilla. Vakiovarustukseen kuuluu mm. vakionopeussäädin, neljä ajo-ohjelmaa (sport, standard, rain ja user), kolmiasentoinen luistonesto sekä keulimisenestojärjestelmä. Pyörää valmistetaan sekä manuaalivaihteisena että

DCT-kaksoiskytkinvaihteistolla, mutta maahantuoja on päättänyt tuoda Suomeen vain DCT-mallia. Hondan DCT-vaihteisto on ollut tarjolla jo 11 vuoden ajan, ja tuona aikana niitä on myyty Euroopassa 140 000 kappaletta. Se antaa kuljettajalle mahdollisuuden täysin automatisoituun vaihtamiseen, tai vaihteita voi halutessaan vaihtaa myös manuaalisesti vasemman kahvayksikön napeilla.

Moottorina on CRF1100L Africa Twin -seikkailupyörästä tuttu 1100-kuutioinen kaksisylinterinen rivimoottori. Rebel-viritteisenä se tarjoaa kuljettajan käyttöön 87 hevosvoiman tehon ja vääntöä 98 newtonmetriä. Africa Twiniin verrattuna vauhtipyörä on peräti 32 prosenttia raskaampi tarjoten lineaarisen ja voimakkaan alaväännön, joka tämän tyyppisessä pyörässä on huipputehoa tärkeämpi ominaisuus.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Honda Rebel 1100 Touring

Moottori: nestejäähdytteinen, kaksisylinterinen rivimoottori, 1084cc
Teho: 64 kW (87 hv) / 7 000 r/min
Vääntö: 98 Nm / 4 750 r/min
Voimansiirto: DCT-kaksoiskytkinvaihteisto, kuusi vaihdetta, ketjuveto

Akseliväli: 1520 mm
Istuinkorkeus: 700 mm
Tankin tilavuus: 13,6 litraa
Massa tankattuna: 248 kg

Hinta: 19 980 € (toimitukset alkavat helmikuussa 2023)

Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Honda

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat