8.3.2017 Ajoneuvot Passaako parannella? – Volkswagen Arteon korvaa Passat CC:n Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Pitkä ja linjakas Volkswagen Arteon ottaa odotetun paikan mallistossa Passatin yläpuolella. – Arteon yhdistää klassisen urheiluauton muotoiluelementtejä viistoperän eleganssiin ja tilavuuteen. Avantgardistinen bisnesluokan gran turismo, joka puhuttelee sydäntä ja päätä, summaa Volkswagenin muotoilujohtaja Klaus Bischoff.Kunnianhimoisesta manttelista huolimatta pitkä, linjakas Volkswagen asettuu mallistossa suositun Passatin yläpuolelle. Arteonin tarkoitus on korvata edesmennyt Passat CC – siis olla ikään kuin pitkä, linjakas versio tutusta Passatista. Uutta ilmettä on kuitenkin haettu keulalla, jossa led-valot yhdistyvät suoraan suureen etumaskiin. Huomiota on kiinnitetty myös urheilulliseen olkalinjaan ja kaarevaan kattolinjaan. Ikkunat ovat tyyliin sopivasti karmittomat. Volkswagenin mukaan Arteonin on tarkoitus herättää potentiaalisissa ostajissa vahvaa omistushalua.Pituutta Arteonilla on 4 862 millimetriä, josta akselivälin ansioksi jää 2 841 milliä. Malli tarjoaakin asialliset matkustustilat viidelle matkatavaroineen, sillä tavaratilaa 1 871 milliä leveässä ja 1 427 milliä korkeassa viistoperässä on mainiot 563 litraa. Matkustamossa ihastuttaa lisävarusteinen virtuaalimittaristo sekä Volkswagenin uusi eleohjattava 9,2-tuumainen Discover Pro -viihdejärjestelmä. Halutessaan omaa Arteoniaan voi varustella R-Line- tai Elegance-varustelistojen avulla.Uutuuden pinnan alta löytyy Volkswagenin tuttu ja turvallinen MQB-arkkitehtuuri. Voimalähteinä Arteonissa nähdään yhteensä kuusi erilaista (kolme bensiini, kolme diesel) nelisylinteristä moottoria aina 150 hevosvoimasta (110 kW) bensiinimalliston 280 hevosvoimaan saakka (206 kW), dieseleiden venyessä 240 hevosvoimaan (176 kW). Malliston hinnat alkaen moottorina nähdään uudistuneessa Golfissa ihastuttanut 1,5-litrainen TSI Evo.Kaikki moottorivaihtoehdot saa Volkswagenin 7-vaihteisella DSG-kaksoiskytkinvaihteistolla, joskin manuaalivaihteisto on tarjolla muutamassa maltillisemmassa voimanlähteissä. 4Motion-neliveto on vakiona kahdessa tehokkaimmassa malliversioissa ja lisävarusteena tehokkaamman 190-hevosvoimaisen 2.0 TDI:n yhteydessä. Valmistaja kiinnittää huomiota myös tulevan mallin alhaisiin huoltokustannuksiin, lupaillen alle 200 euron huoltolaskua ensimmäiseltä neljältä vuodelta.Lähde: Volkswagen Kuvat: Lauri AhtiainenMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Ajoneuvot Renault 5 E-Tech Electric ja Alpine A290 ovat Vuoden Auto Euroopassa – Renaultille toinen voitto peräkkäin, Alpinelle ensimmäinen koskaan 10.1.2025 Ajoneuvot Odotettu Tesla Model Y ”Juniper” esiteltiin Kiinassa – tässä on maailman myydyimmän automallin toinen painos 10.1.2025 Uutinen Autoliitto vinkkaa: näillä laitteilla autoilija ottaa niskalenkin pakkasista 9.1.2025 Autoilu Kuolemaan johtaneet kohtaamiskolarit vähenivät – ylinopeudet riskitekijänä 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 8.1.2025 Ajoneuvot Škoda Enyaq sai ansaitun faceliftin, joka lisää toimintamatkaa 8.1.2025 Sähköautot Suomessa rekisteröitiin vuonna 2024 kaikkiaan noin 130 eri täyssähköautomallia – katso koko lista 8.1.2025 Kuluttajat Käytetyn auton viasta autoliikkeelle reklamoinut ostaja: ”Miten voidaan tehdä näkemättä päätös, jossa pysytään loppuun asti?” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 11.1.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: kannattaako hankkia ladattava hybridiauto ilman kotilatausmahdollisuutta? 12.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Formentor VZ – kuparin hohdetta ja rallijakkarat vakiona 11.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 – onko pakko lopettaa ajaminen jos ei tahdo? 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 7.1.2025 Henkilö Pehr G. Gyllenhammar: Volvo-johtajan omat autot 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti