18.2.2022 Ajoneuvot Rallipolkujen inspiroima – Monte Carlo palaa Škoda Fabia -mallistoon Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Škoda Fabia ja urheiluhenkinen Monte Carlo -varustelu ovat tulleet tutuiksi vuosien aikana, eikä kaavasta poiketa tälläkään kertaa. Uuden polven Škoda Fabia -mallisto laajenee odotetusti urheiluhenkisellä varustetasolla, kun Škoda Fabia Monte Carlo palaa mallistoon. Vuodesta 2011 Fabia-mallisto on juhlistanut Škodan rallihistoriaa Monte Carlossa ja uusin painos palaa tutuin eväin. Ulkoisesti Fabia Monte Carlon erottaa sisarmalleista mustista yksityiskohdista, sillä keulamaski ja etuspoileri, sivupeilien kotelot, sivuhelmat ja takadiffuusori ovat saaneet mustanpuhuvan ilmeen. Musta on päivän väri myös takaluukun Škoda-tekstin kohdalla. Synkeä sporttisuus kruunataan tummennettujen takalasien lisäksi 16-tuumaisilla mustilla kevytmetallivanteilla ja Aero-kapseleilla. Terävyyttä ilmeeseen on haettu led-ajovaloilla ja sumuvalot sekä Monte Carlo -logot. Lisäksi tarjolla ovat kaksoisledit ja 17- sekä 18-tuumaiset kevytmetallivanteet sekä musta katto. Sisätiloissa väriteema jatkuu, mutta piristystä haetaan punaisista korosteväreistä. Sport-etuistuimissa on kiinteät pääntuet ja penkeissä on punaharmaat koristeet. Kojelauta on sekoitus hiilikuitutyylisiä ja punaisia somisteita. Kojelaudan tunnelmavalaistus on Fabia Monte Carlossa punainen. Poljinpinnat ovat metalliset ja myös ohjauspyörä on vaihtunut Sport-versioon. Kynnyslistoja koristavat Fabia-logot. 10,25-tuumaisen digitaalimittariston yhteydessä Monte Carlossa on tarjolla malliversiolle räätälöity mittaristonäkymä. Amundsen-tietoviihdejärjestelmän yhteydessä kojelaudan valaistusväriksi on valittavissa myös valkoinen. Moottorivaihtoehtoja on kolme. Kolmesylinterinen 1,0 TSI on perusversiossa 95-hevosvoimainen (75 kW) ja viisivaihteinen manuaali. Monte Carlon saa myös 1,0 TSI:n 110 hevosvoiman (81 kW) versioon automaattina ja kuusivaihteisena manuaalina. Malliston huipulla on 150 hevosvoiman (110 kW) 1,5 TSI, jonka parina on seitsemänvaihteinen DSG-automaatti. Automaattivaihteisten versioiden yhteyteen Monte Carlossa on saatavissa myös ohjauspyörän vaihdeläpyskät. Škoda Fabia Monte Carlo on jatkoa tšekkivalmistajan Monte Carlo -malleille, joista ensimmäinen oli Škoda Popular Monte Carlo vuonna 1936. Rallimenestystä on juhlittu sittemmin erikoisvarustelulla myös Citigon, Yetin, Rapidin, Kamiqin ja Scalan yhteydessä. Škoda Fabia Monte Carlo on tilattavisa välittömästi ja malliston hinnat alkavat 21 123 eurosta (1,0 TSI 95 hv). Monte Carlo maksaa noin reilun 100 euroa Style-varustelua enemmän 1,0 TSI -moottoriversioiden yhteydessä. 1,5 TSI:n kohdalla Monte Carlo on mielenkiintoisesti 39 euroa edullisempi (25 608 euroa) kuin vastaava Style (25 647 euroa). Lähde ja kuvat: Škoda Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lisää aiheesta Koeajo: täysin uusi Škoda Fabia rikkoo luokkarajoja Kotimaan maistiainen: Uusi Škoda Fabia tähtää luokkansa kärkikolmikkoon – tavoitteena myyntimäärän tuplaaminen Uuden Škoda Fabian hinnat alkaen 18 782 euroa – Polosta puuttuva moottorikin tarjolla Lue lisää Kaikki artikkelit 7.5.2024 Automatkailu Volkswagen New California: kulttiteltta neljällä pyörällä 6.5.2024 Uutinen Automyyjä myi Land Roverin ruostesuojattuna – auton alustassa ruostetta ja takapalkki olikin läpimätä 6.5.2024 Ajoneuvot Mini Aceman on BMW:n vastine tulikuumille kompaktien premiumsähköcrossovereiden markkinoille 5.5.2024 Ajoneuvot Land Rover valmistelee kahta superuutuutta – virallisissa salakuvissa täyssähköinen Range Rover sekä V8-mörkö Defender Octa 4.5.2024 Ajoneuvot Ferrari 12 Cilindri – nimi kertoo kaiken oleellisen tästä upeasta super-grand tourerista 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 6.5.2024 Uutinen Automyyjä myi Land Roverin ruostesuojattuna – auton alustassa ruostetta ja takapalkki olikin läpimätä 4.5.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: voiko automaattivaihteista autoa hinata? 6.5.2024 Koeajo Koeajo: Tesla Model X – yhä erilainen entinen nuori 6.5.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: VW Karmann Ghia - kun saksalainen luotettavuus ja italialainen tyyli kohtaavat 7.5.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 ja katsastuksen helppouden viehätys 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 4.5.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: voiko automaattivaihteista autoa hinata? 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 4.5.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Citroën 2CV 4x4 'Sahara' on rättäreiden kunkku 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe