2.12.2020 Ajoneuvot Isosti sähköllä: Seat Tarraco e-Hybrid Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suuri SUV tottelee lataushybridinä nimeä Seat Tarraco e-Hybrid ja tarjoaa silloin 245 hevosvoimaa 49 kilometrin sähköisellä toimintamatkalla. Voimalinjan tekniset tiedot kuulostavat kovin tutuilta. Iso lataushybridikatumaasturi Seat Tarraco e-Hybrid liittyy valmistajan sähköistetyssä mallistossa kolmanneksi pyöräksi samaan tapaan lataushybriksi rakennetun Leon e-Hybridin ja pienen sähköauton Mii Electricin joukkoon. Uutuutta odotellaan markkinoille jo ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Seat Tarraco e-Hybrid on etuvetoinen lataushybridi, jonka järjestelmän huipputeho on 180 kilowatttia (245 hv). Sähköistä toimintamatkaa on saatu WLTP-mittaustavan mukaan parhaimmillaan 49 kilometriä ja polttomoottorilla matka jatkuu vielä lähes 700 kilometriä pidemmälle. Tämä kuulostaa kummasti tutulta esimerkiksi Cupra Leonin keulalta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Seat Tarraco e-Hybrid Hybridivoimalinja yhdistää 1,4-litraisen 110-kilowattisen (150 hv) nelisylinterisen TSI-bensiinimoottorin ja 85-kilowattisen (115 hv) sähkömoottorin kuusipykäläiseen DSG-kaksoiskytkinautomaattivaihteistoon ja akustoon. Tuon akuston koko 13 kilowattituntia. Järjestelmä tarjoaa lukuarvoja 180 kilowattia ja 400 newtonmetriä. Seat Tarraco e-Hybrid lupaa käynnistyä aina, akusta varausta löytyessä, sähköisessä ajotilassa ja voimalinja vaihtaa hybridikäyttöön, mikäli nopeus nousee yli 140 kilometrin tunnissa tai akun varaus laskee alle tietyn tason. Hybridikäytössä kuljettajalla on mahdollisuus säätää akun hyödyntämistä. Kun akun varaus lähenee tyhjää, auto vaihtaa itse automaattisesti sähköajosta hybridikäytölle. Hyödyntämällä 3,6 kilowatin latausasemaa, akku on ladattavissa noin 3 tunnin aikana. Kevyemmällä 2,3 kilowatin latausteholla tuo prosessi kestää hieman alle 5 tuntia. Seat Connect -sovellus tarjoaa käyttäjälle mahdollisuuden tarkastella auton tilaa etänä matkapuhelimen välityksellä, seurata latausta ja aktivoida etälämmitys tai -jäähdytys puhelimen näytöltä. Seat MÓ Seat Tarraco e-Hybrid tuo markkinoille kolmannen sähköistetyn Seatin, mutta tämä on vasta alkua. Jatkoa seuraa paljon pienemmässä koossa ja vain kahdella pyörällä. Samalta suunnalta tulee nimittäin Seat MÓ urbaanin liikkumisen pariin. Seat MÓ lisää palettiin kaksipyöräisiä sähköistettyjä skoottereita ja potkulautoja. Ensin mainitusta esimerkkinä toimii Seat MÓ eScooter 125 ja jälkimmäisiä edustaa Seat MÓ eKickScooter 25 and Seat MÓ eKickScooter 65. Lisäksi espanjalaistaustainen merkki on perustanut uuden koulutuskeskuksen sähköisen liikkumisen tulevaisuuden haasteisiin vastatakseen, jossa yli 15 000 työntekijää koulutetaan hybridijärjestelmien ja sähköisten voimalinjojen pariin. Seat on myös rakentamassa oman akkujen testikeskuksen kehitystyötä varten. Vaikuttaa siltä, että Seat ottaa sähköistyksen hyvin vakavasti – tai sittenkin pilke silmäkulmassa. Kuvat ja lähde: Seat Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 3.5.2024 Koeajo Sähköpyörän koeajo: Tenways CGO600 Pro – yksinkertaista, mutta tyylikästä, eikä edes kovin kallista 3.5.2024 Koeajo Maistiainen: Tesla Model Y Long Range RWD – lisää valinnanvaraa suosikkisähkikseen 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Koeajo Koeajo: Ostohousut jalkaan! Sähköfarkku Peugeot e308 SW hurmaa mökkikansan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt