5.9.2020 Ajoneuvot Škodan uusi sähköauto alkaen 40 000 euroa – jopa penkinlämmittimet lisävaruste Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Škodan uusi sähköauto Enyaq iV poikkeaa varustelunsa osalta melkoisesti merkin tyypillisestä linjasta. Ennakkovaraushinnat ovat selvillä ja esimerkiksi penkinlämmittimet on valittava lisävarustelistalta. Škodan uusi sähköauto Škoda Enyaq iV on nyt ennakkovarattavissa ja ensimmäisiä autoja lupaillaan Suomeen keväällä 2021. Moottori on jo aiemmin esitellyt uutuudeen läpikotaisin, joten kiinnostuneiden kannattaa kurkata lisätiedot sieltä. Nyt kerromme hinnat ja mitä rahalla saa. Škodan ennakkovaraussivustolla asiakas voi rakentaa toivomansa Enyaq iV -mallin kahdesta tällä hetkellä tarjolla olevasta perusvaihtoehdosta (60 iV ja 80 iV) kaikkine mahdollisine lisävarusteineen ja väreineen. Kun mieleinen Škodan uusi sähköauto on valmis, asiakas täyttää varauslomakkeen ja maksaa 500 euron ennakkomaksun. Ennakkovarauksen tehneet ja varausmaksun maksaneet asiakkaat pääsevät tilaamaan auton ensimmäisenä. Ennakkovaraus ei kuitenkaan sido tilaukseen. Jos mieli muuttuu, ennakkovarauksen voi peruuttaa milloin tahansa ja ennakkovarausmaksu palautetaan. Ennakkovaraus ei myöskään sido asiakasta tilaamaan juuri varausvaiheessa rakentamaansa autoa, vaan asiakas saa yksilöidä mieleisensä mallin tilausvaiheessa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Škodan uusi sähköauto alkaen 40 000 euroa Kaksi nyt ennakkovaraamiseen tarjolla olevaa vaihtoehtoa edustavat keskilinjaa ja molemmat ovat takavetoisia, joten esimerkiksi edullisin Enyaq 50 iV tai nelivetoversiot eivät ole vielä varattavissa. Ennakkovarattavista edullisempi Enyaq 60 iV (alkaen 40 254 euroa) tarjoaa 132 kW tehoa ja 310 Nm vääntöä. Sen nimeämispolitiikkana toimiva 62 kWh akku riittää 390 kilometrin toimintamatkaan. Kalliimpi Enyaq 80 iV lähtee hinnasta 46 991 euroa ja kulkee yhdellä latauksella jopa 510 kilometriä (WLTP). Sen akun koko on 82 kilowattituntia, eli samat 2 kWh nimeään enemmän kuin edullisemmassa versiossa. Sähkömoottorin teho on 150 kW, mutta vääntölukema yhä sama 310 newtonmetriä. Lisävarustelista lämmittää Mielenkiintoiseksi uutuuden tekee kuitenkin vakiovarusteiden ja lisävarustelistan tarkastelu. Tämän osalta Škodan uusi sähköauto poikkeaa, ainakin kirjoitushetkellä ennakkovarausten osalta, hurjasti siitä mihin olemme Škodan osalta tottuneet. Harvalla Škodan asiakkaalla tulisi edes mieleen tarkistaa penkinlämmittimien löytymistä auton varustelusta. Kuten jo edellä vihjasimme, asiaan tulee toistaiseksi suhtautua pienellä varauksella. Ennakkovaraussivustolta löytyy seuraava vastuuvapauslauseke: "Kaikki tässä mainitut arvot ja tiedot ovat alustavia ja ne voivat muuttua. Tekniset tiedot, kuten toimintamatka ja sähkön kulutus ovat arvoita WLTP ajosyklin mukaisesti eikä ne perustu viralliseen typpihyväksyntään. ŠKODA varaa oikeuden erityisesti tässä mainittujen hintojen, päivämäärien, värien ja teknisten tietojen muutoksiin. Huomoithan, että tässä rakennusohjelmassa lisävarusteet eivät vaikuta toimintamatkaan eikä kulutukseen. Kuvat ovat tarkoitettu ainoastaan tuotteen havainnollistamiseksi." Ennakkovarausten osalta hinnaston lähtötasoa edustava 5-paikkainen Škoda Enyaq 60 iV tarjoaa muun muassa etuistuimet ristiseläntuen säädöllä, nahkaisen monitoimiohjauspyörän, digitaalimittariston, kaksialueilmastoinnin, suuremman 13-tuumaisen tietoviihdejärjestelmän kosketusnäytön, langattoman tuen Android Autolle ja Apple CarPlaylle, sade- ja valotunnistimet, peruutustutkat, vakionopeudensäätimen sekä kahdessa osassa taitettavat takaistuimen selkänojat. Sisätilojen verhoiluista ja värimaailmasta vastaava valinta on nimeltään Loft. Vakiovannekoko on 19-tuumaa. Lisävarusteet tarjotaan pääosin paketteina. Esimerkiksi etuistuimien lämmitys kuuluu suomalaisittain tärkeään varustepakettiin Climate Basic (493 euroa), johon kuuluu myös kolmialueinen ilmastointijärjestelmä ja lämmitettävät tuulilasinpesimen suuttimet. Vaihtoehtoinen kalliimpi Climate Plus (879 euroa) sisältäisi lämmitettävät etu- ja takaistuimet, lämmitettävän tuulilasin, kolmialueisen ilmastointijärjestelmän sekä lämmitettävät tuulilasinpesimen suuttimet. Avaimettoman kulun haluava tarttuu Comfort Basic -varustepakettiin (889 euroa), joka tarjoaa avaimettoman keskuslukituksen ja käynnistyken lisäksi myös Škodan Phoneboxin ja matkapuhelimen langattoman latausmahdolisuuden, laminoidut etusivulasit ja tummenetut taka- ja takasivulasit, äänieristyspaketin sekä kuljettajan vireystason valvontajärjestelmän. Sähköisesti säädettävä ja muistilla varustettu kuljettajan istuin maksaa 536 euroa. Mukautuva vakionopeudensäädin maksaa 847 euroa ja sen mukana seuraa myös kaistanvaihtovaroitin sekä ennakoiva turvajärjestelmä. Navigaattorin lisähinta on noin 800 euroa. Pysäköintitutkat auton molempiin päihin tai peruutuskameran haluava pulittaa 622 euroa paketista, johon molemmat kuuluvat. Lisävarustelistaan kannattaa tutustua itse laajemmin uuden sähköauton ennakkovaraussivustolta. Sieltä löytyy esimerkiksi lämmitettävä ohjauspyörä tai ilmalämpöpumppu sekä lukemattomia muita mahdollisuuksia auton personointiin. Kaiken kattavalla varustelulla saa auton hinnan nousemaan melkoisesti ja jo tällä hetkellä konfiguraattorissa on rakennettavissa yli 67 000 euroa maksava takavetoinen Škoda Enyaq 80 iV . Lähde ja kuvat: Škoda Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku