13.10.2021 Ajoneuvot Suomen halvin täyssähköpakettiauto Volkswagen e-up Cargo 26 990 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Pikkupaku on tarjolla nyt myös täyssähköisenä. Volkswagen e-Up Cargo haluaa hoitaa kaupunkien keskustojen kuljetustarpeet ketterästi ja paikallispäästöttömästi. Volkswagen toi vuoden 2020 lopulla mallistoonsa pienemmän kokoluokan pakettiautomallin Volkswagen up Cargon. Nyt vuorossa on sen täyssähköinen versio – Volkswagen e-up Cargo.Parhaimmillaan 260 kilometriä sähköistä toimintamatkaa WLTP-mittauksessa tarjoileva täyssähköinen pieni pakettiauto alkaa alle 27 000 euron hinnasta juurikin tuon toimintamatkan mahdollistavalla noin 37 kilowattitunnin akustolla. Sähkömoottorissa on tehoa 61 kilowattia.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen e-Up CargoVolkswagen e-up Cargo tarjoaa koonsa sallimmissa rajoissa vaihtoehdon pienempään jakelu- ja kuljetustarpeeseen. Pieni auto omaa etuja ajettavuuden ja ketteryyden suhteen. Sen kantavuus on mallista riippuen 326-357 kg ja tavaratilan tilavuus 0,95 kuutiometriä.Vähemmän yllättäen tämä Volkswagen e-up Cargo -pakettiauto perustuu täyssähköiseen Volkswagen e-up -henkilöautoon. Pakettiautonkin akkukapasiteetti on 36,8 kilowattituntia eikä siinä ole eteenpäin kuin yksi vaihde. Toimintamatkasta olisikin laskettavissa, että WLTP-mittaustavan mukainen yhdistetty kulutus on 14,4 kWh/100 km.Pienehkö akku voidaan ladata 80 prosentin varaukseen tunnissa käyttäen CCS-pikalatauslaitetta, vaikka suurin tuettu latausteho onkin vain 40 kilowattia. Volkswagen tarjoaa akulle takuun 8 vuoteen tai 160 000 kilometriin saakka.Kuten jo todettua e-up Cargon sähkömoottori tuottaa 61 kilowattia (83 hv) huipputehoa, ja vääntölukema on 212 newtonmetriä. Näillä eväin Cargo kiihtyy 0–100 km/h 11,9 sekunnissa ja sen huippunopeus on 130 kilometriä tunnissa.Täyssähköisestä henkilöautosta tehdään pakettiautoversio poistamalla takapenkit ja asentamalla takapenkkien tilalle Verhoomo Sorsan tavaratilan lattiaratkaisu. Auton alkuperäiset takaistuimet toimitetaan aina auton mukana, joten auton voi halutessaan palauttaa takaisin henkilöautoksi.Täyssähköisen e-up Cargo -pakettiauto on saatavilla kahdella eri varustelutasolla: e-up Cargo ja e-up Cargo Style. Näistä jo ensin mainittu, edullisempi vaihtoehto, on pieneen pakettiautoon tärkeimmät tarpeet kattava.Perusmallin olennaisimpia vakiovarusteita ovat muun muassa mäkilähtöavustin, lämmitettävä tuulilasi, kaistallapitoavustin Lane Assist, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, automaattinen ilmastointi, Radio Composition Phone USB-liitännällä, 2 kaiuttimella ja Bluetooth-yhteydellä ja monitoiminäytöllä, älypuhelintelakka sekä 12V-pistorasia kojelaudassa. Lisäksi mukana tulee latauskaapeli suko-pistokkeella (Mode 2) sekä julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 (Type 2) -kaapeli.Lisävarusteena saatavilla on esimerkiksi avustavat järjestelmät -paketti, joka sisältää peruutuskameran, pysäköintitutkan takana ja vakionopeudensäätimen. Tavaratilan ja etuistuinten väliin on myös mahdollista saada lisävarusteinen teräksinen suojaverkko sellaista kaipaavalle.Volkswagen e-up Cargo -täyssähköpakettiauton hinnat alkavat 26 990 eurosta ja autoja on saatavilla heti Suomen maavarastosta.Lähde ja kuvat: Volkswagen Lue lisää Kaikki artikkelit 7.11.2024 Ajoneuvot SEMA Show 2024: Advntr, Wkndr, Zeus, Thetis ja Gaia – Kia vie tulevaisuuden maastoon 7.11.2024 Autoilu Teslan haamujarrutuksia on raportoitu ympäri maailmaa – suomalainen Teslan omistaja aloitti taistelun autojättiä vastaan 6.11.2024 Vuoden Auto Suomessa Vuoden Auto Suomessa: 46 uutuusmallia, vain yksi voi voittaa 6.11.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach EQS SUV 680 – luksuslinna ja 23000 euron maalipinta 5.11.2024 Ajoneuvot SEMA Show 2024: Nissanilla sangen perinnerakkaat setit 5.11.2024 Ajoneuvot SEMA Show 2024: Toyota saattaa tuoda jotain Land Cruiser ROX:in kaltaista tuotantoon, jos oikein pidämme siitä 5.11.2024 Autonäyttely Pariisin autonäyttely 2024 – elo ja ilo ovat palanneet autonäyttelyihin 4.11.2024 Ajoneuvot Hyundai Initium ennakoi jo ensi vuodelle uuden sukupolven vety-Hyundaita – toimintamatkaa yli 650 kilometriä 3.11.2024 Koeajo Maistiainen: Alpine A290 on kuin uusi Renault 5 Turbo Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 7.11.2024 Autoilu Teslan haamujarrutuksia on raportoitu ympäri maailmaa – suomalainen Teslan omistaja aloitti taistelun autojättiä vastaan 6.11.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tässä on upouusi Suzuki eVitara - kuoriiko odotettu Toyota-sisarmalli kermat sen kakun päältä? 7.11.2024 Moottoripyörät Kevyt seikkailupyörä Suzukilta – DR-Z4S valloittaa metsätiet 7.11.2024 Koeajo Koeajo: Fiat Ducato – vieläkin nykyaikaisempi, mutta onko riittävästi? 6.11.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach EQS SUV 680 – luksuslinna ja 23000 euron maalipinta 1.11.2024 Käytetyt autot Tehokkaaseen AMG-Mersuun asennettiin viritysohjelmisto ja moottori hajosi – kuluttajariitalautakunta ratkaisi laskun maksajan 2.11.2024 Lentokoneet Icelandair eläköitti harvinaiseksi jääneen "Lentävän Lyijykynän" - konetyypillä enää kolme pääasiallista operaattoria jäljellä maailmassa 3.11.2024 Ajatuksia autoista Nykyautot ovat oikeastaan vaikeita ajaa ääriolosuhteissa – Ajatuksia autoista 2.11.2024 Ajoneuvot Uusi Škoda Kodiaq RS on polttomoottorin vastaisku tehokkaille sähkö-SUV:eille 5.11.2024 Päivän kuva Päivän kuva: pakko pysähtyä ihailemaan uuden Alfa Romeo Juniorin konehuonetta 1.11.2024 Käytetyt autot Tehokkaaseen AMG-Mersuun asennettiin viritysohjelmisto ja moottori hajosi – kuluttajariitalautakunta ratkaisi laskun maksajan 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 2.11.2024 Lentokoneet Icelandair eläköitti harvinaiseksi jääneen "Lentävän Lyijykynän" - konetyypillä enää kolme pääasiallista operaattoria jäljellä maailmassa 3.11.2024 Ajatuksia autoista Nykyautot ovat oikeastaan vaikeita ajaa ääriolosuhteissa – Ajatuksia autoista