18.2.2022 Ajoneuvot Rallipolkujen inspiroima – Monte Carlo palaa Škoda Fabia -mallistoon Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Škoda Fabia ja urheiluhenkinen Monte Carlo -varustelu ovat tulleet tutuiksi vuosien aikana, eikä kaavasta poiketa tälläkään kertaa. Uuden polven Škoda Fabia -mallisto laajenee odotetusti urheiluhenkisellä varustetasolla, kun Škoda Fabia Monte Carlo palaa mallistoon. Vuodesta 2011 Fabia-mallisto on juhlistanut Škodan rallihistoriaa Monte Carlossa ja uusin painos palaa tutuin eväin. Ulkoisesti Fabia Monte Carlon erottaa sisarmalleista mustista yksityiskohdista, sillä keulamaski ja etuspoileri, sivupeilien kotelot, sivuhelmat ja takadiffuusori ovat saaneet mustanpuhuvan ilmeen. Musta on päivän väri myös takaluukun Škoda-tekstin kohdalla. Synkeä sporttisuus kruunataan tummennettujen takalasien lisäksi 16-tuumaisilla mustilla kevytmetallivanteilla ja Aero-kapseleilla. Terävyyttä ilmeeseen on haettu led-ajovaloilla ja sumuvalot sekä Monte Carlo -logot. Lisäksi tarjolla ovat kaksoisledit ja 17- sekä 18-tuumaiset kevytmetallivanteet sekä musta katto. Sisätiloissa väriteema jatkuu, mutta piristystä haetaan punaisista korosteväreistä. Sport-etuistuimissa on kiinteät pääntuet ja penkeissä on punaharmaat koristeet. Kojelauta on sekoitus hiilikuitutyylisiä ja punaisia somisteita. Kojelaudan tunnelmavalaistus on Fabia Monte Carlossa punainen. Poljinpinnat ovat metalliset ja myös ohjauspyörä on vaihtunut Sport-versioon. Kynnyslistoja koristavat Fabia-logot. 10,25-tuumaisen digitaalimittariston yhteydessä Monte Carlossa on tarjolla malliversiolle räätälöity mittaristonäkymä. Amundsen-tietoviihdejärjestelmän yhteydessä kojelaudan valaistusväriksi on valittavissa myös valkoinen. Moottorivaihtoehtoja on kolme. Kolmesylinterinen 1,0 TSI on perusversiossa 95-hevosvoimainen (75 kW) ja viisivaihteinen manuaali. Monte Carlon saa myös 1,0 TSI:n 110 hevosvoiman (81 kW) versioon automaattina ja kuusivaihteisena manuaalina. Malliston huipulla on 150 hevosvoiman (110 kW) 1,5 TSI, jonka parina on seitsemänvaihteinen DSG-automaatti. Automaattivaihteisten versioiden yhteyteen Monte Carlossa on saatavissa myös ohjauspyörän vaihdeläpyskät. Škoda Fabia Monte Carlo on jatkoa tšekkivalmistajan Monte Carlo -malleille, joista ensimmäinen oli Škoda Popular Monte Carlo vuonna 1936. Rallimenestystä on juhlittu sittemmin erikoisvarustelulla myös Citigon, Yetin, Rapidin, Kamiqin ja Scalan yhteydessä. Škoda Fabia Monte Carlo on tilattavisa välittömästi ja malliston hinnat alkavat 21 123 eurosta (1,0 TSI 95 hv). Monte Carlo maksaa noin reilun 100 euroa Style-varustelua enemmän 1,0 TSI -moottoriversioiden yhteydessä. 1,5 TSI:n kohdalla Monte Carlo on mielenkiintoisesti 39 euroa edullisempi (25 608 euroa) kuin vastaava Style (25 647 euroa). Lähde ja kuvat: Škoda Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lisää aiheesta Koeajo: täysin uusi Škoda Fabia rikkoo luokkarajoja Kotimaan maistiainen: Uusi Škoda Fabia tähtää luokkansa kärkikolmikkoon – tavoitteena myyntimäärän tuplaaminen Uuden Škoda Fabian hinnat alkaen 18 782 euroa – Polosta puuttuva moottorikin tarjolla Lue lisää Kaikki artikkelit 26.7.2024 Ajoneuvot Dacia Sandero töytäisi Tesla Model Y:n pois Euroopan myydyimmän automallin paikalta vuoden 2024 ensimmäisellä puolikkaalla 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – ”tehokkaampi ja edullinen” 25.7.2024 Uutinen Hyväkuntoinen soratie päihittää pahasti vaurioituneen päällystetyn tien 24.7.2024 Uutinen Käytettyjen autojen kauppa elpyy – sähkö- ja hybridiautojen kysyntä kasvussa 23.7.2024 Ajoneuvot Uudet Porsche Panamera GTS ja -Turbo S E-Hybrid antavat tilaa V8:lle, teholle ja Nürburgring-ennätykselle 23.7.2024 Uutinen Akun kestävyys mietityttää suomalaisia sähköauton hankinnassa – todellisuudessa akkuvahingot ovat harvinaisia 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 22.7.2024 Uutinen Suomen teiden heikko kunto vaarantaa liikenneturvallisuuden – moni väistelee päällystevaurioita pujottelemalla 22.7.2024 Ajoneuvot Selvitimme myös Suomessa myytävien pakettiautomallistojen keski-iät – hyötyautot ovat keskimääräiseltä malli-iältään yli puolet henkilöautoja vanhempia Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – "tehokkaampi ja edullinen" 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 25.7.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electric ja halpaa huoltoa 26.7.2024 Tekniikka Audin uusi 48 voltin kevythybridijärjestelmä lähentelee jo perushybridiä 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 23.7.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: kesälomamatka diesel-Mersulla paljasti sivuääniä ja lisää auton hyvistä ja huonoista puolista 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 20.7.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Ford Escort RS Cosworth ja aikakauden ikoni 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 2.7.2024 Ajoneuvot Lataushybridiksi muuttunut BMW M5 löysi Suomen autoverojärjestelmän porsaanreiän - peräti 60 000 euroa edeltäjäänsä halvemmalle häviää hinnassa myös M3 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 11.7.2024 Uutinen Hallitus suunnittelee matkailuautojen autoverotuen poistamista asteittain – alan toimijat ovat huolissaan