24.3.2016 Ajoneuvot Subarun tuleva polku – tällainen on uusi Impreza! Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusi pohjarakenne, peruutettaessakin toimiva hätäjarrutusavustin ja uusittu vapaasti hengittävä bokserimoottori vauhdittavat Imprezan kohti Subarun viisivuotissuunnitelmaa. New Yorkin autonäyttelyssä esitelty Subaru Impreza on merkin uuden ajan ensimmäinen malli. Uusi C-segmentin perheauto tekee todeksi niin Subarun uuden Global Platform -pohjaratkaisun kuin merkin Dynamic X Solid -suunnittelufilosofian. Samalla Impreza kertoo paljon myös Subarun tulevista malleista. Subarun uusi muotokieli toteutuu Imprezassa ensimmäistä kertaa kokonaisuudessaan. Käytännössä Subarulle tyypillinen kuusikulmainen etumaski on saanut kaverikseen haukansilmiä muistuttavat ajovalot. Korin muotoilussa on haettu urheilullista tyyliä, lokasuojien levennysten muistuttaessa tarkoituksella nelivedosta. Subarun uudet urheilulliset linjat tuntuvat lainaavan hiukan Mazdan Kodo-muotoilukielestä, mutta pysytellen silti enemmän laatikkomaisuuden puolella. Sisällä Impreza jatkaa Subarulle tyypillisiä hyveitä, kuten hyvää näkyvyyttä ja tilavuutta, mutta pyrkii tuomaan mukaan myös laadukkaamman viimeistelyn. Uusien istuimien luvataan olevan paremmin kehoille sopivat. Subaru Global Platformin myötä Imprezan sisäinen kauneus on kokenut niin ikään muutoksia. Uusi alusta- ja korirakenne ovat noin 70-100% edeltäjiään jäykempiä vakaamman ja paremman ajettavuuden vuoksi. Jäykempi rakenne mahdollistaa myös jousituksen paremman toiminnan, joten samalla matkustusmukavuudenkin pitäisi parantua. Alustarakenteen myötä auton painopiste on viisi millimetriä alempana, auttaen ajettavuudessa entisestään. Subarun vapaasti hengittävä bokserimoottori on kokenut piristyksen. Kaksilitraisen FB20-moottorin osista noin 80 prosenttia on uusia verrattuna edeltäjäänsä. Suoraruiskutettu nelisylinterinen moottori tuottaa maksimissaan 152 hevosvoimaa. Vaihteistona on Subarun tyyliin muuttuvavälityksinen Lineartronic-vaihteisto, jonka toimintaa on jälleen parannettu. Moottori ja vaihteisto ovat myös aiempaa hiljaisempia. Voima välittyy tuttuun tapaan Subarun symmetriselle nelivedolle. Turvavarusteissa Subaru luottaa voimakkaasti EyeSight-tekniikkaansa. Kahteen kameraan perustuva järjestelmä on hätäjarrutusavustimen ja aktiivisen vakionopeudensäätimen lisäksi oppinut nyt kaukovaloavustimen toiminnot. Impreza tuo Subarun mallistoon myös peruutettaessa toimivan hätäjarrutusavustimen, joka pyrkii estämään mahdolliset onnettomuudet myös taaksepäin ajettaessa. Impreza tulee myyntiin neli- ja viisiovisena vaihtoehtona. Neliovisen mallin pituus on 4,63 metriä, viisiovisen ollessa vain 4,46-metrinen. Leveyttä Imprezalla on 1,78 metriä ja korkeutta 1,46 metriä. Akseliväli on molemmissa korimalleissa 2,67 metriä. Lähde ja kuvat: Subaru Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia