2.12.2021 Ajoneuvot Polestar 2 saa pienemmän akun ja hintaa hilataan jälleen alaspäin Polestar 2:n etuvetoversio ei arkiajossa juurikaan eroa nelivetoisesta sisaresta. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Polestar rantautui keväällä Suomeen ja myynti alkoi nelivetoisella versiolla. Kesällä mallisto täydentyi etuvetoisella ja nyt on vuorossa pienempi akku. Sähköautomarkkinoilla käy kova kuhina ja markkinoille ilmaantuu tasaiseen tahtiin uusia tulokkaita. Myös jo markkinoilla olevien sähköautojen tarjonta laajenee. Keväällä Suomeen saapunut Polestar 2 on saanut jälleen uuden palasen mallistoonsa. Polestar 2:n myynti käynnistyi vain nelivetoisen version turvin ja yhdellä akkuvaihtoehdolla. Tämä malli tottelee nimeä Polestar 2 Long Range Dual Motor ja sen hinta alkaa tuoreimmassa hinnastossa 54 100 eurosta. Loppukesästä mallistoon saatiin mukaan etuvetoinen versio. Edelleen samalla 78 kWh:n akulla varustettu versio tottelee nimeä Polestar 2 Long Range Single Motor, ja tämän hinta on nyt tippunut hankintatuen piiriin ja alkaa 49 900 eurosta. Nyt mallisto saa uuden pienokaisen. Polestar 2 Standard Range Single Motor on varustettu 64 kWh:n akustolla ja tämän mallin hinta alkaa 44 900 eurosta. Tehoa tämä etuvetoinen pieniakkuinen versio tarjoaa 165 kW (224 hv), eli vain 5 kW (7 hv) vähemmän kuin isompiakkuinen. Kulutushaarukka on 17,2–18,0 kWh/100 km ja WLTP:n mukainen toimintamatka vaihtelee välillä 420–440 kilometriä. Ohjaamossa on paljon yhtäläisyyksiä Volvon kanssa. Polestar 2:n varustelusta on haluttu tehdä jokseenkin Tesla-henkinen ja varsin yksinkertainen. Perusvarustelu on kiitettävän kattava, mutta esimerkiksi aktiivisen vakionopeudensäätimen ja kaistavahdin yhteispelillä toimivan Pilot Assist -varusteen saadakseen täytyy autoon valita 3 500 euron Pilot Pack. Mukana tulevat myös paremmat valot, 360 asteen kamerajärjestelmä ja kuolleen kulman varoitin. Vastaavasti mukavuusvarusteita haluavan täytyy valita Plus Pack 4 500 euron hintaan, ja se pitää sisällään muun muassa panoraamalasikaton, vakiota paremman äänentoistojärjestelmän, erilaisen verhoilun, sähkösäätöiset ja muistipaikoilla varustetut etuistuimet, ohjauspyörän lämmityksen sekä lämpöpumpun. 6 000 euron arvoinen Performance Pack puolestaan tuo mukanaan manuaalisesti säädettävät Öhlinsin iskunvaimentimet, vakiota tehokkaammat Brembon jarrut ja 20-tuumaiset vanteet. Tämän varustelun tunnistaa kultaisista jarrusatuloista sekä turvavöistä. Kaikki jutussa mainitut hinnat ovat autoverottomomia ennakoiden vuoden vaihteessa voimaan astuvaa sähköautojen autoveromuutosta. Teksti ja kuvat: Mikko Autio Lähde: Polestar EDIT 2.12. klo 11.05: Polestar 2 Long Range Dual Motor -mallin hinta 54 100, ei 53 900. Lisätty tarkennus hintojen olevan autoverottomia. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lisää aiheesta Koeajo: Polestar 2 kiilaa kokonaisuutena luokkansa kärkipäähän Maistiainen: Etuvetoinen Polestar 2 on saapunut – hintalappu tippuu ja toimintamatka kasvaa Nykypäivän lastutus – tähän sähköautoon saa etäpäivityksellä 50 kW lisää tehoa Lue lisää Kaikki artikkelit 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 27.3.2024 Moottoripyörät KTM haukkasi itselleen päätösvallan MV Agustasta 27.3.2024 Uutinen Kainuulle messevä tunnustus luontomatkailualueena 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 26.3.2024 Uutinen Operaatio Pajunkissa starttaa jo 54. kerran – Autoliitto varoittaa routakuopista ja kevätauringosta 26.3.2024 Moottoripyörät Husqvarna Svartpilen 801 – malliston suurin ja tehokkain nakupyörä 25.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Volvo XC90 T8 – vanhojentanssien kuningatar 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Ajoneuvot Supersuositun Fiat 500:n myynti loppuu Euroopassa – siksi täyssähköversiolle jouduttaneen tekemään oma polttomoottorivaihtoehtonsa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 26.3.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: oliko käytetyllä Volvo V50 -ekodieselillä ajaminen oikeasti halpaa? 26.3.2024 Koeajo Maistiainen: Suzuki Swift – pienessä vara parempi 27.3.2024 Ajoneuvot Koeajo: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic – tämä tulee tarpeeseen 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 2 x VW Golf - kaksipäisen Golfin varjossa 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 20.3.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Kiinan poliisin peitellessä ökyostoksiaan, voi Mercedes-Benz ML muuttua yhtäkkiä Honda CR-V:ksi 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta 25.3.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 2 x VW Golf - kaksipäisen Golfin varjossa 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 20.3.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Kiinan poliisin peitellessä ökyostoksiaan, voi Mercedes-Benz ML muuttua yhtäkkiä Honda CR-V:ksi 20.3.2024 Uutinen Vakuutusyhtiö If myöntää taas vakuutuksia Porsche Taycan -sähköautoille ja sen sisarmalleille – kunhan tietty ehto täyttyy 25.3.2024 Ajoneuvot Asiakkaan ostama Volkswagen olikin savuttava öljynkuluttaja – myyjäliike alkoi etsiä syyllistä edellisestä omistajasta