20.10.2020 Ajoneuvot Uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – hybriditykin 700 hevosta ravaa veron ympäri Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid lisää ylilyöntiä vielä edeltäjämallistakin, sillä nyt tehoa on 700 hevosvoimaa ja sähköistä toimintamatkaa jopa noin 50 kilometriä. Jälkimmäisen avulla verotuksen ratkaiseva mitattu päästölukema poljetaan pieneksi. Autoverotuksemme johdosta paljon odotettu uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid lataushybridilippulaiva on vihdoin julki. Kyseessä on tehokkain tarjolla oleva Panamera mallivuodelle 2021 järjestelmätehon asettuessa lukemaan 700 hevosvoimaa. Suuren auton kiihdytys paikaltaan 100 kilometrin tuntinopeuteen kestää 3,2 sekuntia eli vielä 0,2 sekuntia aiempaa nopeammin.Itse Porsche Panamera uudistui elokuussa ja nyt tuo mallisto laajenee muutamalla nimellä. Samalla Porsche tarjoaa ensimmäistä kertaa kolme lataushybridimallia Panamerasta, kun Panamera 4 E-Hybrid julkaisiin jo olemassa olevan Panamera 4S E-Hybridin rinnalle. Uusi Porsche Panamera 4 E-Hybrid tarjoaa järjestelmätehon 462 hevosvoimaa 2,9-litraisen kahdesti ahdetun V6-moottorin ja sähkömoottorin avulla. Nuo kaikki kolme eri hybrivaihtoehtoa on saatavilla myös kaikissa kolmessa Panamera-korissa: Panamera, pitkän akselivälin Panamera Executive sekä farmarimallisempi Panamera Sport Turismo.Kolmas uusi, nyt julkistettu, malli on pelkän perinteisen polttomoottorin avuin liikkuva Panamera 4S. Sen ainoana voimanlähteenä on tuttu 2,9-litrainen ja 440-hevosvoimainen tuplaturbotettu V6-moottori. Huippunopeus on 295 kilometriä tunnissa ja se kiihtyy Sport Chrono ‑paketilla varustettuna nollasta sataan kilometriin tunnissa 4,1 sekunnissa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUudistunut Porsche Panamera Turbo S E-HybridNyt uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid tarjoaa 700 hevosvoiman huipputehon ja 870 newtonmetrin väännön. Tuo kokonaisuus muodostuu nelilitraisesta 571-hevosvoimaisesta kahdesti ahdetusta V8-moottorista ja 136-hevosvoimaisesta sähkömoottorista. Panamera-malliston tehokkaimman version sähköinen toimintamatka on pidentynyt 30 prosentilla uuden 17,9 kilowattitunnin akun ansiosta.Panamera-hybridien voimalinjassa on kahdeksanvaihteiseen PDK-kaksoiskytkinvaihteistoon integroitu sähkömoottori, jonka tekniset arvot ovat 136 hevosvoimaa ja 400 newtonmetriä. Vakiovarusteluun kuuluvalla Sport Chrono -paketilla varustettu uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,2 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 315 kilometriä tunnissa. Molemmat lukemat päihittävät Moottorin koeajaman edeltäjämallin.Uuden Panamera Turbo S E‑Hybridin sähköinen toimintamatka on WLTP EAER City -kaupunkiajosyklin mukaan 50 kilometriä. Valmistajan mukaan nämä lataushybridimallit on kätevintä ladata kotona joko tavallisesta kotitalouspistorasiasta tai voimavirtapistorasiasta. Vakiovarusteena olevan Porsche Mobile Charger ‑latauslaitteen avulla voidaan saavuttaa 7,2 kilowatin latausteho ja toki myös lataaminen julkisesta latauspisteestä on mahdollista Mode 3 ‑tyypin kaapelin avulla.Ulkoa ja sisältäKaikki kolme uutta hyötyvät toki ulkoisista uudistuksista, joita vuosimallin 2021 Panamera hiljattain sai – näistä huomattavin lienee kokoleveä led-nauha auton takaosassa. Uudistunut Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid erottuu kuitenkin muista C-kirjaimen muotoisten Turbo-etuvalomoduulien ja vieläkin suurempien ilmanottoaukkojen ansiosta.Porsche Communication Management ‑tietoviihdejärjestelmässä on valmistajan mukaan runsaasti digitaalisia toimintoja, kuten Voice Pilot ‑online-puheohjaus sekä tieolosuhteista ja mahdollisista vaaroista varoittava Risk Radar -järjestelmä. Pitkältä ja arvokkaalta lisävarustelistalta löytyy muun muassa tummennetut Exclusive Design -takavalomoduulit, saattovalotoiminto, kolme uutta 20- ja 21-tuumaista vannevaihtoehtoa sekä kaksi uutta koriväriä (Cherry Metallic ja Truffle Brown Metallic).Myös auton ajettavuuteen liittyviä järjestelmiä on yritetty venyttää samaan aikaan sekä sporttisempaan ettkä mukavampaan suuntaan kaikissa uusissa Panamera-malleissa. Panamera Turbo S E-Hybrid ‑lippulaivamallissa on vakiovarusteena kaikki Porschen tällä hetkellä saatavissa olevat ajettavuuteen liittyvät avut, kuten Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) ‑toiminnolla varustettu sähköinen PDCC Sport ‑kallistuksenvakautusjärjestelmä, nelipyöräohjaus, Power Steering Plus ‑ohjaustehostin ja hiilikuitukeraamiset Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) ‑jarrut.Kaikkien uusien Porsche Panamera -mallien tilauskirjat on jo avattu ja myymälöihin ne saadaan joulukuussa. Rohkeimmat voivat siis tilata tämän tietämättä hintaa. Kotimaan hinnat sekä WLTP-kulutus ja -päästölukemat julkaistaan lähipäivinä, joten innokkaimmat istuvat varmasti tiukasti koneen ääressä tuloksia odotellen.Kuvat ja lähde: Porsche Lue lisää Kaikki artikkelit 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 Uutinen Tärkein turvattuna: mitä turvaistuimen valitsemisessa tulee ottaa huomioon ja entä jos niitä tarvitaankin kolme? 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 18.4.2025 Uutinen Sähköiset Audi A6 ja Mini Cooper törmäyskokeissa – Euro NCAP 18.4.2025 Ajoneuvot Subaru Solterran suuri päivä: itselle elinkaaripäivitys ja yläpuolelle uusi isompi sisar Subaru Trailseeker 17.4.2025 Uutinen Onko puhelintehdas Nissanin uusi kaveri – ja voiko sähköautoja valmistaa kuka vain? 17.4.2025 Ajoneuvot Ministeri-Audin uusi tuleminen on täällä – Audi A6 Sedan C9 16.4.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lakkauttaa ensi vuonna T-sarjan, EQT:n ja Citanin – tai siis Renault lakkauttaa ne Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 22.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: jokunen oivallus villistä lännestä eli siis tuning-osastolta 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous