1.3.2021 Ajoneuvot Peugeotin logo vaihtuu – merkille uusi ilme ja leijonamerkki Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Peugeotin logo on jatkossa kohdentuneempi vain leijonan pään alueelle. Muutoksessa voi nähdä sekä historian että tulevaisuuden. Peugeotin logo paljastettiin 25. helmikuuta ja jatkossa siitä löytyy suurikokoinen leijonan pää harjaksineen aiemman kokonaisen leijonan sijaan. Joku saattaisi sanoa merkin fokuksen kohdentuneen pienemmälle alueelle – tiedä sitten onko tämä tilanteen todellinen laita.Merkillä on pitkä historia ja ensimmäinen logo on valmistajan mukaan jo vuodelta 1850, vaikka tuolloin toki valmistettiin muuta kuin henkilöautoja. Logoja on sittemmin julkaistu tasan kymmenen kappaletta, mutta leijona on aina säilynyt keskiössä.Valmistajan mukaan tuorein logo on aiempia virtaviivaisempi ja elegantimpi. Vuonna 2010 julkaistu edellinen versio kaipasi ranskalaisvalmistajan mukaan uudistusta, jotta se edustaisi merkin matkaa aiempaa korkeatasoisemmaksi automerkiksi.Se on kieltämättä ainakin totta, että Stellantis-yhtymän myötä muutokset ovat olleet ja tulevat olemaan mittakaavaltaan melkoisia. Valmistaja muistuttaakin pitkän historian tarkoittavan leijonan kulkeneen läpi teollisen vallankumouksen, teknologian tulon, poliittiset, sosiaaliset ja digitaaliset vallankumoukset. Nyt edessä on sen mukaan ympäristövallankumous, jolloin energiamuutos ja nollapäästöinen liikkuminen nousee strategisesti merkin keskiöön kestävän tulevaisuuden luomiseksi.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPeugeotin logo on uusiRanskalaisten mukaan uusi logo ilmentää sitä, mitä merkki on historiassaan ollut. Samalla tähän halutaan kuitenkin tuoda sekä tämä päivä että tulevaisuus.Nyt nähtävä logo on suunniteltu kestämään aikaa. Peugeotille vaakuna viestii ajattomuudesta, maailmanlaajuisesta läsnäolosta ja monikulttuurisesta identiteetistä sekä symboloi yhteenkuuluvuutta ja tunnustusta. Tähän halutaan yhdistää mielikuvat arvokkuudesta, itseluottamuksesta, pitkäikäisyydestä sekä säilyttää sukujuuret.Uusi Peugeot-identiteetti tulee tarkoittamaan kahta asiaa. Ensinnäkin Peugeotin mukaan on elettävä hetkelle ja toisaalta he haluavat luvata asiakkailleen kaiken käsittävän laatukokemuksen. Ainakin jälkimmäistä on tästä lähtien oikeus osata myös vaatia.Aikakautemme leijonatTähän liittyen leijonamerkki on tuottanut ensimmäisen brändikampanjansa kymmeneen vuoteen. Se kuuluu "Aikakautemme leijonat" ja tulee ilmeisesti henkilöitymään. Tällä kertaa ei kuitenkaan ole kyse jääkiekkomaajoukkueesta.Merkki kertoo juhlistavansa tämän päivän Leijonia, jotka ovat kaiken ikäisiä, eri kulttuureista, eri taustoista.He ovat niitä, jotka eivät enää keskity vain vallan tai rahan etsintään, vaan vaativat itselleen enemmän laadukasta aikaa.Tuotemerkin luvataan olevan ajaton, vaikka vaakuna ei ole sellaisenaan siihen pystynytkään. Molemmat meinaavat keksiä itsensä uudelleen ja uudelleen. Ehkä juuri siitä koko hommassa onkin kysymys.Kuvat ja lähde: Peugeot Lue lisää Kaikki artikkelit 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Uutinen Mercedes-Benz investoi vihreään tuotantoon – uusi maalaamo puolittaa kulutuksen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?