13.4.2019 Ajoneuvot Continental TrailAttack 3 – Lämpiää nopeasti, kuluu hitaasti Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Adventure-moottoripyöriin suunniteltu uusi Continental TrailAttack 3 -rengas on parhaimmillaan asfaltilla, mutta ei vierasta soratievierailuitakaan. Pitoa asfaltilla ja soralla sekä kuivalla ja märällä alustalla. Kun tähän vielä lisätään vaatimus hyvästä kulutuskestävyydestä, on adventure-pyörän renkaalle asetettu lähes kohtuuttomat vaatimukset. Continentalin uusi TrailAttack 3 osoittaa rengasteknologian kehittyneen huimin askelin, ja renkaan parhaita ominaisuuksia ovatkin tasaisuus ja yllätyksetön käytös.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyRakenne, kumiseos ja kuviointi uusiksiContinental on uusinut edelliseen TrailAttack 2 -renkaaseen verrattuna niin rakenteen, kumiseoksen kuin kuvioinninkin. Renkaan keskiosan kuviointia on vähennetty, mikä tuntuu koeajossa hyvänä vakautena jarrutuksissa sekä nopeissa kaarteissa. Valmistajan mukaan muutos lisää samalla kulutuskestävyyttä, jonka luvataankin olevan peräti 25 prosenttia parempi kuin pääkilpailijalla.Saksalaisvalmistajan viidestä adventure-renkaasta TrailAttack 3 on suunnattu selvimmin asfalttikäyttöön. Suunnittelussa on painotettu 90-prosenttisesti ominaisuuksia kestopäällysteellä. Koeajossa huomio kiinnittyy ensimmäisenä renkaan johdonmukaiseen käyttäytymiseen kylmänä. Valmistajan mukaan rengas lämpenee selvästi edeltäjäänsä nopeammin optimiin käyttölämpötilaansa, jo 1500 metrin ajomatkalla. Lämpimänä rengas tarjoaa pitoa raskaan seikkailupyörän alla riittävästi, vaikka kuljettaja intoutuisi urheilullisempaankin ajotyyliin. Kaarrekäyttäytyminen on johdonmukaista. Ajolinjan muutos kesken kaarteen onnistuu helposti eikä jarruttaminen kaarteen keskellä kampea pyörää haitallisesti pystyyn.Yllättää positiivisesti soratielläVaikka kuviointi on suunniteltu pääasiassa kestopäällysteelle, selviää rengas koeajon soratieosuudestakin kohtuullisen hyvin. Koeajon sorapätkällä on sekä tiivistä soraa, karkeaa irtosoraa että pehmeämpiä hiekkaosuuksia. Adventurepyörällä seisaaltaan ajaessa jopa unohtui hetkeksi, ettei alla pyöri varsinaiset nappularenkaat vaan sileämmät kiekot.Koeajopyöriksi rengasvalmistaja oli valinnut BMW R1250GS:n sekä saman valmistajan urheilullisemman S1000XR:n, Ducati Multistradan sekä Honda Africa Twinin ja Suzuki VStrom 1000:n. Valikoima kertoo samalla minkälaisiin pyöriin TrailAttack 3 on tarkoitettu; tehokkaisiin ja melko painaviin seikkailupyöriin.Uutuusrengasta on tarjolla laaja kokovalikoima, eteen 17-, 19- ja 21-tuumaisina ja taakse sekä 17- että 18-tuumaisina. Yhteensä eri rengasvaihtoehtoja on tarjolla 21 kappaletta. Pääosin kestopäällysteellä viihtyvälle seikkailupyöräilijälle TrailAttack 3 sopii hyvin. Jos viihtyy enemmän soralla tai maastossa, niin silloin saksalaisvalmistajalta löytyy soralle TKC70 ja ContiEscape-renkaat ja kovempaan maastokäyttöön karkeimpana vaihtoehtona TKC80.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Continental Lue lisää Kaikki artikkelit 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Ajoneuvot Renault 5 E-Tech Electric ja Alpine A290 ovat Vuoden Auto Euroopassa – Renaultille toinen voitto peräkkäin, Alpinelle ensimmäinen koskaan 10.1.2025 Ajoneuvot Odotettu Tesla Model Y ”Juniper” esiteltiin Kiinassa – tässä on maailman myydyimmän automallin toinen painos 10.1.2025 Uutinen Autoliitto vinkkaa: näillä laitteilla autoilija ottaa niskalenkin pakkasista 9.1.2025 Autoilu Kuolemaan johtaneet kohtaamiskolarit vähenivät – ylinopeudet riskitekijänä 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 8.1.2025 Ajoneuvot Škoda Enyaq sai ansaitun faceliftin, joka lisää toimintamatkaa 8.1.2025 Sähköautot Suomessa rekisteröitiin vuonna 2024 kaikkiaan noin 130 eri täyssähköautomallia – katso koko lista 8.1.2025 Kuluttajat Käytetyn auton viasta autoliikkeelle reklamoinut ostaja: ”Miten voidaan tehdä näkemättä päätös, jossa pysytään loppuun asti?” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 11.1.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: kannattaako hankkia ladattava hybridiauto ilman kotilatausmahdollisuutta? 12.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Formentor VZ – kuparin hohdetta ja rallijakkarat vakiona 11.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 – onko pakko lopettaa ajaminen jos ei tahdo? 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 7.1.2025 Henkilö Pehr G. Gyllenhammar: Volvo-johtajan omat autot 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti