20.10.2020 Ajoneuvot Uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – hybriditykin 700 hevosta ravaa veron ympäri Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid lisää ylilyöntiä vielä edeltäjämallistakin, sillä nyt tehoa on 700 hevosvoimaa ja sähköistä toimintamatkaa jopa noin 50 kilometriä. Jälkimmäisen avulla verotuksen ratkaiseva mitattu päästölukema poljetaan pieneksi. Autoverotuksemme johdosta paljon odotettu uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid lataushybridilippulaiva on vihdoin julki. Kyseessä on tehokkain tarjolla oleva Panamera mallivuodelle 2021 järjestelmätehon asettuessa lukemaan 700 hevosvoimaa. Suuren auton kiihdytys paikaltaan 100 kilometrin tuntinopeuteen kestää 3,2 sekuntia eli vielä 0,2 sekuntia aiempaa nopeammin.Itse Porsche Panamera uudistui elokuussa ja nyt tuo mallisto laajenee muutamalla nimellä. Samalla Porsche tarjoaa ensimmäistä kertaa kolme lataushybridimallia Panamerasta, kun Panamera 4 E-Hybrid julkaisiin jo olemassa olevan Panamera 4S E-Hybridin rinnalle. Uusi Porsche Panamera 4 E-Hybrid tarjoaa järjestelmätehon 462 hevosvoimaa 2,9-litraisen kahdesti ahdetun V6-moottorin ja sähkömoottorin avulla. Nuo kaikki kolme eri hybrivaihtoehtoa on saatavilla myös kaikissa kolmessa Panamera-korissa: Panamera, pitkän akselivälin Panamera Executive sekä farmarimallisempi Panamera Sport Turismo.Kolmas uusi, nyt julkistettu, malli on pelkän perinteisen polttomoottorin avuin liikkuva Panamera 4S. Sen ainoana voimanlähteenä on tuttu 2,9-litrainen ja 440-hevosvoimainen tuplaturbotettu V6-moottori. Huippunopeus on 295 kilometriä tunnissa ja se kiihtyy Sport Chrono ‑paketilla varustettuna nollasta sataan kilometriin tunnissa 4,1 sekunnissa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUudistunut Porsche Panamera Turbo S E-HybridNyt uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid tarjoaa 700 hevosvoiman huipputehon ja 870 newtonmetrin väännön. Tuo kokonaisuus muodostuu nelilitraisesta 571-hevosvoimaisesta kahdesti ahdetusta V8-moottorista ja 136-hevosvoimaisesta sähkömoottorista. Panamera-malliston tehokkaimman version sähköinen toimintamatka on pidentynyt 30 prosentilla uuden 17,9 kilowattitunnin akun ansiosta.Panamera-hybridien voimalinjassa on kahdeksanvaihteiseen PDK-kaksoiskytkinvaihteistoon integroitu sähkömoottori, jonka tekniset arvot ovat 136 hevosvoimaa ja 400 newtonmetriä. Vakiovarusteluun kuuluvalla Sport Chrono -paketilla varustettu uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,2 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 315 kilometriä tunnissa. Molemmat lukemat päihittävät Moottorin koeajaman edeltäjämallin.Uuden Panamera Turbo S E‑Hybridin sähköinen toimintamatka on WLTP EAER City -kaupunkiajosyklin mukaan 50 kilometriä. Valmistajan mukaan nämä lataushybridimallit on kätevintä ladata kotona joko tavallisesta kotitalouspistorasiasta tai voimavirtapistorasiasta. Vakiovarusteena olevan Porsche Mobile Charger ‑latauslaitteen avulla voidaan saavuttaa 7,2 kilowatin latausteho ja toki myös lataaminen julkisesta latauspisteestä on mahdollista Mode 3 ‑tyypin kaapelin avulla.Ulkoa ja sisältäKaikki kolme uutta hyötyvät toki ulkoisista uudistuksista, joita vuosimallin 2021 Panamera hiljattain sai – näistä huomattavin lienee kokoleveä led-nauha auton takaosassa. Uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid erottuu kuitenkin muista C-kirjaimen muotoisten Turbo-etuvalomoduulien ja vieläkin suurempien ilmanottoaukkojen ansiosta.Porsche Communication Management ‑tietoviihdejärjestelmässä on valmistajan mukaan runsaasti digitaalisia toimintoja, kuten Voice Pilot ‑online-puheohjaus sekä tieolosuhteista ja mahdollisista vaaroista varoittava Risk Radar -järjestelmä. Pitkältä ja arvokkaalta lisävarustelistalta löytyy muun muassa tummennetut Exclusive Design -takavalomoduulit, saattovalotoiminto, kolme uutta 20- ja 21-tuumaista vannevaihtoehtoa sekä kaksi uutta koriväriä (Cherry Metallic ja Truffle Brown Metallic).Myös auton ajettavuuteen liittyviä järjestelmiä on yritetty venyttää samaan aikaan sekä sporttisempaan ettkä mukavampaan suuntaan kaikissa uusissa Panamera-malleissa. Panamera Turbo S E-Hybrid ‑lippulaivamallissa on vakiovarusteena kaikki Porschen tällä hetkellä saatavissa olevat ajettavuuteen liittyvät avut, kuten Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) ‑toiminnolla varustettu sähköinen PDCC Sport ‑kallistuksenvakautusjärjestelmä, nelipyöräohjaus, Power Steering Plus ‑ohjaustehostin ja hiilikuitukeraamiset Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) ‑jarrut.Kaikkien uusien Porsche Panamera -mallien tilauskirjat on jo avattu ja myymälöihin ne saadaan joulukuussa. Rohkeimmat voivat siis tilata tämän tietämättä hintaa. Kotimaan hinnat sekä WLTP-kulutus ja -päästölukemat julkaistaan lähipäivinä, joten innokkaimmat istuvat varmasti tiukasti koneen ääressä tuloksia odotellen.Kuvat ja lähde: Porsche Lue lisää Kaikki artikkelit 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Uutinen Mercedes-Benz investoi vihreään tuotantoon – uusi maalaamo puolittaa kulutuksen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?